  • 1. Data: 2008-05-06 15:58:33
    Temat: Pełnomocnictwo procesowe dla Stowarzyszenia
    Od: "cezary manicki" <m...@g...pl>

    Na rozprawie sądowej przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym pomimo
    udzielonego pełnomocnictwa przez skarżącego, sędzia nie zgodził się na
    dopuszczenie przedstawiciela Stowarzyszenia do udziału w rozprawie w
    charakterze strony. Bez podania przyczyn.Przedstawiciel Stowarzyszenia
    posiadał wszystkie potrzebne w takiej sytuacji dokumenty tzn.pełnomocnictwo
    podpisane przez skarżącego, statut stowarzyszenia (w którym jest mowa o tym że
    Stowarzyszenie może uczestniczyć w postępowanu administracyjnym jako strona)
    zaświadczenie o rejestracji Stowarzyszenia.
    Co ciekawe, że w innej rozprawie przed tym samym sądem, ale przy innym
    składzie sędziowskim, przedstawiciel Stowarzyszenia bez problemu został
    dopuszczony do rozprawy jako strona postępowania!
    Czy w takim przypadku można złożyć jakieś zażalenie na takie postępowanie
    sędziego?

  • 2. Data: 2008-05-07 19:48:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    cezary manicki pisze:

    > Czy w takim przypadku można złożyć jakieś zażalenie na takie postępowanie
    > sędziego?

    Po co komu taki pełnomocnik który nie wie czy w danej sytuacji
    procesowej można złożyć zażalenie czy nie ?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-07 21:05:42
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 6, 5:58 pm, "cezary manicki" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > udzielonego pełnomocnictwa przez skarżącego, sędzia nie zgodził się na
    > dopuszczenie przedstawiciela Stowarzyszenia do udziału w rozprawie w

    To między kim a kim toczy się postępowanie? Nie może przecież być
    jednej strony. Poza tym nie bardzo rozumiem: przedstawiciel nie został
    dopuszczony, czy strona? Jeśli przedstawiciel, to nie w charakterze
    strony przecież.

  • 4. Data: 2008-05-08 18:56:44
    Od: "cezary manicki" <m...@g...pl>

    Paweł Marcisz <p...@g...com> napisał(a):

    > si=EA na
    >
    > To mi=EAdzy kim a kim toczy si=EA post=EApowanie? Nie mo=BFe przecie=BF by=
    > =E6
    > jednej strony. Poza tym nie bardzo rozumiem: przedstawiciel nie zosta=B3
    > dopuszczony, czy strona? Je=B6li przedstawiciel, to nie w charakterze
    > strony przecie=BF.
    Upraszczam pytanie.Sędzia zachowuje się arogancko,niegrzecznie,jest
    znudzony,chce jak najszybciej skończyć sprawę,nie chce tracić czasu
    (musiałby wysłuchać Stowarzyszenia)nie ukrywa swego zniecierpliwienia.Bo
    orzeczenie już ma zaplanowane.Gdzie złożyć zażalenie na takie zachowanie?

  • 5. Data: 2008-05-08 20:24:53
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    cezary manicki <m...@g...pl> napisał(a):

    chce jak najszybciej skończyć sprawę,nie chce tracić czasu
    > (musiałby wysłuchać Stowarzyszenia)

    Ależ za to należy mu się pochwała! Oby więcej takich sedziów.

  • 6. Data: 2008-05-09 14:15:53
    Od: "cezary manicki" <m...@g...pl>

    jb <j...@g...pl> napisał(a):

    > cezary manicki <m...@g...pl> napisał(a):
    >
    > chce jak najszybciej skończyć sprawę,nie chce tracić czasu
    >
    > Ależ za to należy mu się pochwała! Oby więcej takich sedziów.

    Obyś trafił na takiego sędziego mądralo!

  • 7. Data: 2008-05-09 19:31:16
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Co za ludzie! Jak sprawa ciągnie się za długo, to zaraz chcą odszkodowania za
    przewlekłość. Jak sędzia chce szybko kończyć - też się nie podoba. I jak tu
    takich zadowolić...

  • 8. Data: 2008-05-09 21:41:01
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 8, 8:56 pm, "cezary manicki" <m...@g...pl> wrote:

    > Upraszczam pytanie.

    Wręcz przeciwnie. Nadal nie wiemy, kogo nie dopuszczono. Nawet
    przestaję już być pewien, czy Stowarzyszenie jest stroną, czy też
    uczestnikiem na prawach strony, czy też chce być uczestnikiem na
    prawach strony... A także z jakiego tytułu chciałeś być
    pełnomocnikiem.

    > Sędzia zachowuje się arogancko,niegrzecznie,jest
    > znudzony,chce jak najszybciej skończyć sprawę,nie chce tracić czasu
    > (musiałby wysłuchać Stowarzyszenia)nie ukrywa swego zniecierpliwienia.

    Wniosek o wyłączenie sędziego?

    > Bo orzeczenie już ma zaplanowane.

    Skąd wiesz? Jeśli tak rzeczywiście jest, to jest to rzadki przypadek
    pozbawienia strony możliwości obrony i zachodzi nieważność
    postępowania :-D

    > Gdzie złożyć zażalenie na takie zachowanie?

    Zażalenie przysługuje na postanowienia a nie na zachowania. Czytałeś
    kiedyś prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi? Może
    powinieneś, skoro przed nimi występujesz, w dodatku jako pełnomocnik.

  • 9. Data: 2008-05-09 21:53:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 09 May 2008 14:41:01 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Wniosek o wyłączenie sędziego?

    Nie chwyci ;-) przerabiałem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd