  • 1. Data: 2006-09-18 12:01:30
    Temat: dwie umowy u jednego pracodawcy
    Od: greg <g...@p...edu.pl>

    Witam serdecznie grupowiczów, mam takie pytanie czy można mieć u jednego
    pracodawcy dwie umowy o pracę na różnych stanowiskach i róznym
    wynagrodzeniu, zakładając, że łączny wymiar czasu pracy nie przekracza
    pełnego etatu ?
    Z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2006-09-18 12:14:29
    Temat: Re: dwie umowy u jednego pracodawcy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    greg wrote:

> [...]
    > jednego pracodawcy dwie umowy o pracę na różnych stanowiskach i róznym
    > wynagrodzeniu, zakładając, że łączny wymiar czasu pracy nie przekracza

    Znam trochę osób, które tak mają. Więc nie ma przeszkód. Nawet jeśli
    łączny czas pracy jest większy niż pełny etat. Pomijam jakieś wypadki
    szczególne - typu przepisy o czasie pracy kierowców.

  • 3. Data: 2006-09-18 12:24:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    greg napisał(a):
> [...]
    > pracodawcy dwie umowy o pracę na różnych stanowiskach i róznym
    > wynagrodzeniu, zakładając, że łączny wymiar czasu pracy nie przekracza

    Można. Tylko niespecjalnie rozumiem po co.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-09-18 12:24:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > Znam trochę osób, które tak mają. Więc nie ma przeszkód. Nawet jeśli
    > łączny czas pracy jest większy niż pełny etat. Pomijam jakieś wypadki
    > szczególne - typu przepisy o czasie pracy kierowców.

    Jak przekracza etat to nie będzie raczej dwóch umów, tylko jedna z
    nadgodzinami.

  • 5. Data: 2006-09-18 12:32:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jak przekracza etat to nie będzie raczej dwóch umów, tylko jedna z
    > nadgodzinami.

    a jaka to roznica?
    jak ktos mialby np umwe na jedno stanowisko na 1/2 etatu i druga na inne
    stanowisko na 5/8 etatu

  • 6. Data: 2006-09-18 12:35:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

    > a jaka to roznica?
    > jak ktos mialby np umwe na jedno stanowisko na 1/2 etatu i druga na inne
    > stanowisko na 5/8 etatu

    Dlatego że można się skutecznie zastanawiać czy to nie obejście
    przepisów prawa pracy o czasie pracy. Różne obowiązki można powierzyć w
    ramach jednej umowy o pracę.
    W przypadku gdy suma z dwóch umów nie przekracza etatu nie ma tej
    wątpliwości.

  • 7. Data: 2006-09-18 12:51:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    ok dzieki za wyjasnienie

  • 8. Data: 2006-09-18 13:03:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Johnson wrote:

    > Jak przekracza etat to nie będzie raczej dwóch umów, tylko jedna z
    > nadgodzinami.

    Niekoniecznie. Zwróć uwagę, że to są dwa różne stanowiska i zakresy
    obowiązków.

  • 9. Data: 2006-09-18 13:05:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > Niekoniecznie. Zwróć uwagę, że to są dwa różne stanowiska i zakresy
    > obowiązków.

    I? A czemu tych połączonych zakresów obowiązków nie można dać w jednej
    umowie? Bo wtedy trzeba by płacić nadgodziny. A co zrobi sąd pracy gdy
    pracownik wystąpi o nadgodziny?

  • 10. Data: 2006-09-18 15:07:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "greg" <g...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem z punktu widzenia prawa to jedna umowa z wszelkimi wynikającymi z
    tego konsekwencjami. Druga umowę należy traktować jako aneks do pierwszej, skoro
    zgodny zamiar stron jest taki, ze mają razem obowiązywać.