  • 1. Data: 2008-11-13 21:42:38
    Temat: Nabycie spadku
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Witam
    Na wstępie przedstawię sytuację. Jest sprawa sądowa o stwierdzenie nabycia
    spadku. Wnioskodawca został upoważniony przez siostrę do reprezentowania
    jej w tej sprawie. Niestety wnioskodawca ze względów zdrowotnych(podeszły
    wiek) na termin rozprawy nie może się stawić. Spadkodawcą jest ojciec
    wnioskodawcy.
    Pytania:
    Czy wnioskodawca może upoważnić jedno ze swoich dzieci do reprezentowania
    go w tej sprawie i czy pełnomocnictwo siostry wnioskodawcy przechodzi na
    nie?
    Czy wymagane jest, aby przynajmniej jedna osoba z bezpośrednich zstępnych
    spadkodawcy uczestniczyła na rozprawie poza dzieckiem wnioskodawcy, żeby
    sprawa mogła się odbyć?
    Co można zrobić w sytuacji gdy wnioskodawca nie może osobiście stawić się
    na sprawie lub nastapi jego zgon?

    Scowron

  • 2. Data: 2008-11-13 22:23:45
    Temat: Re: Nabycie spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Scowron wrote:
> [...]
    > wnioskodawcy, żeby sprawa mogła się odbyć?
    > Co można zrobić w sytuacji gdy wnioskodawca nie może osobiście stawić

    Strasznie to napisałeś.
    Możesz jeszcze raz policzyć wszystkie osoby i napisać kto jest kto.

  • 3. Data: 2008-11-14 09:08:30
    Od: s...@g...com

    On 13 Lis, 23:23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Strasznie to napisałeś.

    Czy naprawdę ciężko to poukładać ;> ? ... starałem się to ująć w
    krótki zwięzły sposób :)

    > Możesz jeszcze raz policzyć wszystkie osoby i napisać kto jest kto.

    Spadkodawca miał kikoro dzieci. Jednym z nich jest wnioskodawca, który
    otrzymał upowaznienie od siostry(córki spadkodawcy). Wnioskodawca nie
    może się stawić na sprawę i chce upoważnić z kolei swojego syna(wnuka
    spadkodawcy).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-11-14 09:45:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@g...com wrote:

    > Spadkodawca miał kikoro dzieci. Jednym z nich jest wnioskodawca, który
    > otrzymał upowaznienie od siostry(córki spadkodawcy).

    W jakim celu to upoważnienie?
    Do reprezentowani siostry w tej samej sprawie?

    > Wnioskodawca nie
    > może się stawić na sprawę i chce upoważnić z kolei swojego syna(wnuka
    > spadkodawcy).

    We własnej sprawie: tak.
    W sprawie siostry: o ile pełnomocnictwo od siostry umożliwia udzielanie
    dalszych pełnomocnictw. jeśli nie ma takiego zapisu to takie
    pełnomocnictwo dla syna musi wystawić ona.

  • 5. Data: 2008-11-14 11:05:12
    Od: s...@g...com

    On 14 Lis, 10:45, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > W jakim celu to upoważnienie?
    > Do reprezentowani siostry w tej samej sprawie?

    Tak, opoważnienie dotyczy reprezentowania w tej samej sprawie.

    > We własnej sprawie: tak.
    > W sprawie siostry: o ile pełnomocnictwo od siostry umożliwia udzielanie
    > dalszych pełnomocnictw. jeśli nie ma takiego zapisu to takie
    > pełnomocnictwo dla syna musi wystawić ona.

    Z kolei adwokat wspominał mi o tym, że wystarczy, że zamiast
    wnioskodawcy ktoś z pozostałych osób mających prawo do spadku, pojawił
    się na sprawie.