  • 1. Data: 2002-06-10 03:06:30
    Temat: POMOCY! Szef mnie oszukal...
    Od: ".:s" <s...@s...p.lodz.pl>

    Witam!

    Mam dosc powazny problem, ktory chcialbym rozwiazac z Wasza
    pomoca. Ale szukam rozwiazania zgodnego z prawem, abym nie mial potem
    problemow.

    O co chodzi: 6 maja odszedlem z pracy za porozumieniem stron. Firma
    informatyczna zatrudniala 3 pracownikow. Na koniec kazdego miesiaca
    szef kazal podpisywac liste plac, ale mowil, ze pieniazki dostaniemy,
    jak beda... Poniewaz zalezalo mi na utrzymaniu pracy, godzilem sie na
    to, a szef faktycznie nam po jakims czasie (2-3 tyg.) wyplacal
    pieniazki. W umowie oficjalnie mialem 600zl brutto na pol etatu.
    Nieoficjalnie pracowalem caly etat (a wlasciwie poltora...) i
    dostawalem 1000zl do reki. Do tego szef obiecal nam prowizje od
    wykonanych prac, ale nie bylo tego w papierach.
    I teraz: od lipca nie widzialem swoich prowizji. Do konca mojego
    zatrudnienia nagromadzilo sie prawie 600zl prowizji. Za kwiecien
    dostalem do reki 600zl, i obiecano mi jeszcze 400 reszty.
    W zeszlym roku przyznano mi tez 502zl netto swiadczenia urlopowego.
    Podpisalem odbior, ale kasy jeszcze nie dostalem.

    NO I WLASNIE: teraz juz tam nie pracuje. Podpisane sa umowy o
    rozwiazaniu. Ale szef mi nie wyplacil jeszcze zadnych pieniedzy. Wisi
    mi lacznie: 502zl swiadczenia url., 400zl reszty pensji za kwiecien i
    ok. 500-600zl prowizji.
    JAK TO ODZYSKAC? Oficjalnie, to juz podpisalem wszystkie wyplaty oraz
    odbior swiadczenia. O prowizjach nie ma mowy na zadnym pismie.
    Pozostaja mi jedynie moi koledzy z pracy, ktorzy sa swiadkami poczynan
    szefa...

    Myslalem o taki rozwiazaniu, zeby zablokowac bylemu szefowi baze
    danych jego portalu budowlanego, ktory kompletnie oprogramowalem w
    trakcie zatrudnienia. Ale nie wiem, czy jest to zgodne z prawem, bo
    nie jestem juz pracownikiem...

    POMOCY!!!!!!

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi!

  • 2. Data: 2002-06-10 05:56:44
    Temat: Re: POMOCY! Szef mnie oszukal...
    Od: "Monika i Gregory" <m...@w...pl.x>

    Użytkownik ".:s" <s...@s...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zeszlym roku przyznano mi tez 502zl netto swiadczenia urlopowego.
    > Podpisalem odbior, ale kasy jeszcze nie dostalem.

    i nie dostaniesz, u niego w papierach wszystko gra, chyba że wysyła
    pieniądze na konta pracowników.

> [...]
    > odbior swiadczenia. O prowizjach nie ma mowy na zadnym pismie.
    > Pozostaja mi jedynie moi koledzy z pracy, ktorzy sa swiadkami poczynan

    Wierzysz, że pójdą do sądu pracy?, jeśli jeszcze pracują?

> [...]
    > danych jego portalu budowlanego, ktory kompletnie oprogramowalem w
    > trakcie zatrudnienia. Ale nie wiem, czy jest to zgodne z prawem, bo

    Nie radzę, bo odda sprawe w ręce policji, i będziesz miał problemy, ale
    zastanów sie czy warto?
    Pozdrawiam
    Monika

  • 3. Data: 2002-06-10 09:13:21
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > odbior swiadczenia. O prowizjach nie ma mowy na zadnym pismie.
    > Pozostaja mi jedynie moi koledzy z pracy, ktorzy sa swiadkami poczynan

    Idz do kolegow i pogadaj z nimi.
    Jesli im wytlumaczysz jak wyglada zwalnianie pracownika - powinni dojsc do
    wniosku ze ich tez zwolni w ten sam sposob.
    W zwiazku z tym - byc moze Cie popra. Ale tylko wszyscy razem.

    Slaba nadzieja - ale nic innego nie da sie zrobic.

    Michal