  • Data: 2017-04-15 20:29:26
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-15 o 17:51, t-1 pisze:

    > Ten instruktor nie dość, że dureń to jeszcze ślepy.
    > Nie widział znaku, że jedziecie drogą z pierwszeństwem.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.4349352,16.9069079,3a
    ,75y,264.02h,86.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6Jpe-DeubIiO
    4U4ch2Rsuw!2e0!7i13312!8i6656

    Ten instruktor nie jest durniem. Idiotą jest ten, kto tak stawia znaki
    drogowe.

    Znak, który wskazałeś obowiązuje tylko i wyłącznie na najbliższym
    skrzyżowaniu. Powinien on być powtórzony przed następnym skrzyżowaniem,
    czyli na tym o które pyta Michał. Niestety tego znaku powtórzonego nie
    ma, dlatego jadący tą drogą powinien ustąpić temu z prawej, bo to wynika
    z ogólnych zasad PoRD.

    Ten z prawej natomiast ma znak ustąp pierwszeństwa i praktycznie
    sytuacja jest patowa, jeden drugiemu musi ustąpić.

    Prawdopodobnie o to właśnie chodziło instruktorowi, aby młodego kierowcę
    uczulić na prawidłową obserwację i interpretację znaków drogowych i
    bycia czujnym oraz pamiętaniu, że znaki obowiązują do najbliższego
    skrzyżowania.

    Jest jeszcze kwestia dlaczego na tej drodze nie ma powtórzonego znaku
    droga z pierwszeństwem.

    Otóż w całym PoRD istnieją dwa bardzo charakterystyczne i inne niż
    pozostałe znaki drogowe. Znaki te mają taki kształt, że zawsze mogą być
    rozpoznane, zarówno od przodu jak i od tyłu, a także w przypadku, kiedy
    byłyby całkowicie ośnieżone, zabrudzone czy zamalowane farbą.

    Jeden z nich to znak stop, a drugi ustąp pierwszeństwa. Jednak nie
    zawsze mamy widoczność na drogę ze znakiem ustąp pierwszeństwa,
    zwłaszcza w terenie zabudowanym, gdzie widoczność jest utrudniona.
    Jeżeli na drodze, którą jedziemy nie ma znaku o drodze z pierwszeństwem
    to powinniśmy traktować taką drogę z prawej jako drogę z pierwszeństwem,
    do póki nie upewnimy się, że nadjeżdżający pojazd z prawej ma znak ustąp
    pierwszeństwa lub ustępuje nam pierwszeństwa.

    Drogowcy niestety wiedząc o tym, oszczędzają na znakach i dlatego takich
    skrzyżowań w Polsce jest cała masa.