  • 1. Data: 2003-07-19 19:29:39
    Temat: I jeszcze raz o dialerach 0-700 ..
    Od: Arek <a...@e...net>

    Telekomunikacja Polska SA ponosi pełną odpowiedzialność za świadczenie usług
    audioteksowych realizowanych za pomocą numerów 0-700.

    RTiP ustalił, że TP SA "we własnym imieniu i na własny rachunek" udostępnia usługi
    świadczone za pośrednictwem numerów 0-700. "Analiza umów zawartych przez TP SA z
    wytwórcami treści audioteksowych z wykorzystaniem numerów 0-700 i 0-701
    jednoznacznie wskazuje, że podmiotem świadczącym te usługi w stosunku do abonentów
    i ponoszącym wobec nich odpowiedzialność jest TP SA - twierdzi URTiP. - Tym samym
    podnoszona przez TP SA teza, że odpowiedzialność wobec abonentów ponoszą wytwórcy
    treści, jest nieuzasadniona".

    http://info.onet.pl/769012,18,item.html

    No to już jest chyba koniec TP SA.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 2. Data: 2003-07-19 19:36:18
    Temat: Re: I jeszcze raz o dialerach 0-700 ..
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > No to już jest chyba koniec TP SA.

    eeeee tam koniec. TPSA ma obowiazek blokowac polaczenia 0-700 NA ŻADANIE. Co
    z tego ze będzie to robić za darmo jak w naszym kraju pokutuje przysłowie
    "mądry Polak po szkodzie". Jak nastepnemu Kowalskiemu przyjdzie rachunek 4
    cyfrowy za polaczenia z 0-700 to pani z BOKu TPSY usmiechnie sie ladnie i
    powie "trzeba bylo zablokowac te polaczenia. Ta usluga jest u nas za darmo"
    :-)) I sprawa jest czysta

    Co innego gdyby Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty nakazal TPSIE
    zablokowanie polaczen 0-700 i UDOSTEPNIANIE ich na żądanie klienta

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-07-19 19:44:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:
> [...]
    > "mądry Polak po szkodzie". Jak nastepnemu Kowalskiemu przyjdzie rachunek 4
    [..]

    Hehe - nie doczytałaś do końca:

    "Rzeczpospolita" dodaje, że przed kilkoma dniami jeden z klientów wygrał proces
    sądowy z TP SA w sprawie płatności za usługi świadczone za pośrednictwem numerów
    0-700.

    Bardzo ułatwi nam to udowodnienie racji naszych klientów w sądzie :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 4. Data: 2003-07-19 20:17:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

> [...]
    proces
    > sądowy z TP SA w sprawie płatności za usługi świadczone za pośrednictwem

    Doczytalam. Jeden. A jedna jaskołka wiosny nie czyni. Dlatego pozwolisz ze
    wstrzymam sie z otwieraniem szampana? Poza tym w Polsce nie obowiazuje prawo
    precedensowe wiec nie wiem jak mialoby to cokolwiek ulatwiac A nadal
    podtrzymuje ze zapis ze "TPSA ma blokowac za darmo na żadanie" bedzie
    dzialal na korzysc TPSY bo ewentualna ofiara 0-700 bedzie po prostu winna
    swojego niedopatrzenia/lenistwa - co innego gdyby to polaczenie bylo
    odblokowywane na zadanie

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-07-19 20:41:05
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > pośrednictwem numerów 0-700.
    > Bardzo ułatwi nam to udowodnienie racji naszych klientów w sądzie :)

    Ja bym sie tak na waszym Arnoldzie miejscu nie cieszyła, bo Onet troszkę
    niedokładnie zacytował, a tekst w "Rzeczpospolitej" brzmi tak:

[...]
    Przypomnijmy, że przed kilkoma dniami, wykorzystując *tę tezę operatora*,
    jeden z klientów TP SA wygrał proces sądowy z TP SA w sprawie płatności
    za usługi świadczone za pośrednictwem numerów 0-700."

    Według podawanych o tym procesie informacji, sąd przyznał rację prawnikom
    pozwanego o zapłatę b. dużej sumy klienta (nie wiem czy to nie błąd literowy,
    ale podawano sumę 850 tys zł!), którzy to prawnicy twierdzili, że TP SA nie
    ma podstaw domagać się płatności za usługę 0-700 skoro sama twierdzi, że
    _nie jest_ podmiotem świadczącym tę usługę :))) i oddalił pozew.
    W związku z tym, ustalenia kontroli przeprowadzonej w kilka dni po procesie
    wydają mi się ... jakby to ująć ... ciekawe :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2003-07-21 06:03:14
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > 0-700.
    > Bardzo ułatwi nam to udowodnienie racji naszych klientów w sądzie :)

    Tylko ze tu nie USA a Polska wlasnie. Jeden sad moze przyznac racje, a
    drugi nie i nic na to nie poradzisz.

  • 7. Data: 2003-07-21 07:21:11
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > jeden z klientów TP SA wygrał proces sądowy z TP SA w sprawie płatności
    > za usługi świadczone za pośrednictwem numerów 0-700."

    wszystko ok, tylko, ze wyniki kontroli przeprowadzonej przez urtip sa poki co
    nieoficjalne, wiec traktowalbym informacje podane przez rz i onet z pewnym
    dystansem
    kontrola zostala zakonczona 16.06 tylko, ze tepsa moze (i z pewnoscia to zrobi)
    zglosic do wynikow (a dokladniej do protokolu kontroli) uwagi itp. ciekawe
    tylko kiedy zostana podane oficjalne wyniki...znajac procedury - poznamy je
    niepredko

    > Według podawanych o tym procesie informacji, sąd przyznał rację prawnikom
    > pozwanego o zapłatę b. dużej sumy klienta (nie wiem czy to nie błąd literowy,
    > ale podawano sumę 850 tys zł!),

    moze byc literowka, bo suma faktycznie duza, chyba ze to za kilka miesiecy
    osobiscie znane mi sa przypadki zadania przez tepse zaplaty na kwoty 70, 132,
    152, 209 i 251 tys zlotych (oczywiscie sa to kwoty "nabite" w ciagu jednego
    miesiaca)

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2003-07-21 12:03:28
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > kontroli) uwagi itp. ciekawe tylko kiedy zostana podane oficjalne
    > wyniki...znajac procedury - poznamy je niepredko

    Zgadzam się, z tym że chciałam zauważyć, że ustalenia kontroli URTiP są
    przy ew. odwołaniu od wyroku tego procesu dla TP SA w sumie korzystne.
    Własna teza TP SA, że _nie jest_ ona podmiotem świadczącym usługi 0-700 była
    przecież właśnie powodem oddalenia pozwu przeciwko niepłacącemu klientowi,
    a ustalenia URTiP podważają *tę* tezę :).

> [...]
    > osobiscie znane mi sa przypadki zadania przez tepse zaplaty na kwoty 70,
    > 132, 152, 209 i 251 tys zlotych (oczywiscie sa to kwoty "nabite" w ciagu

    AFAIK w tym procesie chodziło po prostu o połączenia 0-700 wykonane na konto
    pozwanej właścicielki lokalu przez osoby wynajmujące od niej mieszkanie
    (przeciwko tym osobom toczy się poza tym sprawa karna).