  • 21. Data: 2023-09-15 00:26:54
    Temat: Re: Pieszy cd.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 23:47, Kviat pisze:

    > A co z idiotami wywodzącymi winę tylko z faktu, że kogoś policja szuka?

    To tzw. dowód "nie wprost". Widzisz wjeżdżający do tunelu samochód, to
    podejrzewasz, że na drugim końcu wyjedzie.

    > Z nimi też podyskutujesz argumentami, czy będziesz się z nimi przepychać
    > dla sportu, by wykazać im głupotę?

    Argumentami - dokąd adwersarz w ogóle ogarnia argumenty.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-09-15 00:56:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To tzw. dowód "nie wprost". Widzisz wjeżdżający do tunelu samochód, to
    > podejrzewasz, że na drugim końcu wyjedzie.

    Podejrzenie, to nie dowód. Nawet "nie wprost".
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dow%C3%B3d_nie_wprost

    Ręce opadają... funkcjonariusz policji rzesz jego mać.... specjalista od
    cyberbezpieczeństwa...
    Dziecko drogie, nie rozumiesz słów, których używasz.
    Od kiedy fakt, że kogoś szuka policja stanowi dowód (nawet "nie
    wprost"), że ten ktoś jest czemuś winny?

    Nie masz dowodu, że wyjedzie. Nawet "nie wprost". Możesz sobie
    podejrzewać co chcesz, nawet to że wyjedzie z tunelu. Ale to żaden dowód.
    (To może być elektryk, w tunelu się zapali i nie wyjedzie.)
    (To taki żart dla inteligentnych, czyli nie dla ciebie.)

    > Argumentami - dokąd adwersarz w ogóle ogarnia argumenty.

    No to użyj argumentu.
    Zobaczymy, czy dasz radę ogarnąć i samodzielnie wykazać swoją głupotę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 23. Data: 2023-09-15 01:17:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ta, jasne, przez ten ułamek sekundy pieszy zauwazy, po nocy, przez

    Dlaczego nie? Zresztą, nie rozumiem kwestionowania potrzeby
    przesłuchania takiego świadka. Już wcześniej pisałęm, był na miejscu,
    coś może wnieść, choć nie musi, ale jak się go nie zapyta to na 100% nic
    nie wniesie. Upieranie się, że nic nie wniesie bo Wam (Tobie i Robertowi
    :) się wydaje, że nic nie wniesie, wcale nie oznacza, że nic nie wniesie.

    > szybę i pod latarniami, który z nieznanych mu ludzi prowadził.

    A jak jeden miałby na sobie żarówiasty, odblaskowy tużurek to też nie?

    > A nawet jesli zauwazył, to co - dzieki temu oskarzycie właściwe
    > zwłoki?

    No to jest jednak istotne np. dla rodziny.

    > Nie uważasz, że koszt ustalenia tego świadka przewyższa wartość jego
    > zeznań?

    Nie taki koszt.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2023-09-15 01:27:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > A jakie to ma w praktyce znaczenie, skoro wszyscy zginęli? No i chyba
    > raczej nie przesiedli się przed uderzeniem w mur, a potem nie bardzo mogli.

    Mogą być jednak wątpliwość, kto gdzie siedział. Czy były w tym
    przypadku, nie wiem. Poza tym możliwości jest naprawdę dużo. Mogli się
    np. napierd..ć tuż przed wypadkiem w kabinie. Kierowca mogł sobie
    zapalać jakiegoś blanta (co przyczyniło się do wypadku), mogło być
    więcej pasażerów niż trupów, mogła w momencie mijania pęknąć opona, i
    tak dalej.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-09-15 10:30:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Sep 2023 23:17:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > :) się wydaje, że nic nie wniesie, wcale nie oznacza, że nic nie wniesie.

    Jakby był pod reką, to oczywiscie - przesluchac.
    Ale tu nalezało go wczesniej znaleźć. Angażując spore srodki.
    Teraz kolejne będą angażowane do przesłuchania.
    Czyli strasznie im zalezy na przesłuchaniu.

    A przeciez mamy film ze zdarzenia, i co on moze wiecej zeznac?

    > A jak jeden miałby na sobie żarówiasty, odblaskowy tużurek to też nie?

    Moze tak, moze nie, bo w nieoswietlonym wnętrzu.

    > No to jest jednak istotne np. dla rodziny.

    Raczej dla ubezpieczyciela, gdyby sie okazało ze prowadził kto inny
    ... to moze jedno odszkodowanie mniej ...

    > Nie taki koszt.

    Ktos tam musial chodzic i siedziec przy tych monitoringach az trafil.
    To nie trwa 5 minut ...

    J.

  • 26. Data: 2023-09-15 11:37:12
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 15.09.2023 o 10:30, J.F pisze:

    > Ktos tam musial chodzic i siedziec przy tych monitoringach az trafil.
    > To nie trwa 5 minut ...

    Ktoś tam pewnie na samym początku wpadł na pomysł, żeby dowalić się do
    pieszego, to zaczęli szukać. Przecież to głośna sprawa. A że to
    obcokrajowiec i przebywa teraz za granicą to się okazało dopiero jak
    znaleźli. Poszło do mediów i wszyscy już to wiedzą. Sprawa robi się
    międzynarodowa. Nie da rady przykulsonić w stylu kierowca seiczento i
    Szydło, to ściemniają że chcą przesłuchać naocznego świadka - czyli
    próbują wyjść z twarzą. Tak to widzę.

    PD

  • 27. Data: 2023-09-15 13:39:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakby był pod reką, to oczywiscie - przesluchac.
    > Ale tu nalezało go wczesniej znaleźć. Angażując spore srodki.

    Sporość środków jest wybitnie relatywna. Mamy tu zdaje się 4 trupy, to
    gruba sprawa.

    > Teraz kolejne będą angażowane do przesłuchania.
    > Czyli strasznie im zalezy na przesłuchaniu.

    Sporość środków ponadto zwykle boli jeśli są to środki pieniężne, a nie
    pośrednie w postaci czasu funkcjonariusza.

> [...]
    >
    > Raczej dla ubezpieczyciela, gdyby sie okazało ze prowadził kto inny
    > ... to moze jedno odszkodowanie mniej ...

    Może jestem jakiś ebnięty, ale mi tam nie byłoby obojętne wiedzieć, że
    mój syn okazał się idiotą, który zabił siebie i 3 inne osoby.

    > Ktos tam musial chodzic i siedziec przy tych monitoringach az trafil.
    > To nie trwa 5 minut ...

    Nie szkodzi. To nie są MZ żadne spore środki.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2023-09-15 15:54:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.09.2023 o 00:56, Kviat pisze:
    > Podejrzenie, to nie dowód. Nawet "nie wprost".
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dow%C3%B3d_nie_wprost
    Poczytaj trochę o poszlakach. Pewnie i tak nie zrozumiesz, ale może choć
    trochę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-09-15 15:55:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zapalać jakiegoś blanta (co przyczyniło się do wypadku), mogło być
    > więcej pasażerów niż trupów, mogła w momencie mijania pęknąć opona, i

    Ja nie twierdzę, że pieszy nic nie wie, choć z filmu wynika, ze nawet
    tam nie patrzył. Pytanie, czy on mógł więcej zobaczyć, niż nagrała
    kamera. Pożyjemy, zobaczymy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-09-15 18:45:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Poczytaj trochę o poszlakach. Pewnie i tak nie zrozumiesz, ale może choć
    > trochę.

    Masz rację, nadal nie rozumiem.

    Pytanie: "A co z idiotami wywodzącymi winę tylko z faktu, że kogoś
    policja szuka?"

    Twoja odpowiedź: "To tzw. dowód "nie wprost". Widzisz wjeżdżający do
    tunelu samochód, to podejrzewasz, że na drugim końcu wyjedzie."

    A teraz wyjeżdżasz z poszlakami...
    Czyli, dziecko drogie, nadal używasz słów, których nie rozumiesz.

    Gdy widzisz _wyjeżdżający_ samochód z tunelu, to możesz dowodzić
    poszlakowo, że do tunelu wjechał (bo prawdopodobieństwo, że UFO
    teleportowało samochód do tunelu jest znikome).
    Poszlakowo, bo nie nie widziałeś jak wjeżdżał i nie masz bezpośredniego
    dowodu.

    Ale gdy widziałeś jak samochód do tunelu wjechał (ale jeszcze jeszcze
    nie wyjechał), to możesz jedynie _podejrzewać_, że wyjedzie.
    Nie _dowodzić_ (w jakikolwiek sposób, czy "nie wprost", czy poszlakowo,
    czy jak tam sobie chcesz), że wyjedzie.
    Nie da się udowodnić zdarzenia, które jeszcze nie nastąpiło.

    Nadążasz? Coś czuję, że jeszcze nie, więc spróbuję trochę inaczej.

    Rzucasz kamień. Kamień spada. Możesz jedynie _podejrzewać_, że spadnie.
    Ale nie masz dowodu, nawet poszlakowego, albo dowodu "nie wprost", albo
    jakiegokolwiek dowodu, że spadł (czy, że spadnie), bo... jeszcze nie spadł.
    Jak go, ten kamień, jakieś dziecko złapie zanim spadnie, to nigdy nie
    spadnie, więc jakim cudem chcesz dowodzić, że spadnie?

    Dowody (takie, śmakie, czy inne) możesz przeprowadzać na zdarzenia
    _przeszłe_. Ale nie na przyszłe.

    Reasumując.
    Wywodzenie czyjejś winy z samego tylko faktu, że kogoś policja szuka,
    nie jest ani dowodzeniem "nie wprost", ani dowodzeniem poszlakowym, ani
    żadnym innym dowodzeniem. Po prostu używasz słów, których znaczenia nie
    rozumiesz.

    Można sobie spekulować z jakiego powodu policja kogoś szuka i nie ma w
    tym nic złego.
    Ale twierdzenie, że poszukiwanie kogoś przez policję jest dowodem ("nie
    wprost", poszlakowym... czy jakim tam sobie jeszcze wymyślisz) czyjejś
    winy, to już raczej wchodzi w zakres kompetencji kogoś z wykształceniem
    medycznym z właściwą specjalizacją dla takich przypadków.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr