  • 1. Data: 2004-04-22 11:12:38
    Temat: Pilne!.sprawa spadkowa- czy uczestnik musi być na rozprawie?
    Od: a...@a...pl

    Witam ,
    czy uczestnik postepowania o stwierdzenie nabycia spadku musi się satawic na
    takiej rozprawie? I co ewentualnie traci jesli sie nie stawi.We wniosku
    wnioskodawcy zaznaczone było ze zaden ze spadkobiorców nie zrzeka sie
    spadku.Dzięki

  • 2. Data: 2004-04-22 13:42:58
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    .
    > czy uczestnik postepowania o stwierdzenie nabycia spadku musi się satawic
    na
    > takiej rozprawie?

    nie musi, ale jeżeli nie upłynął okres 6 m-cy od śmierci spadkodawcy to
    sparwa pod nieobecność któregokolwiek ze spadkobierców się nie zakończy

    > I co ewentualnie traci jesli sie nie stawi.

    raczej nic, chyba, że w skałd spadku wchodzi gospodarstwo rolne i na
    podstawie zeznań pozostałych stron sąd uzna, że uczestnik ten nie posiada
    kwalifikacji do jego dziedziczenia. Wtedy moze go pominąć w ustaleniach kto
    gospodarstwo dziedziczy. Jednak w praktyce jeżeli sad ma wątpliwości to
    wzywa takiego uczestnika do osobistego stawiennictwa celem przesłuchania.
    Podobnie jezeli okaże sie, że pozostał testament.

    wowka

  • 3. Data: 2004-04-22 13:56:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    wowka wrote:
> [...]
    > kwalifikacji do jego dziedziczenia. Wtedy moze go pominąć w ustaleniach kto

    hmm?

    KG

  • 4. Data: 2004-04-22 14:53:57
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    kam wrote:

    > hmm?

    chyba chodzi o to że kiedyś nie każdy mógł dziedziczyć gospodarstwo...

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-22 15:12:10
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    > chyba chodzi o to że kiedyś nie każdy mógł dziedziczyć gospodarstwo...

    tak, tak, własnie chodziło mi o to, że gospodarstwa rolne wchodzące w skałd
    spadków po spadkodawcach zmarłych przed 17.02.2001r. dziedziczyły tylko
    osoby posiadajace kwalifikacje wynikające z kodeksu cywilnego. W
    stwierdzeniu nabycia spadku kazdy jest przesłuchiwany czy takie kwalifikacje
    posiada, jeżeli kogoś nie ma na rozprawie to sąd ustala jego kwalifikacje na
    posdtawie przesłuchania pozostałych stron, jeżeli ma wątpliwosci to powinien
    wezwać nieobecną strone do osobistego stawiennictwa celem przesłuchania.
    Zdarza sie czasami, że tak nie robi i poprzestaje na przesłuchaniu
    pozostałych, co w zależnosci od treści ich zeznań moze skutkować dla
    nieobecnego pominieciem go w postanowieniu spadkowym w zakresie
    dziedziczenia gospodarstwa.

    wowka