  • 1. Data: 2005-02-20 21:45:20
    Temat: Bardzo mądry Najwert S:(((
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Re: Niech ktoś wreszcie mi powie..znak B-2???

    > /.../
    >
    > zgadzam się, to najlepsza odpowiedź w tym wątku.
    > wiedza jest kosztowna... a kurs był przecież na prawo jazdy...
    > chyba że prawko kupione razem z autem :)))
    >
    > Najwert S.
    >
    > --

    Kolego Najwert , te rozporządzenia i ustawy leżą przy mnie i nie ma tam nic na
    temat mozliwości ustawienia takiego znaku po lewej stronie. A może Ty wiesz cos
    więcej? Na kursie Ci to powiedzieli? Chcę Ci przypomnieć,że przygotowałem sie
    na ewentualną rozprawę, wygrzebałem co sie dało o znakach, pewnie wiesz z tego
    najwyżej 5 %, powiedz mi jak jestes taki mądry jaka powinna byc średnica znaku
    B-2? Albo kąt maksymalny kąt odchylenia powierzchni znaku? itp. itd. A jeżeli
    wiesz coś więcej niż mówią ustawy, rozporzadzenia i instrukcje to powiedz. Bo
    może rzeczywiście nie mam pełnych informacji? A Ty i inni , w tym sąd wiedzą i
    dlatego ta kara w trybie nakazowym??? Ale dlaczego przez dwa miesiace nigdzie
    nic nie mogę o tym znaleźć? Nie wiedzą w zarządach dróg, w komendzie policji, w
    osrodkach szkolenia? No może coś więcej powiesz mądralo ??? Może jedno proste
    pytanie, czy znak B-2 może być ustawiony po lewej stronie? test: TAK NIE ?
    Jeżeli oczywiscie wiesz co to za znak B-2?
    I myślę,ze na moim miejscu bys grzecznie zapłacił mandat policji..bo wcale nie
    jestes taki mądry z przepisów, tylko umiiesz sie madrzyć, a jak przyjdzie co do
    czego to podwiniesz ogon pod siebie...

    pozdr

    Wiesiek

    --
    PS. Wybaczcie, ale ten gośc mnie naprawdę wkurzył....

  • 2. Data: 2005-02-20 23:45:12
    Temat: Re: Bardzo mądry Najwert S:(((
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Re: Niech ktoś wreszcie mi powie..znak B-2???

    Z tego co mi wiadomo, to jest tylko kilka wyjątków, gdy dopuszczalne jest
    ustawienie znaku po lewej stronie. Są to "powtarzacie" na drogach
    wielopasmowych oraz zakazy zatrzymywania, postoju, które ustawia się po
    stronie, po której maja obowiązywać. Może są jeszcze jakieś wyjątki - nie
    chce mi się teraz myśleć. Nie mniej jednak znak B-2 powinien być po prawej
    stronie.

    Ustawiony po lewej stronie moim zdaniem może sugerować, że ktoś go
    przestawił, obrócił i że w zamyśle organu go ustawiającego miał obowiązywać
    pojazdy wjeżdżające z przeciwka. Tak bym przynajmniej ja pomyślał widząc
    taki znak. Zwłaszcza, że jak pamiętam, to był chyba jakiś tymczasowy znak
    ustawiony z okazji świąt Wszystkich Świętych, a więc pewnie na jakimś
    tymczasowym słupku łatwym do obrócenia.

    Moim zdaniem, jeśli nawet sąd by uznał, że błędne ustawienie znaku nie
    zmienia faktu jego ustawienia, to z powodzeniem można bronić się błędem co
    do tego faktu. co więcej kierujący ma obowiązek obserwować prawą krawędź
    jezdni. W tłumie przy cmentarzu, gdy raczej koncentrował się na pieszych
    zazwyczaj łażących tam bez składu i ładu spokojnie można założyć, ze znaku
    ustawionego po lewej stronie po prostu nie zauważył, a winy za to o tyle nie
    ponosi, ze znak powinien być po jego prawej stronie. Przyjęcie koncepcji, iż
    dowolnie ustawiony znak obowiązuje prowadziło by do absurdu zmuszając
    kierujących do zaglądania w różne dziwne miejsca przy drodze w obawie, ze a
    nuż ktoś istotnych znak drogowy umieścił w koronie drzewa, czy pod mostem.
    Nie po to ustanowiono przepisy określające miejsce ustawienia znaku, by
    sankcjonować umieszczanie go gdziekolwiek.

  • 3. Data: 2005-02-21 07:20:31
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie po to ustanowiono przepisy określające miejsce ustawienia znaku, by
    > sankcjonować umieszczanie go gdziekolwiek.

    Nareszcie mądra i merytoryczna odpowiedź :) Ale od dawna obserwuje odpowiedzi
    Roberta, sa zawsze wyważone i merytoryczne, oby więcej takich ludzi na grupie :)
    Masz rację, nie znalazłem niczego co by mówiło o jakis wyjątkach. Mam jeszcze
    jeden dzień na decyzję...strasznie mnie korci normalna rozprawa, jednak
    wyraźnie widać, że sąd dał mi najniższe z mozliwych kar, abym rozważając za i
    przeciw zrezygnował...no bo same paliwo i czas wyjdzie mi cos około kosztów tej
    kary;)...sam nie wiem.
    Jak na razie nie zawracam wiecej Wam głowy.

    Pozdrawiam wszystkich i wiecej zastanowienia niektórzy koledzy, nie wszystko
    jest takie proste, ustawienie znaków drogowych też:)))

    Wiesiek

  • 4. Data: 2005-02-21 11:14:24
    Od: "robi" <r...@k...net.pl>

> [...]
    kosztów tej
    > kary;)...sam nie wiem.
    > Jak na razie nie zawracam wiecej Wam głowy.

    obserwowałem twoje boje
    moja rada walcz do końca
    dlaczego?
    1. bo tak trzeba
    2.i tak już straciłeś mnóstwo czasu
    3.dla twojej satysfakcji że psu mordę utrzesz.
    4.bo później będziesz mógł ich jeszcze pociągnąć na kasę za czas stracony.
    5.żeby pała sobie zdał sprawę że skończyły się czasy milicji i teraz może
    odpowiadać za swoje czyny /wyczyny/, tobie to już nie pomoże ale może
    oszczędzi innych mniej zatwardzałych userów dróg.

    w tej chwili to właśnie jest tak zrobione że masz rację ale nie wypada abyś
    był mądrzejszy od pały.
    sędzina pewnie z rodziny znajomych królika stąd taki wyrok.

    trzymam za ciebie kciuki daj znać jak poszło.:))))
    pozdr

  • 5. Data: 2005-02-21 11:24:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    robi napisał(a):
    > sędzina pewnie z rodziny znajomych królika stąd taki wyrok.

    bzdura

    KG

  • 6. Data: 2005-02-21 15:13:44
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > bzdura

    Dla Wieśka nie jest to bzdura.
    Po utworzeniu kilku wątków na ten sam temat, święcie wierzy on w spisek
    przeciwko sobie;)

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2005-02-21 15:18:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]

    > nic na
    > temat mozliwości ustawienia takiego znaku po lewej stronie.

    Toż o tym nawet ciołek i matołek wie. Czym się podniecasz??
    Sądzisz, że tylko ty o tym wiesz?
    Zadałeś idiotyczne pytanie:
    "Pewnie Ty Leszku tez nie wiesz jak powinien stac taki znak ??
    Na co Ci odpowidziałem:
    > Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Nawet
    > cymbał znajdzie to w sieci.

    To Cię zabolało??

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2005-02-21 18:57:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak na razie nie zawracam wiecej Wam głowy.

    Ja bym się odwołał. Tak naprawdę, to będzie jeden wyjazd, a jeśli sprawa się
    ma tak, jak opisujesz, to raczej byłbym dobrej myśli.

  • 9. Data: 2005-02-21 19:11:11
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dla Wieśka nie jest to bzdura.
    > Po utworzeniu kilku wątków na ten sam temat, święcie wierzy on w spisek

    Drogi Leszku, skąd taki wniosek, skąd możesz wiedzieć w co wierzę, mylisz się
    wcale tak nie uważam, rozumiem procedury, tylko sie zdziwiłem, że w takim
    trybie, nic wiecej. Dlaczego ślepo bronisz policji i sądu? Bo jesteś z resortu?
    Przeglądałem Twoje inne posty, nigdy nie miałes wątpliwości..aż może kiedys to
    uderzy w Ciebie...czego Ci oczywiście nie życzę:) I nie musisz nazywać ludzi
    cymbałami, co Ci to daje, wzrasta Twoja wartość?
    Nie chce mi sie juz z Toba rozmawiać...

    Pozdrawiam

    Wiesiek

  • 10. Data: 2005-02-21 19:16:57
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym się odwołał. Tak naprawdę, to będzie jeden wyjazd, a jeśli sprawa się
    > ma tak, jak opisujesz, to raczej byłbym dobrej myśli.

    Wiesz, juz sam nie wiem, z jednej strony szkoda mi czasu, a z drugiej strony
    jestem ciekawy tej rozprawy, trochę takiego prawa w praktyce. Jeżeli przegram
    to trudno. A jak wygram to koszty i tak wyjda mi prawie takie jak zgoda na
    przyjęcie aktualnego wyroku...Teraz to juz chyba tylko potraktuje jako
    ciekawostke prawna, jutro ostatni dzień...nie wiem czy zdąrzę..mam duzo
    pracy...dam znać:)

    Wiesiek

    PS. Wszyscy mi mówią, aby zakończyć sprawę i z punktu widzenia "świętego
    spokoju", maja rację , ale ciekawi mnie, jubie takie sprawy społeczne, no i
    będzie o czym pisac na grupie ;))