  • 1. Data: 2010-07-13 08:01:48
    Temat: Pelnomocnictwo dla malzonka przed organem.
    Od: " ..." <j...@g...pl>

    Czy pełnomocnictwo udzielane małżonkowi do zastępowania w postępowaniu przed
    organami administracji jest płatne, czy bezpłatne?
    Kołacze mi się, że w takim przypadku nie obowiązuje oplata 17 zl.
    (generalnie nie chodzi o "zarząd zwykły").
    Tylko jakim paragrafem udowadniać biurwom z organów, że się nie jest
    wielbładem?

  • 2. Data: 2010-07-13 08:03:22
    Temat: Re: Pelnomocnictwo dla malzonka przed organem.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 08:01:48 +0000, ... napisał(a):

> [...]
    > przed organami administracji jest płatne, czy bezpłatne? Kołacze mi się,
    > że w takim przypadku nie obowiązuje oplata 17 zl. (generalnie nie chodzi

    Nie ma znaczenia czy to małżonek czy osoba obca -- zawsze posługiwanie
    się takim pełnomocnictwem wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty
    skarbowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 3. Data: 2010-07-13 08:04:01
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13-07-2010 10:01, ... pisze:
> [...]
    > (generalnie nie chodzi o "zarząd zwykły").
    > Tylko jakim paragrafem udowadniać biurwom z organów, że się nie jest

    Pełnomocnictwo udzielane małżonkowi jest zwolnione z opłaty skarbowej,
    odeślij do ustawy o opłacie skarbowej, bodaj w załączniku do niej jest
    tabelka ze zwolnieniami.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-07-13 08:06:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-13, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Nie ma znaczenia czy to małżonek czy osoba obca -- zawsze posługiwanie
    > się takim pełnomocnictwem wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty
    > skarbowej.

    A ja mam takie cuś na moim (dot. EDG):

    * Od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu
    lub kopii opłata wynosi 17 zł. Zwolnione od opłaty jest pełnomocnictwo udzielane:
    małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
    (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2010-07-13 08:14:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 10:06:34 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > lub kopii opłata wynosi 17 zł. Zwolnione od opłaty jest pełnomocnictwo
    > udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

    Aj, faktycznie -- to jest w tabelce... zwracam honor!

  • 6. Data: 2010-07-14 10:40:03
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 13 Lip, 10:01, " ..." <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > organami administracji jest płatne, czy bezpłatne?

    > Tylko jakim paragrafem udowadniać biurwom z organów, że się nie jest

    Moze poczestowac KPA art. 33§4

    § 4. W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie
    żądać pełnomocnictwa, jeśli pełnomocnikiem jest członek najbliższej
    rodziny lub domownik strony, a nie ma wątpliwości co do istnienia i
    zakresu upoważnienia do występowania w imieniu strony.

  • 7. Data: 2010-07-14 10:46:45
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-07-2010 12:40, VoyteG pisze:
> [...]
    > rodziny lub domownik strony, a nie ma wątpliwości co do istnienia i
    > zakresu upoważnienia do występowania w imieniu strony.

    Tylko to jest przepis pisany pod urzędnika, a nie pod petenta (klienta).
    Może nie żądać =/= nie może żądać. Mamy tutaj uznanie administracyjne
    czyli widzimisie.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2010-07-14 13:45:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .B:artek. wrote:

    > Tylko to jest przepis pisany pod urzędnika, a nie pod petenta (klienta).
    > Może nie żądać =/= nie może żądać. Mamy tutaj uznanie administracyjne
    > czyli widzimisie.

    czasami bardzo przydatne.
    Żonie dałem dokumenty do wyrejestrowania samochodu, a sam do babki w
    urzędzie zadzwonilem, że żona przyjdzie wyrejestrować samochód na mnie.
    pani poprosiła, że jakbym był tak uprzejmy, żeby jej przefaksować jakieś
    upoważnienie to nie będzie robić problemów. I nie robiła.

  • 9. Data: 2010-07-14 16:31:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-07-2010 15:45, witek pisze:
> [...]
    > pani poprosiła, że jakbym był tak uprzejmy, żeby jej przefaksować jakieś
    > upoważnienie to nie będzie robić problemów. I nie robiła.

    No i? Na czym polega niezwykłość tej historii?

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2010-07-14 18:59:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .B:artek. wrote:

    > No i? Na czym polega niezwykłość tej historii?

    no to spróbuj wyrejestrowac cudzy samochod to zrozumiesz.