  • 1. Data: 2004-04-18 10:29:11
    Temat: Zameldowanie dziecka...
    Od: "Paweł vel - PABLO" <p...@g...pl>

    Witam.

    Za kilka dni urodzi mi się dziecko i mam dylemat.
    Nie jesteśmy zameldowani z żoną pod jesdnym adresem, choć mieszkamy razem
    (wiadomo chyba o co chodzi). W miejscu gdzie mieszkamy jest wiele opłat
    związanych z liczbą zameldowanych i dlatego chciałbym zameldować dziecko u
    mnie, ponieważ nie ma znaczenia tam liczba osób ( w opłatach).
    Czy to jest możliwe ?

    P.S. Żona jest zameldowana jako jedyna i chciałaby się postarać o dodatek
    mieszkaniowy (do komornego), czy jest w takim przypadku sens się z tym
    wychylać ? (choć bardzo by nam to pomogło)

  • 2. Data: 2004-04-18 11:11:30
    Temat: Re: Zameldowanie dziecka...
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    jesli masz tytuł prawny do lokalu , w którym mieszkasz- to nie ma żadnego
    problemu.

    Użytkownik "Paweł vel - PABLO" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c5tl9n$fui$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-04-18 11:48:48
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Co więcej: nie potrzebuje żadnego tytułu prawnego, nowonarodzone dziecko
    będzie zameldowane z urzędu pod miejscem stałego pobytu matki albo ojca,
    prawdopodobnie w przypadku ojca potrzebna jest zgoda matki, więc najlepiej
    jaeśli będziecie razem w urzędzie stanu cywilnego (bo tam otrzymując metrykę
    czyli akt urodzenia podacie adres do zameldowania dziecka i wydział spraw
    meldunkowych nie może z tym dyskutować).
    JaC

  • 4. Data: 2004-04-18 13:10:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Paweł vel - PABLO" <p...@g...pl> napisał w

    >jest wiele opłat zwi?zanych z liczb? zameldowanych
    >i dlatego chciałbym zameldować dziecko u mnie
    Jestes pewien, ze wysokosc oplat jest zwiazana z 'zameldowaniem',
    a nie z iloscia osob faktycznie tam zamieszkujacych ?

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-04-18 14:07:19
    Od: "lisu" <k...@p...onet.pl>

    Ja mialem podobna sytuacje :)
    > Nie jesteśmy zameldowani z żoną pod jesdnym adresem, choć mieszkamy razem
    Obydwoje z zona nie mamy zameldowania stalego w Krakowie, ale zameldowac
    dzieciaka trzeba bylo. Jako adres zameldowania dalismy adres zony. Nie bylo
    zadnych problemow :).
    pozdr.

  • 6. Data: 2004-04-18 20:00:50
    Od: "Paweł vel - PABLO" <p...@g...pl>

    > Jestes pewien, ze wysokosc oplat jest zwiazana z 'zameldowaniem',
    > a nie z iloscia osob faktycznie tam zamieszkujacych ?

    Jestem pewien, że wysokość opłat jest związana z ilością osób
    zamieszkujących, ale zameldowanych jest jedna i "nikt nie wie", że mieszkają
    dwie. Chyba to logiczne, że gdyby zadeklarować, że zamieszkują dwie osoby, to
    np. opłata za wodę wzrosłaby x2, a tak niby mieszka jedna osoba.
    Dlatego właśnie wolałbym zameldować dzieciaka pod "moim" adresem, bo tam nie
    ma większego znaczenia ilość osób (bo są wodomierze).

    I główną kwestią jest to, czy jakieś urzędy nie będą robić problemu z tego,
    że ojciec jest zameldowany z dzieckiem, a matka jest pod innym adresem
    zameldowana sama.

    Dodam jeszcze, żeby niebyło, że jestem jakiś oszust. Po prostu nie mogę żony
    zameldować u mnie bo stracilibyśmy mieszkanie, w którym teraz mieszkamy i w
    którym tylko moja żona jest lokatorem.
    A w moim mieszkaniu jest jeszcze zameldowana babcia (właściciel mieszkania),
    która sobie tam mieszka i oby jak najdłużej...

  • 7. Data: 2004-04-18 20:18:29
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > dlatego chciałbym zameldować dziecko u mnie, ponieważ nie ma znaczenia tam
    liczba osób ( w opłatach).
    > Czy to jest możliwe ?

    przepraszam, jeśli zasieję niepotrzebny niepokój, ale.... za "dawnej Polski"
    funkcjonował (chyba, że się mylę - to bardzo proszę mnie zaraz sprostować)
    przepis, który mówił coś w rodzaju, że dziecko do 7 roku życia powinno mieć
    adres zameldowania taki sam, jak adres matki.
    A może mi się tylko coś pokręciło? Może ktoś z Szanownych Grupowiczów wie na
    pewno, czy taki przepis był (jest) lub nie?
    Kaliope

  • 8. Data: 2004-04-18 20:30:48
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kaliope" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A może mi się tylko coś pokręciło? Może ktoś z Szanownych Grupowiczów
    > wie na pewno, czy taki przepis był (jest) lub nie?

    ja wiem napewno że w Olsztynie taki przepis obowiązuje dalej ....
    dziecko melduje się w miejscu zameldowania matki besprzecznie ,
    bezapelacyjnie

  • 9. Data: 2004-04-19 07:58:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    >Jestem pewien, że wysokość opłat jest związana z ilością osób
    >zamieszkujących,
    Czyli jest tak, jak przewidywałem-wystarczy zgłosić.

    >ale zameldowanych jest jedna i "nikt nie wie", że mieszkają dwie.
    Zgłoś do sp-ni mieszkaniowej (zarządcy, właściciela) fakt, że w lokalu
    zamieszkują dwie osoby, bo to jest istotne, a nie gdzie jest ktoś
    zameldowany.

    >Chyba to logiczne, że gdyby zadeklarować, że zamieszkują dwie osoby,
    >to np. opłata za wodę wzrosłaby x2, a tak niby mieszka jedna osoba.
    Jesli zużywają wodę dwie osoby, a ty płacisz za jedną, to sąsiedzi
    muszą zapłacić za drugą - to też jest logiczne !

    > żeby niebyło, że jestem jakiś oszust.
    A kto jesteś ? Nie oszukujesz sąsiadów ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-04-19 08:18:35
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Co więcej: nie potrzebuje żadnego tytułu prawnego, nowonarodzone dziecko
    >będzie zameldowane z urzędu pod miejscem stałego pobytu matki albo ojca,

    U mnie w bloku byla rodzina, ktora nie placila czynszu i grozila im
    eksmisja. Corce wlascicieli urodzilo sie dziecko, ale gdy chciala je
    zameldowac, to spoldzielnia sie nie zgodzila, bo to uniemozliwiloby
    eksmisje. Tak wiec nie zameldowala i ich eksmitowano.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/