  • 1. Data: 2003-07-19 22:04:06
    Temat: Picie alkoholu
    Od: "shivy" <s...@i...pl>

    Witam,
    Moj syn wraz z kolegami i kolezankami...(wszyscy nieletni) zostal zlapany
    przez straz miejska na piciu alkoholu w parku miejskim, w dodatku byli wtedy
    na wagarach. Straz miesjka zawiozla ich posterunek polcji gdzie ich
    przesluchano (po co to nie wiem...). Teraz maja sprawde w sadzie.. Wie ktos
    jak taka sprawa bedzie wygladac i jaka grozi im kara?? Ew. co powinni mowic
    zeby dostac jak najmniejsza kare??
    z gory dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-07-20 00:15:17
    Temat: Re: Picie alkoholu
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik shivy napisał:
    > Teraz maja sprawde w sadzie..

    w sądzie rodzinnym zapewne

    > Wie ktos
    > jak taka sprawa bedzie wygladac i jaka grozi im kara??

    jak wyglada taka sprawa? hm, zapraszaja rodzicow + dziecko, wchodzicie
    do pokoju, pan(i) sędzia przepytuje i zapisuje co i jak, ile wypite,
    dlaczego, po co, itp itd, wypytuje o sytuacje rodzinna, o dochody, o to
    czy nie ma problemow w szkole, itp. Pyta sie o wszystko w sumie.

    > Ew. co powinni mowic
    > zeby dostac jak najmniejsza kare??

    Mozna sciemniac jak sie tylko podoba, bo raczej nikt nie jest w stanie
    tego sprawdzic... Wywiadu srodowiskowego (czy jak to sie tam nazywa)
    raczej sie nie robi w takich sprawach, bo jest ich strasznie duzo.
    Najlepiej, zeby wszyscy mowili to samo, tzn zeby ich wyjasnienia sie
    pokrywaly. Jak jeden powie ze pili piwo, to niech reszta tez tak mowi.

    Co do kar.. Jesli to pierwszy raz, to skonczy sie na upomnieniu albo
    umorzeniu sprawy, jesli ktorys z kolei to pewnie nadzór rodzicielski
    (rodzice muszą co tydzien jezdzic do wydzialu dla nieletnich i opowiadac
    o tym co sie dzieje z dzieckiem) albo nadzór kuratora, ale osobiście nie
    znam przypadku zeby za picie alkoholu ktoś dostał kuratora ;) Chyba, że
    takie cos zdarza sie nagminnie...

    Aha, bylo badanie na alkomacie? Jesli nie, to w ogole nie ma o czym
    mowic.. Wtedy w sądzie powiesz, że syn/córka miał(a) problemy z
    żołądkiem i kręciło jej sie w głowie, a to co pił(a) to sok pomarańczowy :))
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-07-20 06:09:51
    Temat: Odp: Picie alkoholu
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik scream <s...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfcn33$4q0$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik shivy napisał:
    > Mozna sciemniac jak sie tylko podoba,

    brawo

    > (rodzice muszą co tydzien jezdzic do wydzialu dla nieletnich i opowiadac
    > o tym co sie dzieje z dzieckiem)

    bzdura

> [...]
    > mowic.. Wtedy w sądzie powiesz, że syn/córka miał(a) problemy z
    > żołądkiem i kręciło jej sie w głowie, a to co pił(a) to sok pomarańczowy
    :))

    hehe ale smieszne takim sciemnianiem to chyba musiałby trafić na idiote :-)

    Sandra

  • 4. Data: 2003-07-20 13:01:32
    Temat: Re: Odp: Picie alkoholu
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Sandra napisał:
    > brawo

    dziękuje.
    Nie uważam, żeby picie piwa przez osobe 16-17 letnią było czymś bardzo
    złym. Ale to sprawa dyskusyjna.

    > bzdura

    No cóż, w takim razie na czym polega tzw "nadzór rodzicielski"? Jak mi
    wytłumaczysz, to zaraz po tym zadzwonie do tej baby z sądu dla
    nieletnich w Warszawie, że moim rodzicom głupoty opowiada..

    > hehe ale smieszne takim sciemnianiem to chyba musiałby trafić na idiote :-)

    no niestety, takich idiotów pracuje całkiem sporo w wymiarze
    sprawiedliwości ;) A jeśli nie ma dowodu z alkomatu, to znaczy, że nie
    ma żadnego dowodu ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-07-20 13:43:38
    Od: "shivy" <s...@i...pl>

    > w sądzie rodzinnym zapewne

    owszem

> [...]
    > Najlepiej, zeby wszyscy mowili to samo, tzn zeby ich wyjasnienia sie
    > pokrywaly. Jak jeden powie ze pili piwo, to niech reszta tez tak mowi.

    to sobie ustala co maja mowic :)

> [...]
    > o tym co sie dzieje z dzieckiem) albo nadzór kuratora, ale osobiście nie
    > znam przypadku zeby za picie alkoholu ktoś dostał kuratora ;) Chyba, że

    tak, pierwszy raz. czyli mozna to olac :P

    niestety byly

  • 6. Data: 2003-07-20 20:17:19
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    > Wywiadu srodowiskowego (czy jak to sie tam nazywa) raczej sie nie robi w
    takich sprawach, bo jest ich strasznie duzo.

    no nie bardzo - robi się w każdej sprawie, chyba, że sąd nie wszczyna
    postępowania...

    > Co do kar.. Jesli to pierwszy raz, to skonczy sie na upomnieniu albo
    umorzeniu sprawy,

    znasz jakąś regułę czy strzelasz? nie sądzę, że tak jest...

    > jesli ktorys z kolei to pewnie nadzór rodzicielski

    chyba nadzór odpowiedzialny rodziców...

    > (rodzice muszą co tydzien jezdzic do wydzialu dla nieletnich i opowiadac o
    tym co sie dzieje z dzieckiem)

    z tego co wiem, to sąd przysyła druk sprawozdania i to co 3 miesiące
    (czasami co 6)

    > albo nadzór kuratora, ale osobiście nie znam przypadku zeby za picie
    alkoholu ktoś dostał kuratora ;) Chyba, że
    takie cos zdarza sie nagminnie...

    a ja znam taki przypadek, tyle, że do tego wypicia doszły informacje o
    niezbyt radosnej karierze szkolnej dzieciaka, co ustalił kurator sądowy
    podczas zbierania informacji do wywiadu środowiskowego...

  • 7. Data: 2003-07-20 20:59:44
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Kinka napisał:
    > no nie bardzo - robi się w każdej sprawie, chyba, że sąd nie wszczyna
    > postępowania...

    zdziwilas mnie troche.. kto taki wywiad przeprowadza i w jaki sposob?

    > znasz jakąś regułę czy strzelasz? nie sądzę, że tak jest...

    swojego czasu za takie picie piwa trafilismy na komisariat grupa ~15
    osob.. wszyscy mieli sprawe w sadzie rodzinnym i poza 2 przypadkami
    wszystkie zostaly umorzone

    > chyba nadzór odpowiedzialny rodziców...

    mozliwe ;)

    > z tego co wiem, to sąd przysyła druk sprawozdania i to co 3 miesiące
    > (czasami co 6)

    sędzia poinformowala troche inaczej moich rodzicow, o czym napisalem
    wczesniej..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2003-07-20 21:04:40
    Temat: Odp: Odp: Picie alkoholu
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik scream <s...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfe3vv$89n$...@n...onet.pl...

    > dziękuje.
    > Nie uważam, żeby picie piwa przez osobe 16-17 letnią było czymś bardzo
    > złym. Ale to sprawa dyskusyjna.

    pewnie , że dyskusyjna :-( wlasnie widac to na każdym kroku a
    proponowałabym uważniej przeczytać i zrozumieć co miałam namysli ale
    myśle,że pewnie będziesz krążył koło tego piwa

    > no niestety, takich idiotów pracuje całkiem sporo w wymiarze
    > sprawiedliwości ;) A jeśli nie ma dowodu z alkomatu, to znaczy, że nie
    > ma żadnego dowodu ;)

    hm mam nadzieje, że się na prawo nie wybierasz ...moja uwaga nie dotyczyła
    "nadzoru odpowiedzialnego rodziców" a czegos innego, wczytaj sie , może
    zrozumiesz ...

    pozdrawiam
    Sandra

  • 9. Data: 2003-07-20 22:20:02
    Od: "shivy" <s...@i...pl>

    > no nie bardzo - robi się w każdej sprawie, chyba, że sąd nie wszczyna
    > postępowania...

    czyli beda mieli ten wywiad czy nie ?

    > znasz jakąś regułę czy strzelasz? nie sądzę, że tak jest...

    a ja mam taka nadzieje...

    > z tego co wiem, to sąd przysyła druk sprawozdania i to co 3 miesiące
    > (czasami co 6)

    tylko przy nadzorze czy zawsze?

    > a ja znam taki przypadek, tyle, że do tego wypicia doszły informacje o
    > niezbyt radosnej karierze szkolnej dzieciaka, co ustalił kurator sądowy
    > podczas zbierania informacji do wywiadu środowiskowego...

    a szkola dowie sie o sprawie ??

  • 10. Data: 2003-07-20 22:21:15
    Od: "shivy" <s...@i...pl>

    > swojego czasu za takie picie piwa trafilismy na komisariat grupa ~15
    > osob.. wszyscy mieli sprawe w sadzie rodzinnym i poza 2 przypadkami
    > wszystkie zostaly umorzone

    a mozna wiedziec dlaczego te 2 przypadki nie zostaly umorzone ?