  • 1. Data: 2004-04-22 09:23:49
    Temat: Forma pisemna umowy a REJESTRACJA auta
    Od: p...@p...onet.pl

    Stan faktyczny:

    Umowa sprzedaży przygotowana w 2 jednobrzmiących egz. jej treść spisana
    odręcznie przez kalkę, natomiast podpisy własnoręcznie składają na obu egz.
    kupujący i sprzedający.

    Problem:

    Zdaniem US oraz UM - Działu Komunikacji, umowa przedłożona w takiej formie
    uniemożliwia zarejestrowanie pojazdu.

    Pytanie, jak do takiego stanu rzeczy odnosi sie zapis art. 78 kc. ?

    Art. 78. § 1. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Do
    zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów obejmujących treść oświadczeń woli,
    z których każdy jest podpisany przez jedną ze stron, lub dokumentów, z których
    każdy obejmuje treść oświadczenia woli jednej ze stron i jest przez nią
    podpisany.

  • 2. Data: 2004-04-22 09:37:04
    Temat: Re: Forma pisemna umowy a REJESTRACJA auta
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > Zdaniem US oraz UM - Działu Komunikacji, umowa przedłożona w takiej formie
    > uniemożliwia zarejestrowanie pojazdu.

    tak? a w ogóle jest wymóg formy pisemnej w przypadku sprzedaży samochodu?
    Postaraj się o taką odpowiedź na piśmie.

    KG

  • 3. Data: 2004-04-22 09:43:08
    Od: p...@p...onet.pl

    Co więcej Urzędnik nie potrafił mi udzielić odpowiedzi na pytanie co w sytuacji
    kiedy treść umowy mam spisaną pismem maszynowym (komputer) i są dwa wydruki
    oraz własnoręczne podpisy na każdym z dokumentów. Zapytałem wprost zatem który
    dokument uzna jako kserokopię a który jako oryginał, skoro nie ma w treści
    samych dokumentów o tym mowy.

    Co mam zrobić ?

  • 4. Data: 2004-04-22 20:03:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wydziały Komunikacji celują we własnych dziwnych przepisach. Wypełnij
    odpowiedni druk i zostaw im to. niech wydadzą decyzję administracyjną
    odmawiającą rejestracji dla tego, że masz umowę przez kalkę napisaną.

    No chyba, ze ich uwagi odnoszą się do treści umowy, a nie do formy jej
    sporządzenia, bo o treści nic nie piszesz.