  • 1. Data: 2003-03-12 07:39:26
    Temat: likwidować czy zawieszać ???
    Od: "Darek W" <d...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam pytanko. Czy zawieszenie działalności gospodarczej (jednoosobowej)
    zwalnia od płacenia ubezpieczenia zdrowotnego ? Dodatkowo jeśli pracuje się
    jeszcze gdzieś na etacie , na którym pracodawca opłaca wszystkie skladki.
    Jesli zwalnia to proszę o jakiś nr ustawy czy coś takiego. Bo już sam nie
    wiem co zrobić. Zawiesić czy zlikwidowac...

    dzięki, pozdrawiam
    Darek W.

  • 2. Data: 2003-03-12 14:27:41
    Temat: Re: likwidować czy zawieszać ???
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Darek W" <d...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy zawieszenie działalności gospodarczej (jednoosobowej)
    >zwalnia od płacenia ubezpieczenia zdrowotnego ?
    Ubezpieczeniu obowiazkowemu podlegasz od rozpoczecia do zakonczenia
    (nie zawieszenia) dz.g. (temat juz byl omawiamy poszukaj)

    >Dodatkowo jeśli pracuje się jeszcze gdzieś na etacie , na którym
    >pracodawca opłaca wszystkie skladki.
    W tym przypadku od 'zdrowotnego' nie ma zwolnienia.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-03-13 07:12:00
    Od: "Darek W" <d...@p...onet.pl>

    dzięki, tego się niestety obawiałem

    pozdr. Darek W.

  • 4. Data: 2003-03-13 12:07:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 12 Mar 2003 08:39:26 +0100), "Darek W"
    <d...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Mam pytanko. Czy zawieszenie działalności gospodarczej (jednoosobowej)
    >zwalnia od płacenia ubezpieczenia zdrowotnego ?

    Tak. Ale wtedy po miesiącu tracisz prawo do leczenia :-( W razie
    jakiegoś wypadku porażka...

    >Dodatkowo jeśli pracuje się
    >jeszcze gdzieś na etacie , na którym pracodawca opłaca wszystkie skladki.

    No to pracodawca Ci opłaca zdrowotne, więc możesz spokojnie zawieszać.

    >Jesli zwalnia to proszę o jakiś nr ustawy czy coś takiego. Bo już sam nie
    >wiem co zrobić. Zawiesić czy zlikwidowac...

    Jeśli pracujesz na etacie i masz opłacane zdrowotne, to nie
    likwidować, tylko zawiesić.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-03-13 21:28:40
    Temat: Re: likwidowa? czy zawiesza? ???
    Od: "Basia L." <b...@z...wemif.pwr.wroc.pl>

    > Je?li pracujesz na etacie i masz op?acane zdrowotne, to nie
    > likwidowa?, tylko zawiesi?.

    a jesli pracuje na pol etatu, za mniej niz 800zl, to tez moge zawiesic?

    Baska

  • 6. Data: 2003-03-14 11:25:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (13 Mar 2003 21:28:40 GMT), "Basia L."
    <b...@z...wemif.pwr.wroc.pl> był(a) napisał(a):

    >a jesli pracuje na pol etatu, za mniej niz 800zl, to tez moge zawiesic?

    Zawiesić zawsze może :-) Tylko, że jeśli zarabiał mniej niż 800zł
    brutto, to miał płacić z DG także ubezpieczenie społeczne... jedno z
    drugim jest rozłącznym tematem... Nawet jak zarabia mniej niż 800zł to
    Zdrowotne też ma płacone, więc leczenie mu przysluguje i może bez
    ryzyka zawieszać. Problem jest, jak ktoś nie pracuje. Wtedy likwidacja
    da mu możliwość rejestracji w biurze pracy i uzyskania ubezpieczenia
    zdrowotnego, a zawieszenie pozbawia go tej możliwości.

  • 7. Data: 2003-03-14 11:38:47
    Od: "Darek W" <d...@p...onet.pl>

    a czy jakas ustawa coś na temat NIE PŁACENIA ZDROWOTNEGO W OKRESIE
    ZAWIESZENIA jest wam znana ? Bo ja się (jeszcze ?) nie spotkałem . Może ktoś
    zna jakiś paragraf, bo widze że opinie na ten temat są różne.

    pozdrawiam
    Darek W.

  • 8. Data: 2003-03-14 12:52:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Darek W" <d...@p...onet.pl> napisał:

    >a czy jakas ustawa coś na temat NIE PŁACENIA ZDROWOTNEGO W OKRESIE
    >ZAWIESZENIA jest wam znana ?
    Jest akurat odwrotnie ! Cytuje wybrane fragmenty.
    Art. 11. (ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym) "obowiązek
    ubezpieczenia zdrowotnego osób objętych ubezpieczeniem
    społecznym, o których mowa w art. 8 pkt 1 [przyp. m.in. każda
    działalność gospodarcza], powstaje i wygasa w terminach określonych w
    przepisach o ubezpieczeniu społecznym"

    Art. 13. (ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych):
    Obowiązkowo ubezpieczeniom podlegają
    4) osoby prowadzące działalność pozarolniczą - od dnia rozpoczęcia
    wykonywania działalności do dnia zaprzestania wykonywania tej
    działalności.
    Jak widzisz nie ma takiej instytucji jak 'zawieszenie' !

    Artur Golański

  • 9. Data: 2003-03-14 12:52:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Basia L." <b...@z...wemif.pwr.wroc.pl> napisał:

    >a jesli pracuje na pol etatu, za mniej niz 800zl, to tez moge zawiesic?
    Czytaj odp. na: likwidować czy zawieszać ???

    Artur Golański

  • 10. Data: 2003-03-29 14:16:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2003 13:52:32 +0100, Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczenia zdrowotnego osób objętych ubezpieczeniem
    > społecznym, o których mowa w art. 8 pkt 1 [przyp. m.in. każda

    [...]

> [...]
    > działalności.
    > Jak widzisz nie ma takiej instytucji jak 'zawieszenie' !

    Dlaczego więc w ZUSie są takie ładne formularze (nie pamiętam ich symbolu)
    dotyczące zawieszenia działalności gospodarczej i tym samym zaprzestania
    opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl