  • 1. Data: 2007-10-27 08:41:11
    Temat: PCC i nieznany stan przedmiotu umowy
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Pytanie chyba bardziej na podatki. Hipotetyczna sytuacja: kupuje na
    aukcji internetowej laptopa za wiecej niz 1000zl. Teoretycznie, mam 14
    dni na uregulowanie podatku 2% od jego wartosci rynkowej. Jego
    [laptopa] stanu nie znam a sfinalizowanie transakcji sie dluzy i
    przekracza 14 dni. Jak prawidlowo odprowadzic podatek nie znajac
    wartosci rynkowej? A moze uznac, ze przedmiotem umowy sprzedazy jest
    laptop o nieznanym stanie technicznym i zanizyc w ten sposob jego
    wartosc rynkowa do kwoty wolnej od PCC?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2007-10-27 08:51:37
    Temat: Re: PCC i nieznany stan przedmiotu umowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:
> [...]
    > wartosci rynkowej? A moze uznac, ze przedmiotem umowy sprzedazy jest
    > laptop o nieznanym stanie technicznym i zanizyc w ten sposob jego

    2% od kwoty transakcji. a tą znasz. Treść umowy sprzedazy też znasz,
    więc ją możesz wpisać.
    Kogo interesuje stan laptopa do czasu do póki US nie uzna, że cena jest
    za niska?

  • 3. Data: 2007-10-27 09:00:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Oct 2007, Jasko Bartnik wrote:

    > Witam.
    >
    > Pytanie chyba bardziej na podatki.

    To dlaczego tam go nie ma? ;)

> [...]
    > [laptopa] stanu nie znam a sfinalizowanie transakcji sie dluzy i
    > przekracza 14 dni. Jak prawidlowo odprowadzic podatek nie znajac

    Moment.
    A to Ty znasz jakąś lepszą metodę na wyznaczenie "wartości rynkowej"
    lepszą niż aukcja publiczna na popularnym serwisie???
    No to w szoku jestem :O

    > A moze uznac, ze przedmiotem umowy sprzedazy jest
    > laptop o nieznanym stanie technicznym

    JEST.
    I jego wartość rynkowa to tyle, ile skłonni są dać klienci.
    Co najmniej dwu tyle dało (wygrywający dał więcej, a płaci "wg ceny
    drugiego w kolejce) i nie widzę podstaw do przyjęcia że może chodzić
    o INNĄ cenę!

    > i zanizyc w ten sposob jego wartosc rynkowa do kwoty wolnej od PCC?

    Osobiście "wycenę przez allegro" uważam jako skuteczną metodę
    ograniczenia potencjalnych zapędów US w stronę przeciwną.
    IMO jest oczywiste, że US również to tak potraktuje, również w przypadku
    przeciwnym, czyli takim jak piszesz :)
    "Jak to nie było tyle warte, to dlaczego zarówno Pan jak i osoba
    licytująca która najwyższą ceną przegrała licytację byliście tyle
    gotowi dać?"

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-27 13:25:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 27 Oct 2007 03:51:37 -0500, witek napisał(a):

    > Kogo interesuje stan laptopa do czasu do póki US nie uzna, że cena jest
    > za niska?

    OIDK fiskus utracił już prawo podważania wartości transakcji sprzedaży, a
    na pewno nie obowiązują już katalogi cen aut.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-10-27 14:39:52
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:ffve8n$hi4$7@inews.gazeta.pl...

    > OIDK fiskus utracił już prawo podważania wartości transakcji sprzedaży, a
    > na pewno nie obowiązują już katalogi cen aut.

    a podstawa prawa tego twierdzenia ze nie obowiazuja katalogi aut??

  • 6. Data: 2007-10-27 19:13:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jarek napisał(a):
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    > wiadomości news:ffve8n$hi4$7@inews.gazeta.pl...

    > a podstawa prawa tego twierdzenia ze nie obowiazuja katalogi aut??

    A ja bardziej interesuje się niemożliwością podważenia wartości
    transakcji sprzedaży przez fiskusa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2007-10-27 20:57:33
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 27 Oct 2007 16:39:52 +0200, jarek napisał(a):

    > a podstawa prawa tego twierdzenia ze nie obowiazuja katalogi aut??

    Podstawa jest taka, że katalogi to był lex fax. Informację miałem jakiś
    czas temu z pierwszej ręki, od naczelnika jednego z US.

  • 8. Data: 2007-10-28 06:11:49
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Podstawa jest taka, że katalogi to był lex fax. Informację miałem jakiś
    > czas temu z pierwszej ręki, od naczelnika jednego z US.

    A wracając do pierwszej części Twojego zdania - jak sprzedam samochód
    za 1zł, to fiskus nie ma prawa podważania wartości transakcji?

  • 9. Data: 2007-10-28 08:02:25
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 07:11:49 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A wracając do pierwszej części Twojego zdania - jak sprzedam samochód
    > za 1zł, to fiskus nie ma prawa podważania wartości transakcji?

    Sądzę, że na dziś niczym się to nie różni od sprzedaży takiego samego
    telefonu za 1 zł lub za 699 zł.
    Wydaje mi się także, że już przy okazji boomu na auta ściągane z Zachodu
    ta sprawa się zakończyła.
    Ale mogę się upewnić jakby co.

  • 10. Data: 2007-10-28 08:15:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-10-2007 o 11:00:02 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Moment.
    > A to Ty znasz jakąś lepszą metodę na wyznaczenie "wartości rynkowej"
    > lepszą niż aukcja publiczna na popularnym serwisie???
    > No to w szoku jestem :O

    No wlasnie czytalem jakies orzeczenie, czy cos podobnego, gdzie US
    odroznial cene rynkowa od tego ile ktos zaplacil za przedmiot. A US
    zostawil sobie taka furtke, pozwalajaca na "korekte" wartosci sprzedanego
    przedmiotu - sugeruje nam swoja wycene przedmiotu. I my mamy 14 dni na
    ustosunkowanie sie do tego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.