  • 11. Data: 2004-05-31 18:24:19
    Temat: Re: Poczta Polska - utrata paczki
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    news:c9fsa1$fvq$1@news.onet.pl...

    > czytasz? ;)

    Wyobraź sobie, że tak:-) A Ty nie?:-)

    HaNkA

  • 12. Data: 2004-05-31 19:31:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Wyobraź sobie, że tak:-) A Ty nie?:-)

    Regulaminu poczty jeszcze mi się nie zdarzyło :)
    Z innymi różnie bywa. Ale jak nie doczytam, to przynajmniej będę
    wiedział do kogo mieć pretensje :)

    KG

  • 13. Data: 2004-06-01 11:28:00
    Od: "Portator" <i...@N...solutions.net.pl>

    Dziekuje za odpowiedzi, znaczy sie zostalem okradziony w swietle przepisow
    i nikt nie poniesie za to odpowiedzialnosci. Do czego to wszystko zmierza.

    Nie chodzi o pieniadze tylko zasady.

    Nigdy tego nie zrozumiemm ale widocznie osoby stanowiace prawo w tym kraju
    sa....
    A argument ze czyta sie wczesniej, to nie argument, ciekawe kto ze zwyklych
    smiertelnikow zna np Ustawe "Prawo Pocztowe"

    Przepisy powinny być jasne i logiczne!!

    SI

  • 14. Data: 2004-06-01 12:44:04
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > smiertelnikow zna np Ustawe "Prawo Pocztowe"
    > Przepisy powinny być jasne i logiczne!!

    Wiesz ... calej ustawy nie znam, ale wiem, ze paczki
    nalezy ubezpieczac. I tylko ta wiedza mi jest
    do tego potrzebna zeby nie byc na twoim miejscu ...

  • 15. Data: 2004-06-01 16:04:58
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Tue, 1 Jun 2004 13:28:00 +0200, Portator
    <i...@N...solutions.net.pl> napisał:

    > Dziekuje za odpowiedzi, znaczy sie zostalem okradziony w swietle
    > przepisow i nikt nie poniesie za to odpowiedzialnosci. Do czego to
    > wszystko zmierza.

    Zostałeś okradziony przez złodzieja w paczkarni. Wbrew przepisom.
    Wypłacono ci odszkodowanie zgodne z przepisami. Jak złapią złodzieja
    możesz go pozwać o odszkodowanie. Zgodnie z przepisami.

    > Nie chodzi o pieniadze tylko zasady.

    O zasady. Racja. A taką zasadą jest, że nieznajomosc prawa szkodzi.

    > Nigdy tego nie zrozumiemm ale widocznie osoby stanowiace prawo w tym
    > kraju sa....

    Rozumiemm, że prawo powinno chronić ludzi, którzy ubezpieczenie przesyłek
    uważają za zbędny wydatek.

    > A argument ze czyta sie wczesniej, to nie argument, ciekawe kto ze
    > zwyklych smiertelnikow zna np Ustawe "Prawo Pocztowe"

    Przepisy opublikowane w Dzienniku Ustaw uważa się za powszechnie znane. A
    racjonalnie myślacy człowiek nie wysyła przesyłek o wartości ponad 1000
    złotych bez ubezpieczenia.

    > Przepisy powinny być jasne i logiczne!!

    A co w tym przepisie Prawa Pocztowego jest niejasne lub nielogiczne?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 16. Data: 2004-06-01 16:16:06
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > zaginela, oczywiscie w niewyjasnionych okolicznosciach. Po reklamacji, ktora
    > Poczta Polska uznala za zasadna otrzymalem odszkodowanie w wysokosci 95,43 -
    > zamiast pobrania w kwocie 1300 pln. Oczywiscie odwolam sie od tej decyzji,
    > czy mam jakies szanse??
    > Ustawa o Prwaie Pocztowym w Art. 58. mowi:
    >
    > 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
    >  pocztowej przysługuje odszkodowanie:
    >   2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    >     wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

    4 lata temu miałem podobną sytuację, podobną kwotę pobrania, ale... adresat
    ją... ODEBRAŁ! Problem polegał na tym, że odebrał ją NIE na poczcie, ale
    przyszedł ktoś, kto podał się za "listonosza od paczek", a jako że adresat
    spodziewał się przesyłki, to... zapłacił, odebrał paczkę i OK.
    A ja czekam i czekam na kaskę... :( Po 3 tygodniach skontaktowałem się z
    adresatem, bo ani paczki z powrotem ani kaski. Adresat zdziwiony, że 2 tygodnie
    temu - mówi - przecież odebrał paczkę, jest zadowolony itd. :-o
    Co się okazało: ktoś ukradł paczkę z pociągu/wagonu poczty i poszedł do
    adresata, podał się za listonosza i... skasował kaskę! Na szczęście - tak jak
    listonosz - zostawił jeden odcinek, a adresat go nie wyrzucił, poszedł na
    pocztę, zeznał jak było, pokazał kwitek i... "już" po 3 m-cach poczta wypłacił
    mi całą kwotę pobrania! Oczywiście - bez odsetek, ale na to machnąłem ręką.
    Paczka wartościowa nie była.

    Pozdrawiam:)

  • 17. Data: 2004-06-01 19:55:45
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c9houa$7nu$1@atlantis.news.tpi.pl>, Portator wrote:
    > Dziekuje za odpowiedzi, znaczy sie zostalem okradziony w swietle przepisow
    > i nikt nie poniesie za to odpowiedzialnosci. Do czego to wszystko zmierza.

    Parę dni temu pisał ktoś na tej grupie, że zgłosił na policji kradzież
    paczki na poczcie. Podobno przyjęli, przesłuchania i śledztwo było.
    Poszukaj tego posta (nie dalej jak do 2 tyg. wstecz). Myślę, że jeśli
    jest, tak jak ktoś opisywał, to warto zgłosić.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 18. Data: 2004-06-02 10:12:53
    Temat: No i se qrna wykrakałem :((
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    Właśnie mi paczka zginęła :(( Wysłana 21.05 priorytetem do dnia dzisiejszego
    nie dotarła - za pobraniem :(((

    Ech.... Polska cała.... :((((