  • 91. Data: 2013-10-08 08:37:40
    Temat: Re: Pies pogryzł ludzi komornika. Właścicielka skazana, pies uśpiony
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    Andrzej Lawa wrote:

    >jesteś trollem...

    Nie wywlekaj popaprańca, pls.

  • 92. Data: 2013-10-08 08:39:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2013 23:36, PlaMa pisze:

    > Jak samochód nie ma alarmu to już mogę wlazić do niego? Bo wyciągnięcie
    > rygla (zwłaszcza w starszych samochodach) to żadne zabezpieczenie.

    Jakie żadne? Trzeba mieć klucz.

    > Zresztą - założmy że przymkneli tylko drzwi, bez zamykania centralnego
    > zamka - moge sobie wejść czy nie?

    Wskaż przepis jaki ewentualnie złamiesz. Potrafisz?

  • 93. Data: 2013-10-08 09:43:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Myślę, Dyjorze, że twoje urojenia biorą się z intensywnego ćpania,
    > które wywołują u ciebie powyższe bredzenie.
    >
    > Dyjor musi być kompletnie straconym nałogowcem, może i ostatnią fazę
    > AIDS już ma, skoro takie halucynacje generuje.

    znaczy co myślisz że ci zrobie przyjemność i cię pozwę? :) twoje
    niedoczekanie

  • 94. Data: 2013-10-08 10:07:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2013 09:43, Marek Dyjor pisze:

    > znaczy co myślisz że ci zrobie przyjemność i cię pozwę? :) twoje
    > niedoczekanie

    Wątpię, żebyś był zdolny do samodzielnych czynności prawnych - musisz
    mieć potężne upośledzenie umysłowe skoro dla ciebie wejście na jakiś
    teren _bez_ przełamywania zabezpieczeń (co jest legalne) i
    przywłaszczenie sobie zgubionej ruchomości (co jest wyraźnie zakazane)
    to jedno i to samo.

    Przyznaj się - te brednie pisze za ciebie jakaś pielęgniarka, która "nie
    chce ale musi"?

  • 95. Data: 2013-10-08 11:08:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wątpię, żebyś był zdolny do samodzielnych czynności prawnych - musisz
    > mieć potężne upośledzenie umysłowe skoro dla ciebie wejście na jakiś
    > teren _bez_ przełamywania zabezpieczeń (co jest legalne) i

    czyli dalej twierdzisz, że umieszczenie od srodka klamki, którą można
    otworzyć bramkę nie stanowi zabezpieczenia furtki przed wejściem? A co z
    przyciskiem, też często się stosuje takie zabezpieczenie, czy można
    przeskoczyć przez płot wcisnąć przycisk i wejść na teren posesji?

    W przypadku furtki zamykanej na przysłowiową gumkę można by sie od biedy
    zgodzić ze każdy może wchodzić, choć trzeba by jednak sie zastanowić nad tym
    jaką intencję miał właściciel szczególeni jeśliby napisał, że po podwórzu
    może latac zły pies. IMHO jest to wyraźne ostrzeżenie, że wejście odbywa sie
    na własną odpowiedzialność.

    W tym przypadku jednek mamy domofon i rygiel elektromagnetyczny.
    Oczywistym jest, że intencją właściciela posesji nie było umożliwienie
    wchodzenia każdemu kto ma na to ochotę a tylko tym osobom, które odstaną na
    to zezwolenie, potwierdzone zwolnieniem rygla poprzez domofon.
    Klamka wewnętrzna nie jest przeznaczona dla osób z zewnątrz, służy tylko tym
    kórzy chca wyjść z terenu posesji, gdyby intencją włąsciciela posesji było
    umożliwić każdemu otwieranie bramy to by zamontował klamki po obydwu
    stronach, nie montował rygla i domofonu lub zgoła nie montował bramki czy
    ogrodzenia.

    Otwiercie bramki z zewnątrz wymaga wsadzenia ręki na teren zamkniętej
    posesji w celu przekręcenia klamki, moim zdaniem trudno uznać, że jest to
    działanie zgodne z prawem.

    Nastepnym problemem jest czy prawo zakazuje wypuszczania na zamkniętym
    ogrodzonym odpowiednio wysokim ogrodzeniem terenie psa, który ma pilnować
    tego terenu. Biorąc pod uwagę że jeśli działanie psa ma byc skuteczne to
    musi on intruza zaatakować i uniemożliwić mu dalsze krążenie po terenie.

  • 96. Data: 2013-10-08 11:39:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2013 11:08, Marek Dyjor pisze:

    > czyli dalej twierdzisz, że umieszczenie od srodka klamki, którą można
    > otworzyć bramkę nie stanowi zabezpieczenia furtki przed wejściem? A co z

    Oczywiście że nie - wiele ogrodowych furtek swego czasu miało (a być
    może i teraz ma) ruchome klamki z jednej strony.

    > przyciskiem, też często się stosuje takie zabezpieczenie, czy można

    Tak samo jak z klamką.

    > przeskoczyć przez płot wcisnąć przycisk i wejść na teren posesji?

    Umm... Chcesz przeskoczyć przez płot żeby dostać się na posesję żeby
    otworzyć furtkę żeby wejść na posesję na której już jesteś?

    Pomijając kompletny brak logiki w twoim pomyśle - przeskakiwanie przez
    płoty stanowiące wyraźne zabezpieczenie przed wejściem to wysiłek daleko
    większy niż przesunięcie dłoni o 5cm żeby sięgnąć do klamki. No chyba że
    płotek ma jakieś 20cm wysokości. Uważasz, że przekroczenie przez taki
    płotek to włamanie? ;)

> [...]
    > podwórzu może latac zły pies. IMHO jest to wyraźne ostrzeżenie, że
    > wejście odbywa sie na własną odpowiedzialność.

    Mówimy teraz o prawie czy o zdrowym rozsądku?

    I przypominam że chwilowo mowa jest o rzekomym włamaniu poprzez
    naciśnięcie na klamkę. Ale skoro już się łaskawie zgodziłeś, że zdjęcie
    takiej gumki to nie włamanie, to teraz zamiast psa rozmieść miny
    przeciwpiechotne. I wyobraź sobie kogoś o słabym wzroku kto kogoś szuka
    lub pomylił adresy...

> [...]
    > na to zezwolenie, potwierdzone zwolnieniem rygla poprzez domofon.
    > Klamka wewnętrzna nie jest przeznaczona dla osób z zewnątrz, służy tylko

    Gdyby nie była to by nie była dostępna. Uniemożliwienie dostępu do
    takiej klamki jest trywialne.

    [ciach]

    > Otwiercie bramki z zewnątrz wymaga wsadzenia ręki na teren zamkniętej
    > posesji w celu przekręcenia klamki, moim zdaniem trudno uznać, że jest
    > to działanie zgodne z prawem.

    Jak widać sąd ma odmienne zdanie.

> [...]
    > pilnować tego terenu. Biorąc pod uwagę że jeśli działanie psa ma byc
    > skuteczne to musi on intruza zaatakować i uniemożliwić mu dalsze

    Ponownie: zamiast psa wstaw sobie miny, karabiny automatyczne, wilcze
    doły czy inne niebezpieczne instalacje. Dla ustalenia uwagi - masz
    pozwolenie na karabiny czy miny.

    Wg ciebie drzwi zamknięte na klamkę to prawidłowe zabezpieczenie?

  • 97. Data: 2013-10-08 11:51:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > co z przyciskiem, też często się stosuje takie zabezpieczenie, czy
    > można przeskoczyć przez płot wcisnąć przycisk i wejść na teren

    tak BTW naprawdę nie miałbyś żadnych oporów aby wejść na teren posesji
    zamkniętej furtką zablokowaną za pomocą np gumki czy metalowej obręczy?

  • 98. Data: 2013-10-08 11:58:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2013 11:51, Marek Dyjor pisze:

    > tak BTW naprawdę nie miałbyś żadnych oporów aby wejść na teren posesji
    > zamkniętej furtką zablokowaną za pomocą np gumki czy metalowej obręczy?

    Prawnych? Nie.

    Jest jeszcze kwestia paranoi samozachowawczej (np. latający groźny pies)
    oraz uprzejmości, ale to już każdy przypadek indywidualnie.

  • 99. Data: 2013-10-08 12:00:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Oczywiście że nie - wiele ogrodowych furtek swego czasu miało (a być
    > może i teraz ma) ruchome klamki z jednej strony.

    Powtarzam pytanie dla kogo jest ta ruchoma klamka? czy jest przeznaczona do
    osoby znajdującej sie od strony nieruchomej klamki?

    > Tak samo jak z klamką.

    a jak nie dam rady ręka ale dam radę kijkiem lub ręką uzbrojoną w kijek to
    też mogę otworzyć?

> [...]

    > No chyba że płotek ma jakieś 20cm wysokości. Uważasz, że
    > przekroczenie przez taki płotek to włamanie? ;)

    a przeskoczenie przez płotek o wsyokości 120cm? jest już włamaniem czy
    jeszcze nie.

    wskaż mi paragraf ktyóy okresla od jakiej wysokości płota zaczyna sie
    włamanie?

> [...]
    > zdjęcie takiej gumki to nie włamanie, to teraz zamiast psa rozmieść
    > miny przeciwpiechotne. I wyobraź sobie kogoś o słabym wzroku kto

    rozmieszczanie pułapek mogacych zagrozić życiu jest wg prawa zakazane.

    > Gdyby nie była to by nie była dostępna. Uniemożliwienie dostępu do
    > takiej klamki jest trywialne.

    co to znaczy dostepna... jak trudne musi być dostanie sie do klamki lub
    przycisku aby uznać że dostanie si eod nich jest juz włamaniem?

    > Jak widać sąd ma odmienne zdanie.

    sady czasem gdy idzei o sprawy dotyczące urzedników pańśtwowych wykazują sie
    dziwną tolerancją na łamanie przez nich prawa.

    to pewnikiem pozostałoś po czasach komuny. naszczęście pojawiają sie
    sędziowie o innym podejsciu do prawa.

    > Wg ciebie drzwi zamknięte na klamkę to prawidłowe zabezpieczenie?

    czy zamek szyfrowy z prostym kodem to prawidłowe zabezpieczenie

  • 100. Data: 2013-10-08 12:07:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2013 12:00, Marek Dyjor pisze:

    > Powtarzam pytanie dla kogo jest ta ruchoma klamka? czy jest przeznaczona
    > do osoby znajdującej sie od strony nieruchomej klamki?

    Dla każdego. Gdyby była nieprzeznaczona dla tych z zewnątrz, to nie
    byłaby łatwo dostępna.

    > a jak nie dam rady ręka ale dam radę kijkiem lub ręką uzbrojoną w kijek
    > to też mogę otworzyć?

    Kijek? Czyli przycisk jest frontem do furtki? Bezsensowne rozwiązanie.

    Celowa prowokacja czy montaż po pijaku?

    > a przeskoczenie przez płotek o wsyokości 120cm? jest już włamaniem czy
    > jeszcze nie.

    W mojej ocenie jest gdyż wymaga wspięcia się owo ogrodzenie, co
    potencjalne może je uszkodzić.

    > wskaż mi paragraf ktyóy okresla od jakiej wysokości płota zaczyna sie
    > włamanie?

    Ustawowej normy nie ma. Orzeknie sąd na podstawie doświadczenia życiowego.

    > rozmieszczanie pułapek mogacych zagrozić życiu jest wg prawa zakazane.

    Ach. Pułapka biologiczna w formie agresywnego psa jest jakoś z tego
    zakazu wyłączona? (swoją drogą - na czym opierasz ów zakaz?)

    [ciach]

    > co to znaczy dostepna... jak trudne musi być dostanie sie do klamki lub
    > przycisku aby uznać że dostanie si eod nich jest juz włamaniem?

    Trudniejsze od przesunięcia ręki pacę centymetrów dalej.

    Tia, spisek.