  • 161. Data: 2006-10-23 15:41:06
    Temat: Re: Patrol na drodze
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ograniczenie prędkości nie jest jedynym przepisem do przestrzegania.

    Nie jest jedynym, ale ograniczenie ruchu jest skutkiem przekroczenia
    predkosci, przez pojazd ktory dogania. Zatem ewentualne nieustapienie
    jest tylko w chwili, gdy nastapi przekroczenie predkosci przez drugi
    pojazd, jest to warunek niezbedny.
    Idac dalej tym tokiem myslenia, po wprowadzeniu na jezdnie pojazdu z
    silnikiem klasy F1, inne maszyny musza zjezdzac na prawy pas, bo
    blokuja ruch....

    VoyteG

  • 162. Data: 2006-10-23 15:44:50
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    witek napisał(a):
    > "pluton__" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > A kogo to obchodzi, czy utrudnia czy nie. Ma jechać prawym i za to dostał
    > mandat.

    Nie, wlasnie zarzut dotyczyl blokowania ruchu jadac z predkoscia
    maksymalna!
    I wlasnie analiza tego przypadku zawarta jest w tym watku!

    VoyteG

  • 163. Data: 2006-10-23 16:22:59
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    > Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Czy zatem jesli jedno przestepstwo jest warunkiem niezbednym do
    > zaistnienia drugiego, to czy dochodzi do przestepstwa blokowania?
    > VoyteG

    Nazwij jeszcze blokowanie zbrodnią i bedzie już wszystko.
    Blokowanie drogi może być w tym przypadku wykroczeniem
    Zipi

  • 164. Data: 2006-10-23 19:19:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    VoyteG wrote:
    > Osoba jadaca maksymalna dozwolona predkoscia, jesli lamie prawo, to
    > tylko przy wtedy, gdy pojazd chcacy ja wyprzedzic przekroczyl dozwolona
    > predkosc.

    Dobrze podejrzewałem tok rozumowania.

    Jeszcze raz powtórzę: nie tylko.

    Także:

    - gdy jest nietrzeźwa
    - gdy nie ma opłaconego OC
    - gdy jedzie lewym pasem, podczas gdy jazda prawym jest możliwa
    - gdy nie ma w styczniu włączonych świateł
    - gdy jedzie z prędkością niedostosowańą do warunków
    - gdy wyprzedza na przejściu dla pieszych
    - gdy przejeżdża na czerwonym świetle
    i w kilkudziesięciu innych sytuacjach

    -------------------+
    -------------------+

  • 165. Data: 2006-10-23 19:29:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail V...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wyprzedzanie pojazdu jadacego z podobna predkoscia trwa zatem wiele
    > metrow, zas jadacego duzo wolniej zdecydowanie szybciej; w dobrej
    > wierze mozna to empirycznie ocenic.

    wyprzedzanie dwumetrowego auta przy róznicy predkosci tylko 1 km/h trwa
    ponizej 10 sekund. To oczywiscie jest wiele metrów, ale co to ma wspolnego
    z tym ze dotychczas tego lewo-pasowca nie mozna było wyprzedzac, a teraz
    juz nie jest to takie pewne, bo nie wiadomo, czy jechał on z maksymalna
    predkoscia?

    > Dyskusja prowadzona jest o ustalenie, ze ktos jedzie maksymalna
    > dozwolona predkoscia.
    > Tego dotyczy watek, a nie kwestii jak miarodajnie ustalic predkosc
    > samochodu uwzgledniajac rozne czynniki.

    ROTFL.
    Czy ustalenie, czy ktos jedzie z maksymalna predkoscia nie sprowadza sie do
    tego zeby ustalic z jaka predkoscia jedzie?

    > Tu zakladamy, stałą jaką jest predkosc.

    No i?
    BTW czasami stosowanie plliterek jest wskazane.

    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

  • 166. Data: 2006-10-23 20:51:14
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Ryba napisał(a):
    > pkt. 4. "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi
    jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż
    jednego pasa."

    > Z tego tez punktu wynika NAKAZ jazdy blisko prawej krawędzi jezdni, chyba, że
    zamierzasz zmienić kierunek ruchu.

    Jest nakaz jazdy MOZLIWIE blisko praej krawedzi
    Troche nieszczesliwie te przepisy zacytowalem, co nie zmienia faktu, iz
    udowodnilbym, ze spelnilem te warunki:
    Jechalem MOZLIWIE blisko prawej krawedzi jezdni.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 167. Data: 2006-10-24 02:31:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    ps.com...
    witek napisał(a):

    >Rozwazamy kwestie ze strony zwlaszcza prawnej, a nie praktyki
    >stosowanej faktycznie.
    >Czy z tego punktu widzenia, wynika ze jesli jest zapis ograniczajacy
    >predkosc, to pojazd moze jechac szybciej?

    oczywiście.

  • 168. Data: 2006-10-24 02:33:27
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    ps.com...

    >Nie, wlasnie zarzut dotyczyl blokowania ruchu jadac z predkoscia
    maksymalna!

    Nie z żadną maksymalną tylko taką, która nie powoduje łamania przepisów i
    nie naraża kierowcę na mandat.
    Prędkość maksymalną to określa producent samochodu, a nie znak drogowy.

  • 169. Data: 2006-10-24 12:36:14
    Od: m...@g...com

    Auguro wrote:

    > I brawo dla policji. Jeśli jechał licznikowe 60 to w rzeczywistości jechał
    > ok 55 km/h tamując ruch i zmuszając innych jadących 60 km/h do łamania
    > prawa

    A dlaczego łamania prawa?

    p. m.