  • 1. Data: 2003-03-12 09:20:56
    Temat: Pisanie wirusów i trojanów
    Od: "NKG" <n...@a...pl>

    cze

    1. Z tego co się orientuję, pisanie wirusów i trojanów nie jest
    przestępstwem, podobnie jak produkcja noży. To prawda?

    2. Jeśli tak, to jak udostępnię te programy publicznie (np. na stronie WWW
    do pobrania za free z informacją, że nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za
    używanie ich do złych celów) to czy odpowiadam za to, że ktoś może ich użyć
    do np. skasowania danych?

    A tak, do się jakoś umyć ręce?

    --
    Pozdro
    NKG

  • 2. Data: 2003-03-12 09:32:36
    Temat: Re: Pisanie wirusów i trojanów
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/12/2003 10:20 AM, NKG wrote :
    > 1. Z tego co się orientuję, pisanie wirusów i trojanów nie jest
    > przestępstwem, podobnie jak produkcja noży. To prawda?

    No tego kto napisal "I love you" skazali...
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 3. Data: 2003-03-12 10:17:37
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > No tego kto napisal "I love you" skazali...
    > - Szwejk

    No ok - ale nie za samo napisanie programu :)
    To ze napisalem virusa, ktory sobie zyje na moim dysku
    jeszcze niczego nie oznacza ;)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2003-03-12 12:35:58
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    > No ok - ale nie za samo napisanie programu :)
    > To ze napisalem virusa, ktory sobie zyje na moim dysku
    > jeszcze niczego nie oznacza ;)
    >
    > Pozdrawiam
    > Dan

    Wbrew pozorom oznacza.
    Uważam to niebezpieczną głupotę że by nie powiedziec inaczej.

    Saddam też
    "wyprodukował sobie" trochę gazów i cieczy
    i jakos to obchodzi resztę świata.

    Paralela taka sobie ale jest cos na rzeczy.

    JarekM

  • 5. Data: 2003-03-12 12:43:45
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "NKG" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    za
    > używanie ich do złych celów) to czy odpowiadam za to, że ktoś może ich

    to zależy od wielu rzeczy, np. po co napisałeś te programy? jaki jest
    komentarz na stronie (można uznać że pomogłeś w popełnieniu przestępstwa)
    itd. itd.
    Nie wierz w to, że napisanie "tylko w celach informacyjnych" automatycznie
    oznacza zwolnienie od odpowidzialności.

    Fakt, że prokuratura (uogólniając) ma marne pojęcie o komputerach, ale
    czasem można się naciąć.

    Gdybym ja został prokuratorem, przyczepiłbym się do Ciebie za to :-)))))

  • 6. Data: 2003-03-12 18:29:36
    Temat: Odp: Pisanie wirusów i trojanów
    Od: "Arti" <t...@w...pl>

    > Wbrew pozorom oznacza.
    > Uważam to niebezpieczną głupotę że by nie powiedziec inaczej.

    Wiele osób programujacych ćwiczy pisząc wirusy i antywirusy.
    Jest to pewien sposób edukacji, po za tym są przeciez ksiażki jak pisać
    wirusy,a więc co,
    zamknąć autorów??

  • 7. Data: 2003-03-12 18:50:53
    Od: "NKG" <n...@a...pl>

    cze

> [...]
    > Nie wierz w to, że napisanie "tylko w celach informacyjnych"
    > automatycznie oznacza zwolnienie od odpowidzialności.

    Takiego trojana można przecież użyć do legalnych celów. Np. zdalne
    sterowanie swoim komputerem w domu z notebook'a podpiętego do sieci...

    > Fakt, że prokuratura (uogólniając) ma marne pojęcie o komputerach, ale
    > czasem można się naciąć.
    >
    > Gdybym ja został prokuratorem, przyczepiłbym się do Ciebie za to
    > :-)))))

    A autor Prosiaka?
    Server KKI usunął jego stronę, ale czy prócz tego coś mu zrobili/mogli
    zrobić?

    P.S. Łącząc się z domu, nigdy nie jest się anonimowym. A z kafejki w innym
    mieście, gdzie nikt mnie nie zna?

    --
    Pozdro
    NKG

  • 8. Data: 2003-03-13 10:24:23
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Arti" <t...@w...pl> wrote in message

    > Wiele osób programujacych ćwiczy pisząc wirusy i antywirusy.
    > Jest to pewien sposób edukacji, po za tym są przeciez ksiażki jak pisać
    > wirusy,a więc co,
    > zamknąć autorów??

    Zamknac i to najlepiej z banda recydywistów-pederatów-gwalcicieli. Dla tego
    gnojstwa, tych zwyrodnialych bydlaków nie mialbym zadnej litosci. A dla
    autora watku - rozpedz sie czlowieku i huknij lbem w mur. Moze przejdzie Ci
    spontaniczna chec szkodzenia innym.

    Kanalia.

    --
    Depi.

  • 9. Data: 2003-03-13 12:41:44
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

> [...]
    > gnojstwa, tych zwyrodnialych bydlaków nie mialbym zadnej litosci. A dla
    > autora watku - rozpedz sie czlowieku i huknij lbem w mur. Moze przejdzie

    A potem bedziemy zamykac autorow stron www, ktorzy umieszczaja
    szpiegow, cookisy itp. na naszym kompie ;P