  • 1. Data: 2008-11-14 08:57:06
    Temat: [PZU] Odwołanie - jak napisać?
    Od: shaman <n...@n...com>

    Cześć..

    Niedawno zostałem poszkodowanym w drogowej kolizji, wśród wielu rzeczy
    do wymiany była też opona - nowa opona miała zbyt dużą różnicę wysokości
    bieżnika w stosunku do starej więc trzeba było wymienić też tą starą.
    Tyle że TU uważa inaczej.

    Mam przed sobą takie pismo: "Informuję, że kalkulacja szkody [...]
    została skorygowana do kwoty [...]. Nie uznano wymiany opony PP -
    ubezpieczyciel odpowiada jedynie za normalne następstwa szkody, opona PP
    nie uległa uszkodzeniu."

    Sprawa wydaje się oczywista, bo przecież zostałem zmuszony do wymiany
    drugiej opony w wyniku zdarzenia a nie przez własne widzimisię. Ale jak
    siadłem nad odwołaniem to nie wiem jak zacząć i na co się powołać....

    Jak mam to napisać?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2008-11-14 09:45:44
    Temat: Re: [PZU] Odwołanie - jak napisać?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    shaman wrote:
> [...]
    > drugiej opony w wyniku zdarzenia a nie przez własne widzimisię. Ale jak
    > siadłem nad odwołaniem to nie wiem jak zacząć i na co się powołać....

    Napisz ze zalozenie tylko jednej nowej opony zagraza bezpieczenstwu, a
    do tego nie jest zgodne z PoRD - jelsi to byl wypadek to samochod
    powinien przejsc ponowne badania - zaznacz wiec ze zalozenie jednej
    nowej opony spowoduje niezaliczenie badan kontrolnych i niedopuszczenie
    pojazdudo ruchu. Obowiazkiem ubezpieczyciela jest doprowadzic samochod
    do stanu nie gorszego niz przed zdarzeniem - a wymiana tylko jednej
    opony wlasnie takim stanem jest (zagrozenie bezpieczenstwa uczestnika
    ruchu).

    Ew poszukaj na grupie pl.misc.samochody - bylo kiedys opisywane - ktos
    musial wymienic alufelgi z przodu po wypadku - i wynegocjowal z PZU
    wlasnie , ze odda tez tylne a w zamian dostanie komplet nowych.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-11-14 10:08:19
    Od: shaman <n...@n...com>

    Maverick pisze:
    > shaman wrote:
    [ciach]
> [...]
    [ciach]

    > Napisz ze zalozenie tylko jednej nowej opony zagraza bezpieczenstwu, a
    > do tego nie jest zgodne z PoRD

    Szukałem odpowiedniego paragrafu w PoRD i nie znalazłem. Może wzmianka o
    różnicy w wysokości bieżnika jest w jakichś innych przepisach?

> [...]
    > musial wymienic alufelgi z przodu po wypadku - i wynegocjowal z PZU
    > wlasnie , ze odda tez tylne a w zamian dostanie komplet nowych.

    na PMSie szukałem - ale generalnie o odwołaniach - spróbuję bardziej
    szczegółowo :)

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2008-11-14 16:07:44
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Szukałem odpowiedniego paragrafu w PoRD i nie znalazłem. Może
    > wzmianka o różnicy w wysokości bieżnika jest w jakichś innych
    > przepisach?

    NIE wiem czy jest ale na pewno na mokrej drodze nie beda takie opony tak samo
    pracowac szczegolnie przy hamowaniu gwaltowanym.

    Inna sprawa ze mozesz miec dwie dobre i identyczne gumy a ta z prawej bedzie
    hamowac w kaluzy wody bo takie mamy drogi i tez lipa bedzie jesli sie nie ma
    jakis kontroli trakcji , ESP lub cos tam cos tam ;-)

    Nie beda zachowane wg mnie takie same parametry trakcji. Wymien tak czy siak
    jesli ta stara opona jest juz na dobiciu. Wazniejsze jest zycie niz te
    200-300zl.

    No i fakt, zapytaj na stacji kontroli pojazdow, dowolnej ze niby chcesz zrobic
    badania ale UCZCIWE i zapytaj czy UCZCIWIE by ci dali pieczatke z taka jedna
    opona nowka a druga starociem. Goscie powinni znac przepisy na wylot i ci
    powie.

  • 5. Data: 2008-11-17 12:08:11
    Od: shaman <n...@n...com>

    Papkin pisze:

> [...]
    > zrobic badania ale UCZCIWE i zapytaj czy UCZCIWIE by ci dali pieczatke z
    > taka jedna opona nowka a druga starociem. Goscie powinni znac przepisy

    Opony oczywiście wymieniono obydwie. Ryzyko zabaw z PZU wzięło na siebie
    ASO. Mnie poproszono jedynie o napisanie odwołania, co uczyniłem :)
    Ciekawe czy coś to da.

    A jeśli chodzi o przepisy prawne to nie doszukałem się w końcu żadnego
    przepisu określającego maksymalną dopuszczalną różnicę w głębokości
    bieżnika opon na jednej osi. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA IFRASTRUKTURY z
    dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
    zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
    określa jedynie ogólne zasady. Myślę, że ostatecznym kryterium była by w
    ew. sprawie przed sądem opinia biegłego.

    PZDR
    Shaman