  • 1. Data: 2004-04-18 09:11:45
    Temat: [PILNE]Blad w sztuce lakarskiej
    Od: Zenon <g...@g...pl>

    Czy w przypadku bledu w szutce lekarskiej mozna pozwac lekarza kotry
    operowal czy takze Samodzielny Publiczny Zaklad Opieki Spolecznej
    jesli tak to na jekiej podstwie.
    Jaka bedzie podstawa opowiedzialnosci lekarza a jaka zakladu
    Czy zapadly wczesniej wyrok sadu karnego bedzie mial jakies znaczenie
    dla sadu cywilnego ( bo chyba nie jest wiazacy)???

    Pozdrowienia Zenon

  • 2. Data: 2004-04-18 09:17:04
    Temat: Re: [PILNE]Blad w sztuce lakarskiej
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Zenon wrote:

> [...]
    > Czy zapadly wczesniej wyrok sadu karnego bedzie mial jakies znaczenie
    > dla sadu cywilnego ( bo chyba nie jest wiazacy)???

    art.415 i nast kodeksu cywilnego
    art.120 kodeksu pracy
    art.11 kpc

    KG

  • 3. Data: 2004-04-18 10:00:47
    Od: Zenon <g...@g...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 11:17:04 +0200, kam <X#k...@p...onet.pl.#X>
    wrote:

    >art.415 i nast kodeksu cywilnego
    >art.120 kodeksu pracy
    a co jesli lekarz ( nie wiem czy taka sytuacja jest mozliwa ) dziala
    na mocy umowy zlecenia )???

    Pozdrowienia Zenon

  • 4. Data: 2004-04-18 15:34:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Zenon" <g...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > a co jesli lekarz ( nie wiem czy taka sytuacja jest mozliwa ) dziala
    > na mocy umowy zlecenia )???

    Odpadnie kodeks pracy.

  • 5. Data: 2004-04-18 16:53:48
    Od: Zenon <g...@g...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 17:34:59 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Uzytkownik "Zenon" <g...@g...pl> napisal w wiadomosci

    >Odpadnie kodeks pracy.
    sorry za ironie ale to nie jest odkrywcze ale czy w takim przypadku
    bedzie mozna pozwac Zaklad Opieki Zdrowotnej czy tylko lekarza ktory
    bezposrednio wyrzadzil szkode ???

    Pozdrowienia Zenon

  • 6. Data: 2004-04-18 18:50:10
    Od: "chiniol" <c...@p...onet.pl>

    > sorry za ironie ale to nie jest odkrywcze ale czy w takim przypadku
    > bedzie mozna pozwac Zaklad Opieki Zdrowotnej czy tylko lekarza ktory
    > bezposrednio wyrzadzil szkode ???

    W momencie udzielania pomocy laczyl Cie stosunek prawny z zakladem a nie z
    lekarzem bo placisz podatki - korzystasz z ochrony zdrowia - wiec ZOZ jako
    jednastka organizacyjna NFZ ponosi za to konsekwencje. Zaklad ma roszczenie
    regresowe do lekarza.

    Wyrok sadu karnego stwierdza wine lekarza co zupelnie wystarcza - oczywiscie
    nie mozesz dzialac jako powod cywilny wobec lekarza bo nie on odpowiada wiec
    potrzebny Ci pozew cywilny. Sad cywilny nie bedzie musial watku winy lekarki
    brac pod uwage bo wyrok sadu karnego bedzie prawomocny.

    pozdrawiam

    chiniol :)

  • 7. Data: 2004-04-18 19:34:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Zenon" <g...@g...pl> napisal w wiadomosci

    Cywilnie bezposrednio tylko mozesz pozwac Szpital. Karnie lekarza, i w
    zwiazku z tym równiez i cywilnie mozesz na nim dochodzic roszczen. Z tym,
    ze nie kazda sprawa nadaje sie do sadu karnego.

  • 8. Data: 2004-04-18 20:05:48
    Od: Zenon <g...@g...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 20:50:10 +0200, "chiniol" <c...@p...onet.pl>
    wrote:

    >W momencie udzielania pomocy laczyl Cie stosunek prawny z zakladem a nie z
    >lekarzem bo placisz podatki - korzystasz z ochrony zdrowia - wiec ZOZ jako
    >jednastka organizacyjna NFZ ponosi za to konsekwencje.
    Wiec z Zozem laczy mnie stosunek natury zobowiazaniowej tzn. NFZ
    gwarantuje mi wykonanie uslugi na wlasciwym poziomie???
    W przypadku gdy lekarz jest zatrudniony na umowe zlecenie to jest
    chyba przyklad in soludium bo on bedzie odpowiadal ex-delicto???
    ( dzieki za juz udzielona pomoc )

    Pozdrowienia Zenon

  • 9. Data: 2004-04-19 10:03:17
    Od: Zenon <g...@g...pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 21:34:39 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >zwiazku z tym równiez i cywilnie mozesz na nim dochodzic roszczen. Z tym,
    >ze nie kazda sprawa nadaje sie do sadu karnego.
    teraz to zagmatwales chyba mi troszke:
    jezeli lekarz jest zatrudniony na umowe zlecenie to art 120 kodeksu
    pracy sie nie stosuje tak ????
    jesli nie stosuje sie to to chyba bedzie mozna pozwac zarowno lekarza
    ktory bedzie odpowiadal ex-delicto z art 415 jak i ZOZ ktory bedzie
    odpowiadal za nienalezyte wykonanie zobowiaznia wynikajacego z ustawy.

    Czy tok mojego rozumowania jest prawidlowy???

    Pozdrowienia Zenon

  • 10. Data: 2004-04-19 14:25:29
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zenon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktory bedzie odpowiadal ex-delicto z art 415 jak i ZOZ ktory bedzie
    > odpowiadal za nienalezyte wykonanie zobowiaznia wynikajacego z ustawy.

    z lekarzem to się nawet nie baw, jaki sens ma pozywanie go, przecież i tak
    nie będziesz od niego egzekwował należnosci w przypadku wygranej w Sądzie,
    trzeba pozwać własciwy SPZOZ i to w zwiazku z jego odpowiedzialnością z
    deliktu, a nie kontraktu(umowy)z Z kontraktu bedzie ewentualnie odpowiadał
    ubezpieczyciel, bo ZOZ jest ubezpieczony i w przypadku procesów sądowych
    czasami wnosi o wezwanie do udziału w sparwie w charakterze pozwanego
    zakładu ubezpieczeń.Nna lekarza to możesz jedynie napisać donos do
    prokuratury, jeżeli sąd go skaże to sprawę masz łatwą do prowadzenia, bo co
    do zasady roszczenie jest udowodnione, problemem pozostaje kwota
    odszkodowania i zadosćuczynienia. Jednakże szanse na wniesienie przez
    prokuraturę aktu oskarzenia są znikome, chiciaż nigdy nic nie wiadomo.
    Jeżeli sprawę wygrasz to ZOZ może wyciągnąć konsekwencje w stosunku do
    lekarza, który dopuścił sie błędu w sztuce, a nawet w pewnych wypadkach
    uzyskać od niego zwrot wypłaconej kwoty.

    wowka