    From: ".:s" <s...@s...p.lodz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: POMOCY! Szef mnie oszukal...
    Date: Mon, 10 Jun 2002 05:06:30 +0200

    Witam!

    Mam dosc powazny problem, ktory chcialbym rozwiazac z Wasza
    pomoca. Ale szukam rozwiazania zgodnego z prawem, abym nie mial potem
    problemow.

    O co chodzi: 6 maja odszedlem z pracy za porozumieniem stron. Firma
    informatyczna zatrudniala 3 pracownikow. Na koniec kazdego miesiaca
    szef kazal podpisywac liste plac, ale mowil, ze pieniazki dostaniemy,
    jak beda... Poniewaz zalezalo mi na utrzymaniu pracy, godzilem sie na
    to, a szef faktycznie nam po jakims czasie (2-3 tyg.) wyplacal
    pieniazki. W umowie oficjalnie mialem 600zl brutto na pol etatu.
    Nieoficjalnie pracowalem caly etat (a wlasciwie poltora...) i
    dostawalem 1000zl do reki. Do tego szef obiecal nam prowizje od
    wykonanych prac, ale nie bylo tego w papierach.
    I teraz: od lipca nie widzialem swoich prowizji. Do konca mojego
    zatrudnienia nagromadzilo sie prawie 600zl prowizji. Za kwiecien
    dostalem do reki 600zl, i obiecano mi jeszcze 400 reszty.
    W zeszlym roku przyznano mi tez 502zl netto swiadczenia urlopowego.
    Podpisalem odbior, ale kasy jeszcze nie dostalem.

    NO I WLASNIE: teraz juz tam nie pracuje. Podpisane sa umowy o
    rozwiazaniu. Ale szef mi nie wyplacil jeszcze zadnych pieniedzy. Wisi
    mi lacznie: 502zl swiadczenia url., 400zl reszty pensji za kwiecien i
    ok. 500-600zl prowizji.
    JAK TO ODZYSKAC? Oficjalnie, to juz podpisalem wszystkie wyplaty oraz
    odbior swiadczenia. O prowizjach nie ma mowy na zadnym pismie.
    Pozostaja mi jedynie moi koledzy z pracy, ktorzy sa swiadkami poczynan
    szefa...

    Myslalem o taki rozwiazaniu, zeby zablokowac bylemu szefowi baze
    danych jego portalu budowlanego, ktory kompletnie oprogramowalem w
    trakcie zatrudnienia. Ale nie wiem, czy jest to zgodne z prawem, bo
    nie jestem juz pracownikiem...

    POMOCY!!!!!!

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi!