  • 1. Data: 2005-02-21 08:34:47
    Temat: Pijany kirowca - zdjęcie?
    Od: "Mirosław Stefański" <s...@W...gazeta.pl>

    Dolnośląska policja opublikowała w internecie zdjęcia
    kierowców, którzy po pijanemu spowodowali wypadki.
    Jednak ci kierowcy nie zostali jeszcze osądzeni.

    Oprócz zdjęcia prokurator zgodził się też na podanie
    w mediach imienia i nazwiska pijanego kierowcy.

    Wygląda mi na to, że jednak można publikować zdjęcie
    - skoro zapadła taka decyzja w tym przypadku.

    Jakie przesłanki muszą nastąpić aby Prokurator
    wydał zgodę na publikację zdjęcia na stronie
    n.p. Komendy Powiatowej Policji?

    Kierowcy nie zostali osądzenia a zdjęcia się pokazały.
    Jakie przepisy prawa pozwoliły na to?

    Proszę o garść informacji z takim akcentem
    - aby nasz Prokurator wydał zgodę :-)

    (-)MIRek

  • 2. Data: 2005-02-21 11:37:31
    Temat: Re: Pijany kirowca - zdjęcie?
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > Kierowcy nie zostali osądzenia a zdjęcia się pokazały.
    > Jakie przepisy prawa pozwoliły na to?

    Art. 13 ust. 3 zdanie 2 prawa prasowego: "Właściwy prokurator lub sąd może
    zezwolić, ze względu na ważny interes społeczny, na ujawnienie danych
    osobowych i wizerunku osób, przeciwko którym toczy się postępowanie
    przygotowawcze lub sądowe."

    M.

  • 3. Data: 2005-02-21 11:43:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zezwolić, ze względu na ważny interes społeczny, na ujawnienie danych
    > osobowych i wizerunku osób, przeciwko którym toczy się postępowanie

    a jaki to wazny interes publiczny w takim przypadku? Co da publikacja ich
    zdjec procz
    "osmieszenia"?

    P.

  • 4. Data: 2005-02-21 13:19:54
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > a jaki to wazny interes publiczny w takim przypadku? Co da publikacja ich
    > zdjec procz
    > "osmieszenia"?

    Może taki,ze np ty będziesz bał sie takiego osmieszenia i nie wsiądziesz za
    kierownice po alkoholu.

    pozdr

    cherokee

  • 5. Data: 2005-02-21 14:03:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Może taki,ze np ty będziesz bał sie takiego osmieszenia i nie wsiądziesz
    > za
    > kierownice po alkoholu.

    przy tym rozumowaniu to mozna by przy kazdym przestepstwie/wykroczeniu tak
    robic.

    P.

  • 6. Data: 2005-02-21 14:20:48
    Od: nixo <m...@n...net>

    Przemek R. wrote:
    > U?ytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisa? w wiadomo?ci

    a.pl> napisa? w

    > przy tym rozumowaniu to mozna by przy kazdym przestepstwie/wykroczeniu tak
    > robic.
    >
    > P.

    A kto bedzie odpowiadal jezeli delikwent okaze sie niewinny?

  • 7. Data: 2005-02-21 14:40:29
    Temat: Re: Pijany kirowca - zdj?cie?
    Od: Fremantle <N...@g...pl>

    On Mon, 21 Feb 2005 14:20:48 GMT, nixo <m...@n...net> wrote:

> [...]
    pl> napisa? w
    >>> wiadomo?ci

    > A kto bedzie odpowiadal jezeli delikwent okaze sie niewinny?

    sprawa dotyczy ludzi zlapanych na goracym uczynku.
    nie wyobrazam sobie ze ktos kto mial 2 promile w krwi
    udowodni ze najadl sie jablek i mu w zoladku sfermentowaly...

  • 8. Data: 2005-02-21 14:54:36
    Od: nixo <m...@n...net>

    Fremantle wrote:
> [...]
    pl> napisa? w

    > sprawa dotyczy ludzi zlapanych na goracym uczynku.
    > nie wyobrazam sobie ze ktos kto mial 2 promile w krwi
    > udowodni ze najadl sie jablek i mu w zoladku sfermentowaly..
    > .

    A o klamczuchach policjantach to slyszales?

  • 9. Data: 2005-02-21 15:26:44
    Temat: Re: Pijany kirowca - zdjecie?
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

    > A o klamczuchach policjantach to slyszales?

    Znaczy że sami byli pijani i sami dmuchali w alkomat?
    DawidT

  • 10. Data: 2005-02-21 15:34:18
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    pl> napisał w wiadomości

    > Może taki,ze np ty będziesz bał sie takiego osmieszenia i nie wsiądziesz za
    > kierownice po alkoholu.
    >
    > pozdr
    >
    > cherokee

    jaaaaasne! czlowieku, znaczna wiekszosc ludzi wsiada za kierownice po alkoholu,
    a po trzezwemu wie, ze nie powinna, nie moze etc... - i myslisz, ze w takiej
    sytuacji ma jakies znaczenie wstyd?! eh.... ten moze nastapic po wytrzezwieniu,
    ale nie przed.
    a poza tym - zdjecia - pomysl kretynski, niech jeszcze robia 'ze wzgledu na
    wazny inters spoleczny' zdjecia kierowcom przekraczajcym predkosc o 50 km/h itd...