  • 1. Data: 2002-03-31 18:55:01
    Temat: Pilne: Odwołanie do sądu pracy.
    Od: "LukasMWS" <L...@i...pl>

    Witajcie!
    Na tą grupę nadaję pierwszy raz, bo szukam pomocy, i to pilnie. Dostałem w
    piątek (29.03) wypowiedzenie umowy o pracę. W uzasadnieniu napisano "z
    powodu obniżenia efektyności i wydajności pracy". Nie zgadzam się z tym,
    gdyż naprawdę nie mają mi NIC do zarzucenia. Jest też napisane, że mogę
    odwołać się do sądu pracy.
    Napiszcie mi proszę, jak to ma wyglądać. Czy odwołanie ma napisać jakiś
    prawnik, czy mogę sam? Co tam napisać? Jak wygląda potem taka "sprawa"
    sądowa? Czy to jest normalna rozprawa typu: ja contra zakład pracy? Muszę
    wynająć prawnika? Czy przy zakładaniu tej sprawy muszę coś do sądu wpłacić?
    (bo chyba się coś wpłaca, przy "pozywaniu")
    Jeśli ktoś się zna na prawie pracy, to bardzo proszę: niech mi to trochę
    poukłada.
    Dzięki za odpowiedź (mam czasu 7dni...)

    --
    Nadawał dla Państwa: LukasMWS
    ----------

  • 2. Data: 2002-04-01 09:31:58
    Temat: Odp: Pilne: Odwołanie do sądu pracy.
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik LukasMWS <L...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a87qjg$4g4$...@n...tpi.pl...
    > Witajcie!

    czesc, na goraco:

> [...]
    > odwołać się do sądu pracy.
    > Napiszcie mi proszę, jak to ma wyglądać. Czy odwołanie ma napisać jakiś
    oczywiscie mozesz sam

    Co tam napisać?
    dlaczego nie zgadzasz sie z uzasadnieniem pracodawcy

    Jak wygląda potem taka "sprawa"
    > sądowa? Czy to jest normalna rozprawa typu: ja contra zakład pracy?
    :) kazda jest podobna, a jednoczesnie troche inna

    Muszę
    > wynająć prawnika?
    oczywiscie nie

    Czy przy zakładaniu tej sprawy muszę coś do sądu wpłacić?
    > (bo chyba się coś wpłaca, przy "pozywaniu")
    nie, w sprawach ze stosunku pracy nie ma oplat

    pozdrawiam
    mateusz

  • 3. Data: 2002-04-01 12:25:29
    Temat: Re: Pilne: Odwołanie do sądu pracy.
    Od: "LukasMWS" <L...@i...pl>

    Użytkownik "LukasMWS" <L...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie!
    >Dostałem w
    > piątek (29.03) wypowiedzenie umowy o pracę...
    Jak skonstruować takie odwołanie do sądu (w sensie: jak ma być
    zbudowane; mam żądać przywrócenia mnie do pracy, jak rozumiem, więc mam w
    podaniu prosić sąd o nakazanie pracodawcy ponownego zatrudnienia(?) )i czy
    muszę złożyć odwołanie osobiście do Sądu Pracy (mam do niego 70km...)
    osobiście, czy można to wysłać np. poleconym ekspresem?
    PZDR.

  • 4. Data: 2002-04-01 14:01:11
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <a89jig$l67$1@news.tpi.pl>, L...@i...pl says...
> [...]

    > podaniu prosić sąd o nakazanie pracodawcy ponownego zatrudnienia(?) )i czy

    wnosisz np. tak

    1.o zobowiązanie pozwanego do przywrócenia powoda do pracy na
    stanowisko, jakie zajmował przed zwolnieniem, na warunkach umowy
    z dnia .......
    2.o zasądzenie od pozwanego na rzecz powoda kwoty ..........z ustawowymi
    odsetkami od dnia ......do dnia zapłaty.
    3.o zasądzenie od pozwanego pracodawcy na rzecz powoda kosztów procesu
    według norm przepisanych.
    4.o przeprowadzenie rozprawy także podczas nieobecności powoda.
    5.o wezwanie na rozprawę i przesłuchanie świadków:

    Nie przejmuj sie tak bardzo. Sad wezwie cie do uzupelnienia brakow a
    nawet moze zarzadzic czynnosci wyjasniajace zmierzajace np. do usuniecia
    brakow formalnych, wyjasnienia okolicznosci sprawy itp. /468kpc/

    > muszę złożyć odwołanie osobiście do Sądu Pracy (mam do niego 70km...)
    > osobiście, czy można to wysłać np. poleconym ekspresem?

    Nadanie pisma w urzedzie pocztowym jest rownoznaczne ze zlozeniem go w
    Sadzie (nie musi byc ekspres, wystarczy polecony -masz 7 dni do nadania
    go na poczcie a nie do doreczenia pozwu przez poczte sadowi) Ostatnim
    dniem do nadania pozwu, w twoim przypadku bedzie piatek 5 kwietnia
    (jezeli doreczono ci wypowiedzenie 29.03).

    --
    Z powazaniem:
    Daniel

  • 5. Data: 2002-04-01 18:22:19
    Od: "LukasMWS" <L...@i...pl>

    > Witajcie!

    Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście. Jeśli ktoś ma cos
    do dodania, to bardzo proszę.

    LukasMWS

  • 6. Data: 2002-04-01 19:37:31
    Temat: Re: Odp: Pilne: Odwołanie do sądu pracy.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Mateusz Dr wrote:
    >+
    >+ Użytkownik LukasMWS <L...@i...pl> [...]
    [...wszystko się zgadza...]
    >+ Czy przy zakładaniu tej sprawy muszę coś do sądu wpłacić?
    >+ > (bo chyba się coś wpłaca, przy "pozywaniu")
    >+ nie, w sprawach ze stosunku pracy nie ma oplat

    ...wpisowych. Wiem, że o to było pytanie :) tylko niedawno
    widziałem artykuł w którejś gazecie pt. "niektórzy sądzą
    że W OGÓLE nie ma opłat" - a jak się przegra... to można
    co nieco zapłacić. W tym koszty sądowe.
    Wobec apelu Lukas*a ("co kto jeszcze...") pozwoliłem sobie
    skomentować :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-02 13:44:51
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > wnosisz np. tak
    >
    > 1.o zobowiązanie pozwanego do przywrócenia powoda do pracy na
    > stanowisko, jakie zajmował przed zwolnieniem, na warunkach umowy
    > z dnia .......

    narazie jest to tylko wypowiedzenie (stosunek pracy jeszcze trwa)

    a więc wnosisz o uznanie wypowiedzenia pracy za bezsuteczne;
    i podajesz szereg przyczyn, dla których nie zgadzasz się z uzasadnieniem
    wypowiedzenia.

    Pracodawca będzie musiał udowodnić, iż zecywiscie jakośc twojej pracy
    zmiejszyła się na tyle, że zmuszony był wypowiedzieć pracę.

  • 8. Data: 2002-04-02 18:54:13
    Od: "LukasMWS" <L...@i...pl>

    > Witajcie!

    A jakbym taką sprawę przegrał, to ile mnie to będzie kosztowało?
    Te całe koszta procesowe (i coś jeszcze?) itp.

    LukasMWS