  • 1. Data: 2002-06-09 22:54:42
    Temat: licencja - praca dyplomowa
    Od: Wojtek Gruszczyński <g...@...pl>

    Witam!
    Stworzylem prace dyplomowa - skrypt PHP - na ktorej chcialbym troche
    zarobic. Chcialbym program olicencjonowac a moze opatentowac sam niewiem bo
    sie na tym nieznam. Szkola raczej problemow robic nie bedzie.
    Moim problemem jest to iz nie wiem jak sie pisze taka licencje gdzie trzeba
    ja zaniesc zeby byla wazna.
    Gdzie mozna znalezc przykladowe licencje (komercyjne)?

    Wojtek Gruszczy?ski (gRuha) g...@m...one.pl
    GG #346202 GSM 502292452
    Registered Linux User #160277

  • 2. Data: 2002-06-10 10:12:03
    Temat: Re: licencja - praca dyplomowa
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

> [...]
    trzeba
    > ja zaniesc zeby byla wazna.
    > Gdzie mozna znalezc przykladowe licencje (komercyjne)?

    z tego co mi sie wydaje to praca dyplomowa jest wlasnoscia uczelni. Czyli
    trzeba wprowadzic pewne modyfikacje do skryptu i dopiero go licencjonowac :(

    Stryket

  • 3. Data: 2002-06-10 10:37:01
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    trzeba
    > ja zaniesc zeby byla wazna.
    > Gdzie mozna znalezc przykladowe licencje (komercyjne)?

    1. patenty w naszym kraju nie obejmuja softu
    2. licencja - to znaczy co? jak zrobiles program to masz prawo decydowac
    gdzie i kiedy zostanie uzyty i nie musisz tego nigdzie rejestrowac. Jesli
    jako praca dyplomowa byl wykonany to moze byc ten problem, ze prawa
    majatkowe zostaly przepisane automatycznie na uczelnie (choc nie jestem
    pewien).

    Merli

  • 4. Data: 2002-06-10 11:23:40
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
    > z tego co mi sie wydaje to praca dyplomowa jest wlasnoscia uczelni. Czyli
    > trzeba wprowadzic pewne modyfikacje do skryptu i dopiero go licencjonowac
    :(

    Mylisz niestety pojecia i tym samym mijasz sie z prawda. Praca dyplomowa,
    rozumiana jako egzemplarz utworu owszem jest wlasnoscia uczelni, ale uczelni
    nie przysluguja prawa autorskie do utworu. Zgodnie z ustawa o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. ( z pozn. zmianami) -
    Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).(art. 1.1) oraz
    Art. 8. 1. Prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi
    inaczej.
    a ustawa nie stanowi inaczej w przypadku pracy magisterskiej.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 5. Data: 2002-06-10 11:26:58
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > trzeba wprowadzic pewne modyfikacje do skryptu i dopiero go licencjonowac

    Przy okazji zwracam uwage, ze temat byl kilkakrotnie rozwazany na tej
    grupie:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&frame=r
    ight&th=8b50ae7dc584e677
    &seekm=a8jor3%241pca%241%40news2.ipartners.pl#link1