  • 1. Data: 2002-06-09 21:43:27
    Temat: spadek – gospodarstwo rolne
    Od: "Dudi" <t...@k...net.pl>

    Witam
    Dwa miesiące temu mój tata zginął w wypadku przy pracy.
    Na tatę stało pole , maszyny , budynki itp. . Jaka jest procedura spadkowa –
    tak by wszelkie opłaty wynikające z niej były jak najmniejsze , jakie są
    terminy załatwiania – ktoś mi mówił ze do 5 miesięcy ??
    Gospodarstwo ma przejąć najmłodszy syn (tak prawdopodobnie chciałby tata ) ,
    czy jeżeli
    zostanie na niego przepisana ziemia itd. to będzie on musiał płacić KRUS (ma
    20 lat i się jeszcze uczy ) .
    Druga kwestia dotyczy samej procedury spadkowej – otóż wyjeżdżam za
    granicę na ponad pół roku i nie będę mógł brać w niej udziału ( a jestem
    synem zmarłego) ,
    co mam zrobić żeby nie odwlekać przepisania gospodarstwa (zostawić jakieś
    upoważnienie notarialne ? Zaznaczam ze zrzekam się wszelkich roszczeń do
    spadku )

    pozdrawiam
    Robert