  • 1. Data: 2008-05-06 09:23:28
    Temat: Odbiór dowodu osobistego
    Od: "Jan" <k...@p...com>

    Chodzi o osobę przebywającą za granicą. Złożyła wniosek,
    opłaciła czynność urzędową, ale żeby dowód otrzymać,
    musi przyjechać i osobiście pokazać się urzędniczce.

    Z sentymentem oglądam filmy z krajów ustabilizowanych,
    np. Szakala, który aby dostać paszport, wysyła do
    swego urzędu metrykę urodzenia i wniosek. Potem pocztą
    dostaje dokument do domu. Czy u nas nie da się tego
    zastosować? Z doniesień medialnych wynika, że Rzecznik
    Praw Obywatelskich zwrócił się w tej sprawie do rządu
    w ubiegłym roku. Czyżby bez odzewu? A może dostał
    odpowiedź? Jeśli tak, jaką? Ktoś wie może?

    Czy to tylko inercja umysłowa i organizacyjna? Czy
    może jakiś przepis nadrzędny to uniemożliwia?

    Jan

  • 2. Data: 2008-05-06 14:14:43
    Temat: Re: Odbiór dowodu osobistego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan pisze:

    > Czy to tylko inercja umysłowa i organizacyjna?

    To biurokracja.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-06 15:10:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Raczej qrwokracja.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-05-06 15:40:17
    Od: "Jan" <k...@p...com>

    Doszukałem się odpowiedzi ministerstwa na
    ww. pytanie Rzecznika Praw obywatelskich.
    Okazuje się, że to nie żadna inercja umysłowa
    ani inna naganna cecha osoby decydującej.
    To zwyczajny strach przed posądzeniem o
    lekkomyślność i nieostrożność.

    Urzędniczka ministerialna napisała bowiem, że
    dowód to najważniejszy dokument i jako taki
    wymaga szczególnie starannego sprawdzenia,
    czy wydawany jest właściwej osobie. To
    tłumaczy konieczność osobistego stawiennictwa.
    I to przed urzędnikiem W POLSCE. Bo za granicą
    już nie ma takiej możliwości sprawdzania
    autentyczności danej osoby. Jest to i ochrona
    danych, i ochrona przed zagrożeniem
    terrorystycznym zarazem.

    Ciekawe jest w tym kontekście, że inny równie
    ważny dokument może być wydawany przez wydział
    konsularny ambasady - paszport mianowicie.
    Tutaj już urzędnik konsularny jest władny,
    by potwierdzić tożsamość.

    Naprawdę ciekawe...

    Jan

  • 5. Data: 2008-05-06 18:19:23
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Jan pisze:
> [...]
    > ważny dokument może być wydawany przez wydział
    > konsularny ambasady - paszport mianowicie.
    > Tutaj już urzędnik konsularny jest władny,

    Tylko zostało tak postanowione przed wejściem Polski do UE. Wtedy za granicą
    używało się paszportu, a nie DO. Stąd te pewnie rozbieżności.

  • 6. Data: 2008-05-06 20:25:36
    Od: "SP2QXL" <God.is.the.best.and.fuck.the.rest@.com.com>

    Ty pierdolniety jestes czlowieku w starej unii wystarczylo ze ktos
    potwierdzil ze cie zna baranie !
    W dupie byles i gowno widziales wiec nie pisz bzdur !

  • 7. Data: 2008-05-06 22:07:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > Czy to tylko inercja umysłowa i organizacyjna? Czy
    > może jakiś przepis nadrzędny to uniemożliwia?

    Z tego powodu, że w niektórych krajach faktycznie pocztą wysyłano dokumenty
    tożsamości, wielu terrorystów posługiwało się paszportami tych krajów.
    Obecnie w Anglii (bo o niej o ile się nie mylę akurat była mowa w filmie)
    już nie dostaniesz paszportu pocztą, a i wprowadzono dowody osobiste.

  • 8. Data: 2008-05-07 05:33:35
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    SP2QXL pisze:
    > Ty pierdolniety jestes czlowieku w starej unii wystarczylo ze ktos
    > potwierdzil ze cie zna baranie !
    > W dupie byles i gowno widziales wiec nie pisz bzdur !

    Idź stąd schizofreniku.

  • 9. Data: 2008-05-07 07:44:06
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Z tego powodu, że w niektórych krajach faktycznie pocztą wysyłano
    > dokumenty tożsamości, wielu terrorystów posługiwało się paszportami tych
    > krajów.

    Kurcze, co my byśmy bez tych terrorystów zrobili? Trzeba by ich
    wymyśleć. Trudno tak bez powodu ograniczać prawa obywatelskie, rozrost
    biurokracji i pełzającego totalitaryzmu w USlandii i Eurolandii.

    Chwal terrorystę swego, bo możesz nie mieć żadnego.

    Komunikat sponsorowany: Podziękowania dla terrorystów leśnych z powojnia
    od kolegów z UB.

    > Obecnie w Anglii (bo o niej o ile się nie mylę akurat była mowa
    > w filmie) już nie dostaniesz paszportu pocztą, a i wprowadzono dowody
    > osobiste.

    W powieści i pierwszym filmie była to Francja.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 10. Data: 2008-05-07 07:54:38
    Od: "Jan" <k...@p...com>

    Piszesz:

    > Tylko zostało tak postanowione przed wejściem
    > Polski do UE. Wtedy za granicą używało się
    > paszportu, a nie DO. Stąd te pewnie rozbieżności.

    A to już ciąg dalszy uzasadniania, zawarty w piśmie
    ministerialnej urzędniczki. Pisze ona, że Polacy
    za granicą nie muszą mieć DO, że starczy paszport.

    Jest tu wyraźna rozbieżność w argumentach. Jeśli
    paszport może być traktowany "lżej", czyli bez
    tak ścisłego nadzoru jak DO, to znaczy, że DO
    jest traktowany poważniej tylko w kraju. Czyli
    chodzi o ochronę kraju, a nie UE, na przykład.

    Ja najchętniej wróciłbym do argumentów rzeczowych.
    Jeśli już nawet komputery przenośne mają wbudowane
    czytniki linii papilarnych, znaczy to, że ten sposób
    identyfikacji bardzo potaniał i się uprościł. Nie
    stracił przy tym swojej skuteczności! A identyfikacja
    dokonana przez urzędnika poprzez porównanie ze
    zdjęciem - czy to dokładne sprawdzenie w porównaniu
    z liniami papilarnymi? W dobie komputeryzacji i
    szyfrowania połączeń internetowych nie powinno
    stanowić problemu przekazanie danych identyfikacyjnych
    na dowolną odległość.

    Ciągle jednak na przeszkodzie staje ułomność ludzkiej
    natury, czyli niechęć do zmian. Spokojniej chodzi
    się w kieracie.

    Jan