  • 1. Data: 2004-05-31 14:30:37
    Temat: kolizja, Sad Grodzki, nieobecnosc
    Od: "conkon" <c...@t...remove.it.pl>

    Witam. Chcialbym Was prosic o porade jak najlepiwj zachowac sie w mojej
    sytuacji. Ogolnie chodzi o kolizje drogowa (dosc powazna). Jechalem
    samochodem i na droge wyjechal mi maluch, ktorego odruchowo ominalem i przez
    to zderzylem sie na pol czolowo z innym samochodem. Od razu zadzwonilem na
    Policje, ktora zmierzyla odleglosci, spisala dane kierowcy malucha, ktory
    wyjechal na droge, moje, no i kierowcy z ktorym zderzylem sie czolowo. Poza
    tym stwierdzili, ze w tej sytuacji wina tego z malucha jest ewidentna, tyle,
    ze on nie przyjal mandatu i sprawa zostanie rozstrzygnieta w Sadzie
    Grodzkim.

    Problem polega na tym, ze wyjezdzam dosc dalego za granice na poltora roku i
    nie bardzo bede mogl tej sprawy przypilnowac. Moje auto (o wartosci mniej
    wiecej 14000) jest do kasacji, naprawa drugiego bedzie kosztowac drugie
    tyle, takze ten dziadek z maluch moze cos kombinowac, a ja nie bede mogl nic
    zrobic. co byscie zrobili w takiej sytuacji? Jestem umowiony na wczesniejsze
    zeznania na Policji, a potem chce upowaznic matke zeby mnie reprezentowala
    (chociaz tego sie troche obawiam bo nie jest juz najmlodsza i nie wiem co
    jej tam moga wmowic itp) no i isc po porade do prawnika. Jak by to najlepiej
    zrobic? Poza tym slyszalem, ze od Sadu Grodzkiego mozna sie odwolywa, itp,
    itd, a jak mnie nie bedzie na miejscu to wiadomo jak to moze wygladac.
    Prosze o porade.

  • 2. Data: 2004-05-31 14:48:03
    Temat: Re: kolizja, Sad Grodzki, nieobecnosc
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    conkon wrote:
    > a potem chce upowaznic matke zeby mnie reprezentowala
    > (chociaz tego sie troche obawiam bo nie jest juz najmlodsza i nie wiem co
    > jej tam moga wmowic itp)

    nic jej nie powiedzą, bo w sprawie karnej (o wykroczenie) nie może Cię
    reprezentować

    KG

  • 3. Data: 2004-05-31 15:02:08
    Od: "conkon" <c...@t...remove.it.pl>

    "kam" <X#k...@w...pl.#X> wrote in message news:c9fggf$nkc$1@news.onet.pl...

    > nic jej nie powiedzą, bo w sprawie karnej (o wykroczenie) nie może Cię
    > reprezentować

    Co w takim razie moglbym zrobic. Wiadomo, ze kierowca Fiata 126p bedzie
    robil z siebie niewinna ofiare a ze mnie sprawce i pirata drogowego. Jak to
    w ogole jest, czy wszystkie osoby skladaja zeznania i Sad Grodzki podejmuje
    decyzje czy jest to wlasnie sprawa typowo sadowa (nigdy w takim czyms nie
    uczestniczylem, takze mam tylko pewne wyobrazenie), z przesluchaniami itp.
    Chcialbym po prostu zrobic wszystko co mozliwe zeby zapowbiec wrobieniu mnie
    w cos, z powodu tego, ze nie bede na miejscu. Czy w gre wchodzi adwokat? Mam
    swiadomosc, ze to kosztuje.

    Dodam, ze kierowca auta, z ktorym sie zderzylem ma taka sama wersje
    wydarzen, czyli, ze maluch jest sprawca wyypadku (i takie zamierza zlozyc
    zeznania), Policja twierdzi tak samo.

  • 4. Data: 2004-05-31 16:55:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nic jej nie powiedzą, bo w sprawie karnej (o wykroczenie) nie może Cię
    > reprezentować

    Z tego powodu ja bym jednak pomyślał o adwokacie.

  • 5. Data: 2004-05-31 21:01:42
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości

    > Z tego powodu ja bym jednak pomyślał o adwokacie.

    Adwokat jako oskarżyciel posiłkowy?

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-06-01 03:38:39
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Adwokat jako oskarżyciel posiłkowy?

    A dlaczego nie?

    KG

  • 7. Data: 2004-06-01 07:42:25
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > A dlaczego nie?

    Bo kosztów nikt nie zwróci a sprawa wydaje sie być oczywista..

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-06-02 16:54:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Bo kosztów nikt nie zwróci

    Dlaczego nie?

    KG

  • 9. Data: 2004-06-02 17:51:00
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > Dlaczego nie?

    Bo jak Ty popełnisz wykroczenie i sprawa trafi do SG to również nie
    chciałbyś płacić za 23- osobowy sztab adwokatów wynajętych przez
    poszkodowanego oraz za 24 niezależne opinie biegłych "powołanych" przez
    poszkodowanego, "dla lepszego naświetlenia sprawy";) Adwokat wynajęty przez
    poszkodowanego w celu np. jego reprezentowania to jego prywatna sprawa.
    Nie zadawaj więcej głupawych pytań;)

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-06-02 18:02:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
> [...]
    > poszkodowanego w celu np. jego reprezentowania to jego prywatna sprawa.

    A moze tak odpowiedź w oparciu o obowiązujące przepisy o kosztach procesu?

    KG