  • 1. Data: 2010-07-13 07:44:23
    Temat: Znaki firmowe - czy tak można ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Znajomi szyja ubrania przeznaczone do serwisów samochodowych itp.
    Często są to jakieś autoryzowane serwisy ale i "Pan Mietek i spółka".

    Chcą oni kombinezony z logami marek samochodów. Jak wygląda
    do od strony prawnej ?

    Nikt tu nie chce podrabiać firm motoryzacyjnych i nikt nie wmawia, że
    są to ubrania "firmowe".

    Czy sprzedając koszulkę ze znaczkiem np. Mercedes trzeba mieć
    pozwolenie/licencję ?
    Czy to ktokolwiek sprawdza - wszędzie pełno bryloczków, dywaników,
    koszulek i części zamiennych opatrzonych znakami firmowymi firm
    motoryzacyjnych - jakoś mi się nie chce wierzyć, że wszyscy mają licencję.

  • 2. Data: 2010-07-13 07:51:44
    Temat: Re: Znaki firmowe - czy tak można ?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lip, 09:44, RadekD <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > koszulek i części zamiennych opatrzonych znakami firmowymi firm
    > motoryzacyjnych - jakoś mi się nie chce wierzyć, że wszyscy mają licencję.

    Ale to co Cie bardziej interesuje: jak to robic legalnie - czy jaka
    jest szansa, ze Cie zlapia jak bedziesz robil nielegalnie? :)

  • 3. Data: 2010-07-13 08:02:20
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13-07-2010 09:44, RadekD pisze:
> [...]
    > są to ubrania "firmowe".
    >
    > Czy sprzedając koszulkę ze znaczkiem np. Mercedes trzeba mieć

    Pewnie, bo znaczek Mercedesa jest zastrzeżonym znakiem towarowym.

    > Czy to ktokolwiek sprawdza - wszędzie pełno bryloczków, dywaników,
    > koszulek i części zamiennych opatrzonych znakami firmowymi firm
    > motoryzacyjnych - jakoś mi się nie chce wierzyć, że wszyscy mają licencję.

    Jak sprawdzi, to będziesz miał kłopoty.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-07-13 08:02:40
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > Ale to co Cie bardziej interesuje: jak to robic legalnie - czy jaka
    > jest szansa, ze Cie zlapia jak bedziesz robil nielegalnie? :)

    Interesuje mnie i to i to. Chcieli zrobić sobie stronkę www i się
    zastanawiają czy mogą zamieścić zdjęcie wyprodukowanego przez nich
    ubrania z logiem Mercedesa ?

    Jeśli ścigają za coś takiego - to wystarczy iść do
    marketu/giełdę/ryneczek i po kolei zakuwać w kajdanki.

  • 5. Data: 2010-07-13 08:10:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lip, 10:02, RadekD <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeśli ścigają za coś takiego - to wystarczy iść do
    > marketu/giełdę/ryneczek i po kolei zakuwać w kajdanki.

    To sie przeciez dzieje kazdego dnia ;)

    Patrz chociazby ostatni przypadek w warszawie kiedy podczas takiej
    akcji zastrzelono jednego z handlujacych nigeryjczykow.

  • 6. Data: 2010-07-14 06:42:26
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > Pewnie, bo znaczek Mercedesa jest zastrzeżonym znakiem towarowym.

    Jadąc dzisiaj do pracy minąłem z 5-7 mechaników samochodowych -
    na każdym warsztacie były wielkie loga od Forda po Mercedesa.

    Jak rozumiem, każdy z nich złamał prawo gdyż nie są oni ASO ?

  • 7. Data: 2010-07-14 07:10:26
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-07-2010 08:42, RadekD pisze:
    > Jadąc dzisiaj do pracy minąłem z 5-7 mechaników samochodowych -
    > na każdym warsztacie były wielkie loga od Forda po Mercedesa.
    >
    > Jak rozumiem, każdy z nich złamał prawo gdyż nie są oni ASO ?

    Powiem tak: być może złamał. Zakładając, że na pewno nie mają oni
    licencji na używanie tego znaku, to jest jeszcze art. 156 ustawy Prawo
    własności przemysłowej, który dozwala w pewnych sytuacjach na używanie
    znaków towarowych nazwijmy to w celach "informacyjnych". Być może
    udałoby się podciągnąć taką sytuację pod ten przepis i nie wymagać tutaj
    zezwolenia na posługiwanie się znakiem towarowym.

    --
    .B:artek.