  • 1. Data: 2006-09-18 12:43:27
    Temat: jak otworzyc NZOZ
    Od: "DEG" <f...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow,

    Generalna uwaga: nie jestem ani prawnikiem, ani lekarzem, jednak mam
    fundusze (tak mi sie wydaje) zeby otworzyc NZOZ. Poza tym mam juz
    potencjalnych kandydatow, ktorzy chcieliby w nim pracowac. Nie wiem od czego
    rozpoczac swoja batalie z urzedamii tzw. papierkologia. Wyobrazam to sobie
    tak, ze ja bylbym wlascicielem lub byc moze bylbym z zarzadzie calego
    przesiewziecia. W kazdym razie prosze o wszelkie sugestie.

    Chcialbym otworzyc prywatny ZOZ i w zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1. Czy musze/moge/nalezy zalozyc jakos spolke, np: z oo, cywilna? Jaka
    spolka jest najkorzystniejsza? Co nalezy wziac pod uwage? Moze
    stowarzyszenie, fundacja?
    2. Zakladam, ze powoluje do zycia spolke, co nalezy dalej zrobic? Tzn. jakie
    dokumenty musze miec w reku zeby to otworzyc? np.: sanepid? czy cos jeszcze?
    3. Czy ktos zna przykladowe koszty zwiazane z zalatwianiem wszelkich
    formanosci? Jesli tak to prosze o przykladowe kwoty.
    4. Jesli wszystko dobrze by sie ulozylo to w jaki sposob NZOZ podpisuje
    umowe z NFZ? Kiedy nalezy skladac wnioski, czy mozna je skads pobrac? itp.

    Damian

    PS Prosze o wyrozumialosc za byc moze laickie pytania, ale jestem na etapie
    bardzo wstepnym, a w googl'u nie znalazlem interesujacych mnie informacji.