  • 1. Data: 2006-09-18 13:27:16
    Temat: Panstwo mnie wyrolowalo ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanko dotyczace naliczania kapitalu poczatkowego dla takiej osoby jak
    ja. Urodzilem sie w 1975 roku, a od 1999 obowiazuje mnie przymusowo II filar
    w ubezpieczeniu emerytalnym. Studiowalem w latach 1994-1999. No i
    zakladajac, ze nigdzie do 1999 roku nie pracowalem, okazuje sie, ze moj
    kapital poczatkowy = dokladnie 0 zl ? Czy mi sie wydaje. Bo nawet studia mi
    nie zostana policzone (chyab ze sie myle)

    Fantom

  • 2. Data: 2006-09-18 13:30:07
    Temat: Re: Panstwo mnie wyrolowalo ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fantom napisał(a):

> [...]
    > kapital poczatkowy = dokladnie 0 zl ? Czy mi sie wydaje. Bo nawet studia mi
    > nie zostana policzone (chyab ze sie myle)

    A o co ci chodzi? Pracowałeś w okresie za który nalicza się kapitał
    początkowy? Nie. To czemu miałbyś mieć dodatni?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-09-18 18:17:59
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > A o co ci chodzi? Pracowałeś w okresie za który nalicza się kapitał
    > początkowy? Nie. To czemu miałbyś mieć dodatni?

    Poniewaz liczy sie takze tzw okresy bezskladkowe. I np studia sie w to
    wliczaja. Ale okresy nieskladkowe nie moga przekroczyc 1/3 okresow
    skladkowych. Czyli 1/3 * 0 = 0. A gdybym urodzil sie wczesniej to by mi juz
    liczyli (bo po studiach jak wiekszosc pracuje). Lub gdybym urodzil sie
    pozniej - to tez by mi policzyli - bo calosc bylaby w II filarze. A tak ??

    Fantom

  • 4. Data: 2006-09-18 19:44:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fantom napisał(a):

    > A tak ??

    Myślę że państwo nie wiele miało wspólnego z twoim urodzeniem.
    Reklamacje do rodziców. Mogli pomyśleć o tym kapitale początkowym i
    wcześniej wsiąść sie za robotę.

  • 5. Data: 2006-09-19 06:58:34
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Myślę że państwo nie wiele miało wspólnego z twoim urodzeniem.
    > Reklamacje do rodziców. Mogli pomyśleć o tym kapitale początkowym i

    No jasne. Panstwo moze rolowac rozne grupy wiekowe i tyle.

    > wcześniej wsiąść sie za robotę.
    ^^^^^^^^^^^
    > --- za treść postu nie odpowiadam
    > "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

    Fantom

  • 6. Data: 2006-09-19 08:59:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fantom napisał(a):

    > No jasne. Panstwo moze rolowac rozne grupy wiekowe i tyle.

    Jakie znów państwo?

    > ^^^^^^^^^^^

    Czyli zrobić cię, jak się nie domyśliłeś.

  • 7. Data: 2006-09-19 14:16:32
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No jasne. Panstwo moze rolowac rozne grupy wiekowe i tyle.

    W tym przypadku aqrat panstwo nie wyrolowalo Ciebie.
    Ile zaplaciles skladek w tym okresie, o ktory pytasz?

    Natomiast panstwo roluje nie mlodych, ale emerytow.
    Ale to temat znany...

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL