  • 1. Data: 2004-04-18 00:09:16
    Temat: komornik
    Od: "ania" <m...@p...onet.pl>

    Mam niezapłacone mandaty. Czy komornik może rozpocząć jakąkolwiek egzekucję
    jeżeli nie ma mnie w miejscu zameldowania?

  • 2. Data: 2004-04-18 17:47:17
    Temat: Re: komornik
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    najpierw to musi zostać wydany wyrok nakazowy zapłaty wraz z klauzulą
    wykonalności, dopiero później sprawa leci do komornika. jeśli nie ma cię w
    miejscu zameldowania komornik może wtedy zająć rzeczy należące do ciebie lub
    wszystko co jest w mieszkaniu i osoby zamieszkujące nie mogą przedstawić
    żadnego dokumentu na daną rz4ecz (np. paragon, faktura, gwarancja itd)

  • 3. Data: 2004-04-18 18:18:28
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    > egzekucję

    A pozatym o czym pisał Pussy, może szukać o Tobie informacji w ZUS, w
    bankach,
    w centralnym rejestrze pojazdów i jeszcze w kilku instytucjach.
    Andie

  • 4. Data: 2004-04-18 19:43:29
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > wszystko co jest w mieszkaniu i osoby zamieszkujące nie mogą przedstawić
    > żadnego dokumentu na daną rz4ecz (np. paragon, faktura, gwarancja itd)

    za zalegle mandaty bedzie scigal nie komornik lecz poborca skarbowy
    i nie po zapadnieciu wyroku lecz w trybie administracyjnym na mocy
    ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji.
    np urzad skarbowy moze z tego tytulu zajac zwrot podatku jesli pracujesz
    i taki zwrot bedzie sie nalezal. moze zajac wynagrodzenie, konto itd.
    moze takze zajac ruchomosci, ktore do zobowiazanego naleza o ile poborca
    skarbowy bedzie w stanie je wskazac i wyodrebnic ze wspolnego gospodarstwa
    domowego. nie jest natomiast prawda, ze trzeba miec na wszystko rachunki,
    aby udowodnic, ze dana ruchomosc nie nalezy do dluznika. prosze bajek
    nie opowiadac wystarczy, ze komornicy i poborcy skarobowi to robia.

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-04-18 19:52:24
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > Mam niezapłacone mandaty. Czy komornik może rozpocząć jakąkolwiek
    egzekucję
    > jeżeli nie ma mnie w miejscu zameldowania?

    Jesli przyjelas te mandaty to praktycznie jedynym zagrozeniem jest ich
    potracenie ze zwrotu podatku dochodowego (czyli jesli mozesz tym
    manipulowac to lepiej nie miej zwrotow) wzglednie z wynagrodzenia z
    umowy o prace (w szczegolnosci jesli rozliczasz sie w urzedzie skarbowym
    wlasciwym ze wzgledu na miejsce zameldowania). Innych zagrozen raczej
    bym sie nie spodziewal. Jeszcze moglo by w najgorszym razie wejsc w
    rachube zajecie rachunku bankowego, gdyby bylo na nim wiecej niz kwota
    wolna od zajecia administracyjnego lub sadowego.

    pozdrawiam, marekz

  • 6. Data: 2004-04-18 19:56:00
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > aby udowodnic, ze dana ruchomosc nie nalezy do dluznika. prosze bajek
    > nie opowiadac wystarczy, ze komornicy i poborcy skarobowi to robia.

    Wiesz, ja juz zaczynam domniemywac, ze Ci ktorzy tu czasami roztaczaja
    tego typu tragiczne wizje, po prostu zostali kiedys w jakis sposob
    wykolowani przez jakiegos komornika czy poborce.

    marekz

  • 7. Data: 2004-04-18 20:39:24
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > [ciach] Jeszcze moglo by w najgorszym razie wejsc w
    > rachube zajecie rachunku bankowego, gdyby bylo na nim wiecej niz kwota
    > wolna od zajecia administracyjnego lub sadowego.

    o ile mi wiadomo, to jest tylko jedna kwota wolna od zajecia na rachunku
    bankowym oszczednosciowym i jest ona okreslona w prawie bankowym. :P
    (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665)

    konto zostanie zablokowane i bedzie wydany zakaz wyplat z tego rachunku.
    w interesie zobowiazanego bedzie zadbac o to, aby bank nie dokonal przelewu
    srodkow wolnych od zajecia. poborca skarbowy o tym nie poinformuje ;)

    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-04-18 20:43:01
    Od: sebol <l...@s...pl>

    ania wrote:

    > Mam niezapłacone mandaty. Czy komornik może rozpocząć jakąkolwiek egzekucję
    > jeżeli nie ma mnie w miejscu zameldowania?

    Oczywiscie. Z manadatami jest teraz przerypane. Nawet wezwanie od US
    mozesz nie dostac i od razu maja prawo ci wejsc na konto bankowe (ktore
    maja z pitu). Przerypane jest bo bank wtedy moze ci cofnac jakis kredyt
    i sie robi niezla masakra.

    --
    l...@s...pl

  • 9. Data: 2004-04-18 20:50:55
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Pussy wrote:

    > najpierw to musi zostać wydany wyrok nakazowy zapłaty wraz z klauzulą
    > wykonalności, dopiero później sprawa leci do komornika.

    to robi US i sam nadaje klauzule od reki na podstawie KPA.

    --
    l...@s...pl

  • 10. Data: 2004-04-18 20:52:03
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > o ile mi wiadomo, to jest tylko jedna kwota wolna od zajecia na
    rachunku
    > bankowym oszczednosciowym i jest ona okreslona w prawie bankowym. :P
    > (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665)

    Numerki pewnie dobre. Nooo, obecnie to chyba cos w okolicach 7266,5 zł
    Moze ciutke mniej.

> [...]
    przelewu
    > srodkow wolnych od zajecia. poborca skarbowy o tym nie poinformuje ;)

    Cale saldo rachunku jest blokowane ? Dziwnie to dziala. No i tak czy
    inaczej oczywiscie nie da sie zakazac wlascicielowi rachunku wyplaty z
    niego w granicach kwoty wolnej od zajecia. Ciekawe czy karte tez
    zablokuja, i co z przelewami z data przyszla (zlozonymi zanim przyszlo
    zajecie rachunku). Ciekawe.

    marekz