  • 1. Data: 2003-07-19 20:44:57
    Temat: prawo budowlane - pytania
    Od: "Wojciech Andrzej Kaszycki" <W...@m...pl>

    Dzień dobry,

    witam serdecznie wszystkich grupowiczów. Mam kilka pytań związanych z
    obowiązującym w Polsce prawem budowlanym i mam nadzieję, iż będziecie mi w
    stanie pomóc.

    Po pierwsze, czy istnieje gdzieś tekst jednolity prawa budowlanego po
    wszystkich modyfikacjach ?

    Po drugie, mam taki oto dylemat. Ktoś chce mi zbudować przed oknem budynek
    pod lokale użytkowe. Między moim mieszkaniem, a miejscem, gdzie zbudowany
    zostanie lokal nie ma odległości 20 m, jest może 8 m, ale jest to już inna
    działka - innego właściciela (De facto tego samego, ale oficjalnie na inną
    Spółkę). Czy ma prawo rozpocząć budowę ? Czy fakt wydania zezwolenia na taką
    budowę nie kwalifikuje się do prokuratury ?

    Czy prosząc w gminie o plan zagospodarowania mojego miejsca zamieszkania mam
    prawo żądać informacji kto i kiedy udzielił pozwolenia na daną budowę ?

    Jakie rzeczywiste środki powinienem zastosować aby nie dopuścić do tej
    budowy ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,

    Wojciech

  • 2. Data: 2003-07-19 21:11:32
    Temat: Re: prawo budowlane - pytania
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > Po pierwsze, czy istnieje gdzieś tekst jednolity prawa budowlanego po
    > wszystkich modyfikacjach ?
    Oj nieładnie tak zaczynać od nieczytania archiwum:-)
    Mietek
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/
    http://dex7.net/dom/#_edn1

  • 3. Data: 2003-07-21 05:27:06
    Od: "Piotrek" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    taką
    > budowę nie kwalifikuje się do prokuratury ?

    NIe wiem skąd w Polakach tyle pieniactwa :(

    jeśli nie buduje bliżej niż 4m to nie musi pytać cie o zdanie ( na
    szczęście)

  • 4. Data: 2003-07-21 10:14:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Piotrek" [...]

    > NIe wiem skąd w Polakach tyle pieniactwa :(
    >
    > jeśli nie buduje bliżej niż 4m to nie musi pytać cie o zdanie ( na
    > szczęście)

    Noooo niezupelnie.....

    Musi byc zgodnie z miejscowym planem zagopodarowania...

    Problm prawdopodobni jest stad, ze "sasiadem" bucujacego
    jest "on sam", dlatego nasz skarzacy nie dostal zawiadomienia
    o wydaniu warunkow zabudowy i pozwolenia na budowe

    Boguslaw