  • 11. Data: 2003-07-20 22:58:52
    Temat: Re: Picie alkoholu
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik shivy napisał:
    > a mozna wiedziec dlaczego te 2 przypadki nie zostaly umorzone ?

    u nich po prostu nie był to pierwszy raz.. Dostali jakiegoś kuratora.
    Jakiś tydzień po tej decyzji ktoś zadzwonił do jednego z nich do domu i
    przedstawił się jako jakiś tam kurator. Powiedział, ze narazie nie ma
    czasu przyjść (!) ale chcial zostawic nr telefonu do siebie. To się
    działo jakiś rok temu, i jak widać do tej pory nie znalazł czasu.. Do
    drugiego kolegi natomiast w ogóle nikt nawet nie zadzwonił ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2003-07-20 23:20:41
    Od: "shivy" <s...@i...pl>

> [...]
    > działo jakiś rok temu, i jak widać do tej pory nie znalazł czasu.. Do
    > drugiego kolegi natomiast w ogóle nikt nawet nie zadzwonił ;)

    No po prostu extra... to po ch*** mamy tam w ogole isc? Chyba zeby stracic
    pare godzin czasu ;/ I to jeszcze 2 wrzesnia pierwszy dzien szkoy a oni nie
    beda w szkole ...

  • 13. Data: 2003-07-20 23:32:29
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik shivy napisał:
    > No po prostu extra... to po ch*** mamy tam w ogole isc? Chyba zeby stracic
    > pare godzin czasu ;/ I to jeszcze 2 wrzesnia pierwszy dzien szkoy a oni nie
    > beda w szkole ...

    odwołaj sie (teraz już) od wezwania i poproś o nowy termin

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2003-07-21 16:32:18
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    > zdziwilas mnie troche.. kto taki wywiad przeprowadza i w jaki sposob?

    kurator rodzinny - idąc do domu nieletniego, rozmawiając z nim i rodzicami,
    ewentualnie innymi osobami, mogącymi udzielić informacji na temat warunków
    bytowych, wychowawczych itp...
    a uprzedzając ewentualne kolejne pytanie: " po co?" - po to żeby sprawdzić,
    czy ewentualne picie alkoholu to nie standard życia tego nieletniego i jego
    rodziny a szczególnie - czy po tym piciu alkoholu nie przyjdzie czas na inne
    wykroczenia lub przestępstwa (ocena stopnia demoralizacji lub ustalenie czy
    zdarzenie było incydentalne)

  • 15. Data: 2003-07-21 16:35:35
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    > czyli beda mieli ten wywiad czy nie ?

    nie wiem jakie są zwyczaje w sądzie rodzinnym, w którym jest sprawa - sądzę,
    że należy się spodziewać kuratora jeżeli postępowanie wyjaśniające w sprawie
    zostało wszczęte

    > tylko przy nadzorze czy zawsze?

    przy nadzorze odpowiedzialnym rodziców - tak, przy nadzorze kuratora to
    kurator utrzymuje kontakt z nieletnim i jego opiekunami i pisze sprawozdania

    > a szkola dowie sie o sprawie ??

    istnieje taka możliwość

  • 16. Data: 2003-07-21 20:21:35
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Kinka napisał:
    > kurator rodzinny - idąc do domu nieletniego, rozmawiając z nim i rodzicami,
    > ewentualnie innymi osobami, mogącymi udzielić informacji na temat warunków
    > bytowych, wychowawczych itp...

    w takim razie taki "wywiad" przeprowadziła ze mną i z rodzicami sędzia
    prowadząca cała sprawe kiedy juz pojechaliśmy do sądu.. a żadnego
    kuratora nie było, ani u mnie w domu, ani u żadnego z moich sasiadów..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2003-07-21 20:38:45
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    > w takim razie taki "wywiad" przeprowadziła ze mną i z rodzicami sędzia
    > prowadząca cała sprawe kiedy juz pojechaliśmy do sądu.. a żadnego
    > kuratora nie było, ani u mnie w domu, ani u żadnego z moich sasiadów..

    nie wiem jak to możliwe, ale ok... wszystko jest możliwe :-)
    sędzia Ciebie wysłuchała (protokół przesłuchania nieletniego), a jeśli tak -
    to postępowanie jest wszczęte, czekaj na ciąg dalszy - umorzenie lub
    przeniesienie sprawy do trybu co najwyżej opiekuńczo-wychowawczego, gdzie
    sędzia może zastosować jeden ze środków przewidzianych w ustawie o
    postępowaniu w sprawie nieletnich - od upomnienia poczynając...

  • 18. Data: 2003-07-21 21:27:38
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Kinka napisał:
    > sędzia Ciebie wysłuchała (protokół przesłuchania nieletniego), a jeśli tak -
    > to postępowanie jest wszczęte, czekaj na ciąg dalszy - umorzenie lub

    umorzyli oczywiście, pisalem juz o tym.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2003-07-22 07:47:44
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    > umorzyli oczywiście, pisalem juz o tym.

    sorry, jestem świeżo po urlopie i jeszcze nie ogarniam zbyt dużej porcji
    informacji na raz :-)