    From: Daniel <d...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pilne: Odwołanie do sądu pracy.
    Date: Mon, 1 Apr 2002 16:01:11 +0200

    In article <a89jig$l67$1@news.tpi.pl>, L...@i...pl says...
    >(29.03) wypowiedzenie umowy o pracę...

    > Jak skonstruować takie odwołanie do sądu (w sensie: jak ma być
    > zbudowane; mam żądać przywrócenia mnie do pracy, jak rozumiem, więc mam w
    > podaniu prosić sąd o nakazanie pracodawcy ponownego zatrudnienia(?) )i czy

    wnosisz np. tak

    1.o zobowiązanie pozwanego do przywrócenia powoda do pracy na
    stanowisko, jakie zajmował przed zwolnieniem, na warunkach umowy
    z dnia .......
    2.o zasądzenie od pozwanego na rzecz powoda kwoty ..........z ustawowymi
    odsetkami od dnia ......do dnia zapłaty.
    3.o zasądzenie od pozwanego pracodawcy na rzecz powoda kosztów procesu
    według norm przepisanych.
    4.o przeprowadzenie rozprawy także podczas nieobecności powoda.
    5.o wezwanie na rozprawę i przesłuchanie świadków:

    Nie przejmuj sie tak bardzo. Sad wezwie cie do uzupelnienia brakow a
    nawet moze zarzadzic czynnosci wyjasniajace zmierzajace np. do usuniecia
    brakow formalnych, wyjasnienia okolicznosci sprawy itp. /468kpc/

    > muszę złożyć odwołanie osobiście do Sądu Pracy (mam do niego 70km...)
    > osobiście, czy można to wysłać np. poleconym ekspresem?

    Nadanie pisma w urzedzie pocztowym jest rownoznaczne ze zlozeniem go w
    Sadzie (nie musi byc ekspres, wystarczy polecony -masz 7 dni do nadania
    go na poczcie a nie do doreczenia pozwu przez poczte sadowi) Ostatnim
    dniem do nadania pozwu, w twoim przypadku bedzie piatek 5 kwietnia
    (jezeli doreczono ci wypowiedzenie 29.03).

    --
    Z powazaniem:
    Daniel