eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPilne!.sprawa spadkowa- czy uczestnik musi być na rozprawie? › Re: Pilne!.sprawa spadkowa- czy uczestnik musi być na rozprawie?
    From: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pilne!.sprawa spadkowa- czy uczestnik musi być na rozprawie?
    Date: Thu, 22 Apr 2004 17:12:10 +0200

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości
    news:c68ma5$np6$1@inews.gazeta.pl...

    > chyba chodzi o to że kiedyś nie każdy mógł dziedziczyć gospodarstwo...

    tak, tak, własnie chodziło mi o to, że gospodarstwa rolne wchodzące w skałd
    spadków po spadkodawcach zmarłych przed 17.02.2001r. dziedziczyły tylko
    osoby posiadajace kwalifikacje wynikające z kodeksu cywilnego. W
    stwierdzeniu nabycia spadku kazdy jest przesłuchiwany czy takie kwalifikacje
    posiada, jeżeli kogoś nie ma na rozprawie to sąd ustala jego kwalifikacje na
    posdtawie przesłuchania pozostałych stron, jeżeli ma wątpliwosci to powinien
    wezwać nieobecną strone do osobistego stawiennictwa celem przesłuchania.
    Zdarza sie czasami, że tak nie robi i poprzestaje na przesłuchaniu
    pozostałych, co w zależnosci od treści ich zeznań moze skutkować dla
    nieobecnego pominieciem go w postanowieniu spadkowym w zakresie
    dziedziczenia gospodarstwa.

    wowka