  • 1. Data: 2003-07-19 19:00:42
    Temat: Faktura za uslugi teleinformatyczne
    Od: "Marcin_P" <t...@s...wp.pl>

    Witam.

    Mam podpisana umowe na dostep do Internetu z firmą prywatna ( nie jest to
    zadne stowarzyszenie ) i jest tam wymieniona kwota abonamentu 50 zł brutto.
    Ostanio chcac rachunek zeby miec potwierdzenie zaplacenia abonamentu
    dowiedzialem sie ze po pierwsze musza do tego doliczyc 22% vat, a po drugie
    ze musze o tym powiadomic ich wczesniej a nie tak z dnia na dzien.

    Chcialem zapytac czy ta firma zochowala sie uczciwie i czy nie musi sama bez
    proszenia wystawiac faktur, bo czytalem ze zmienily sie jakies przepisy,
    teraz firmy sa zobowiazane do wystawiania faktur do 7 dni po wykonaniu
    uslugi.
    I drugie pytanie ile wynosi podatek Vat za uslugi typu dostep do internetu,
    bo wiem za vat na uslugi teleinformatyczne wynosi 7 %.

    Marcin P.

  • 2. Data: 2003-07-19 19:28:51
    Temat: Re: Faktura za uslugi teleinformatyczne
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Marcin_P" <t...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    internetu,
    > bo wiem za vat na uslugi teleinformatyczne wynosi 7 %.

    Totalnie ktoś Cię robi w bambuko. VAT na internet to 7% - oni to muszą
    odprowadzać, a Ty żądając rachunku nie możesz nic dopłacać. Rachunek
    (faktura) wystawiana na żądanie to kwota Twojego abonamentu. Ja bym to
    zgłosił w US. Firma nie musi wystawiać faktur (chyba) o ile sam tego nie
    zażyczysz. Ale żądanie dopłaty - tym bardziej 22% to już przekręt! Internet
    jest usługą teleinformatyczną objętą 7% VATem już chyba ponad rok.

  • 3. Data: 2003-07-19 20:27:59
    Od: "Marcin_P" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Internet
    > jest usługą teleinformatyczną objętą 7% VATem już chyba ponad rok.

    Dzieki, tez tak myslalem ze z tym vatem to jakis przekrem. Z informacji
    które
    udalo mi sie zebrac to wynika ze oni wogle z tego sie nie rozliczaja bo
    napisal mi ich admin ze jak chce rachunek to musza doliczyc vat zeby wyjsc
    na swoje.

    A jak jest z tymi fakturami czy musza wystawiac bez zadania czy tylko na
    zadanie bo cos czytalem ze chyba 26 marca weszla jakas ustawa albo przepis
    dokladnie na tym sie nie znam ze firma musi wystwic fakture do 7 dni, tylko
    nie wiem czy to dotyczy faktur dla innej firmy czy tez dla osob fizycznych

    Jeszcze raz dzieki za informacje

    Pozdrawiam

    Marcin P.

  • 4. Data: 2003-07-19 22:37:34
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Maciek81 N...@c...pl popełnił
    następującą wiadomość bfc65d$vjv$...@d...ceti.pl:

    > Firma nie musi wystawiać faktur (chyba) o ile sam tego nie zażyczysz.

    Zawsze musi. VAT 7% na usługi dostępu do internetu od bodajże 2 lat, ale nie
    na instalację urządzeń (22%).

    --
    Olgierd

  • 5. Data: 2003-07-20 01:09:21
    Od: <p...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > następującą wiadomość bfc65d$vjv$...@d...ceti.pl:

    > Zawsze musi. VAT 7% na usługi dostępu do internetu od bodajże 2 lat, ale

    Jesli firma nie jest płatnikiem VAT-u nie musi.

  • 6. Data: 2003-07-20 11:42:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wiele firm nieuczciwych tak robi. Po prostu Twój abonament nie jest
    odnotowywany w ich dochodach. Masz dwa wyjścia. Albo machnąć na to ręką i
    dalej korzystać z ich usług. Albo złożyć stosowne zawiadomienie, bo to
    przestępstwo (co najmniej wykroczenie skarbowe). Z tym, że jak złożysz
    zawiadomienie, to oni Ci pewnie podniosą abonament o te kilka procent.
    Będziesz miał satysfakcję ze złapania nieuczciwego przedsiębiorcy oraz
    wyższe koszty.

  • 7. Data: 2003-07-20 13:08:50
    Od: "Marcin_P" <n...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > zawiadomienie, to oni Ci pewnie podniosą abonament o te kilka procent.
    > Będziesz miał satysfakcję ze złapania nieuczciwego przedsiębiorcy oraz

    Powiem szczerze ze sie zastanawiam nad zawiadmomieniem US ale potem moze
    nikt nie miec netu, bo jak wspomnialem o tym wlascicielowi to zaczal mnie
    straszyc odlaczeniem sieci w calym bloku. Czy skaldac zawiadomienie trzaba
    podawac wszystkie swoje dane , bo obawiam sie ze moge przez to oberwac od
    kogos na placu.

    Ten Vat to szlo by jeszce przebolec gdyby doliczyli tylko 7% ale oni chca
    doliczac 22% a to juz jest 11 zł to tylu.

    Pozdrawiam

    Marcin P.

  • 8. Data: 2003-07-20 21:25:47
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

    > Ten Vat to szlo by jeszce przebolec gdyby doliczyli tylko 7% ale oni chca
    > doliczac 22% a to juz jest 11 zł to tylu.

    i właśnie te 11zł stanowi (chyba) naruszenie prawa:) powiedz im co i jak:) a
    chyba nie trzeba podawać swoich danych przy zgłaszaniu przestępstwa
    (będziesz świadkiem koronnym:P)

  • 9. Data: 2003-07-20 22:06:52
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    to zalezy na jakiej zasadzie funkcjonuje internet
    jesli jest to np umowa sasiedzka ze u jednej osoby stoi serwerek z routerem
    a wszyscy partycypuja w kosztach to taka dzialalnosc nie musi byc zglaszana
    do us poniewaz nie jest to dzialalnosc dochodowa
    jesli jednak jak wnioskuje firma ma mozliwosc wystawienia rachuhnku to
    najprawdopodobniej oszukuja i tyle
    pozdrawiam