  • 1. Data: 2008-11-13 20:55:27
    Temat: Gwarancja?,Rękojmia ? luka w przepisach?
    Od: wandzik <a...@p...ostrowiec.pl>

    Witam Serdecznie!
    Zakupiłem odkurzacz na fakturę na firmę ,po 5 miesiącach odkurzacz się
    popsuł. Oddałem do sklepu w którym zakupiłem dostałem potwierdzenie
    zlecenia naprawy od sprzedawcy. Zostawiłem nr Tel sprzedawcy i
    czekałem na wiadomość. Po dwóch tygodniach zjawiłem się w sklepie
    którym poinformowano mnie że jeszcze nie jest naprawiony i to kwestia
    kilku dni, i tak jeździłem do sklepu co tydzień i mnie zbywano. Po
    dwóch miesiącach nie wytrzymałem wysłałem do nich pismo powołując się
    na ustawowy termin 14 dni naprawy urządzenia oraz na rękojmię i
    poprosiłem o zwrot pieniędzy.Po tygodniu dostałem dopowiedź w której
    napisano że zakupiłem odkurzacz klasy A na rachunek osoby prawnej co
    oznacza że wg. Pkt 4 "karty gwarancyjnej urządzeń do użytku domowego"
    gwarancja nie obejmuje uszkodzeń tego urządzenia(Dz.U.Nr 141, poz 1176
    z 2002r) W karcie gwarancyjnej rzeczywiście jest taki zapis.
    I zgłupiałem czy kupując produkt na firmę w Polsce nie mam gwarancji
    bo firma w warunkach gwarancji stosuje zapis "gwarancja na urządzenie
    jest udzielana wyłącznie konsumentowi tzn. osobie fizycznej, która
    nabywa rzecz ruchoma w celu niezwiązanym z prowadzoną działalnością
    gospodarczą bądź zawodową(Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z 2002 r).
    Co wy na to ? Sprawa dotyczy firmy wydawałoby się poważnej KARCHER .
    Co z tym fantem zrobić?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2008-11-13 20:58:09
    Temat: Re: Gwarancja?,Rękojmia ? luka w przepisach?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    no to olej gwarancje i reklamuj na zasadach rękojmi

  • 3. Data: 2008-11-13 21:01:26
    Od: wandzik <a...@p...ostrowiec.pl>

    On 13 Lis, 21:58, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
    > no to olej gwarancje i reklamuj na zasadach rękojmi

    Czy powołując się na rękojmię mogę zażądać zwrotu pieniędzy?
    i gdzie mam się zgłosić jeżeli dalej będą mnie zbywać?

  • 4. Data: 2008-11-13 22:04:38
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    Użytkownik "wandzik" <a...@p...ostrowiec.pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 13 Lis, 21:58, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
    > no to olej gwarancje i reklamuj na zasadach rękojmi

    Czy powołując się na rękojmię mogę zażądać zwrotu pieniędzy?
    i gdzie mam się zgłosić jeżeli dalej będą mnie zbywać?

    mozesz zadac zwrotu pieniedzy chyba ze sprzedawca niezwłocznie usterkę
    usunie...
    pamietaj ze musisz równiez usterkę niezwłocznie zgłosic do sprzedawcy...
    tak wiec nie mow im ze usterka powstala dw miesiace temu: )))
    pozdr.
    Artur

  • 5. Data: 2008-11-14 08:09:44
    Od: wandzik <a...@p...ostrowiec.pl>

    On 13 Lis, 23:04, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pamietaj ze musisz równiez usterkę niezwłocznie zgłosic do sprzedawcy...
    > tak wiec nie mow im ze usterka powstala dw miesiace temu: )))

    W pierwszym piśmie wysłanym do sprzedawcy powołałem się na rekojmię i
    mnie zignorował. Co w przypadku gdy sprzedawca dalej odmawia. Gdzie
    muszę dochodzić swoich praw ? czy sąd , czy Rzecznik konsumenta? jaką
    zachować procedurę?
    Pozdrówka
    Piotrek

  • 6. Data: 2008-11-15 09:27:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008, Artur--- wrote:

> [...]
    > usunie...
    > pamietaj ze musisz równiez usterkę niezwłocznie zgłosic do sprzedawcy...

    IMVHO wg KC - do miesiąca, tak dla ścisłości :)

    Ale jest jeszcze jeden niuas: czy rękojmia przypadkiem nie została
    ograniczona bądź wyłączona.
    Poza wadami utajonymi (co wymaga *umyślności*).

    BTW: nie widzę postów twórcy (wyłacznie odpowiedzi).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-15 16:12:25
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    > IMVHO wg KC - do miesiąca, tak dla ścisłości :)

    tak dla scisłości to niezwłocznie....

    Art 563 § 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność
    gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie
    zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie
    zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy
    wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy
    niezwłocznie po jej wykryciu.

    Miesiąc to całkiem inna historia...
    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2008-11-15 23:50:23
    Od: wandzik <a...@p...ostrowiec.pl>

    On 15 Lis, 17:12, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy
    > wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy

    gdzie w takim razie się udać żeby walczyć dalej
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 9. Data: 2008-11-16 11:12:44
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    >gdzie w takim razie się udać żeby walczyć dalej
    >Pozdrawiam
    >Piotrek

    do sądu!!
    Pozdrawiam,