  • 1. Data: 2002-06-09 22:45:11
    Temat: KPC - pozew uproszczony
    Od: Interplanetary Craft <o...@w...pl>

    Może ktos mial doswiadczenia w podobnej sprawie:

    Zamierzam wniesc do sadu rejonowego powodztwo o swiadczenie skierowane
    przeciwko Poczcie Polskiej. Chodzi o odszkodowanie w wysokosci 500zl,
    tj. wartosci przedmiotow, ktore zniknely z paczki w drodze do adresata.
    Dodam, ze uplynal trzymiesieczny okres przeznaczony na rozpatrzenie
    mojej reklamacji. Po zapozaniu sie z Kodeksem Postepowania Cywilnego i
    pewnymi rozporzadzeniami doszlam do wniosku, ze przy tak niskiej kwocie
    roszczenia moge wniesc jedynie pozew uproszczony. Pozew taki jest
    rozpatrywany szybciej, ale uniemozliwia dodawanie nowych dowodow,
    powolywanie sie na nowe fakty, a zatem wymaga bardzo dokladnego,
    fachowego przygotowania (juz niemal czuje, jak przegrywam sprawe). I
    praktycznie uniemozliwia zlozenie odwolania sie od decyzji sadu.
    Zastanawiam sie, czy nie mam mozliwosci zlozenia innego rodzaju pozwu,
    ktory dawalby mi wieksze mozliwosci pozniejszego odwolywania sie?

    IC