  • 11. Data: 2007-10-28 08:23:48
    Temat: Re: PCC i nieznany stan przedmiotu umowy
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-10-2007 o 21:13:48 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > A ja bardziej interesuje się niemożliwością podważenia wartości
    > transakcji sprzedaży przez fiskusa.

    Dlatego zastanawiam sie czy nie lepiej ocenic wartosc rynkowa przedmiotu
    na 999 zl (zakladam, ze przeplacilem za ten przedmiot np. 51 zl) i czekac
    az US inaczej wyceni... tylko jak wyglada dalsza procedura? Mam zlozyc
    wniosek PCC-3 z zerowa kwota na koncu?

    Bo kwota koncowa aukcji moze sie znacznie roznic od wartosci rynkowej w
    danym regionie. Przedmiot zostal zalicytowany na wysoka kwote ze wzgledu
    na szanse trafienia w pelni sprawnego egzemplarza o watrosci (dajmy na to)
    2000 zl. Istnieje jednak spora szansa trafienia egzemplarza wartego 500 zl.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2007-10-29 07:10:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2007, Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > inaczej wyceni... tylko jak wyglada dalsza procedura? Mam zlozyc wniosek

    1. Nie rozumiem. Jaki PCC przy kwocie <1000 zł?

    > Bo kwota koncowa aukcji moze sie znacznie roznic od wartosci rynkowej w danym
    > regionie.

    A jak ma się odnosić "cena regionalna" do transakcji robionej w serwisie
    ogólnopolskim?
    IMO uwzględnianie "ceny w regionie" może mieć znaczenie tylko wtedy,
    jeśli *są* ku temu powody; w przypadku aukcji allegro IMHO wchodzi
    w rachubę tylko wtedy, jak koszty przesyłki istotnie wpływają na cenę.

    > Przedmiot zostal zalicytowany na wysoka kwote ze wzgledu na szanse
    > trafienia w pelni sprawnego egzemplarza o watrosci (dajmy na to) 2000 zl.
    > Istnieje jednak spora szansa trafienia egzemplarza wartego 500 zl.

    Przecież do opodatkowania pójdzie cena *z zakończenia aukcji*, a nie
    cena *zalicytowana*!
    Zastrzegam że problem iż *może* się zdarzyć, że będą dwie podobne
    aukcje, kończące się różną ceną, to ja rozumiem.
    Tyle, że z argumentów "dlaczego dał Pan wobec tego tak dużo? (lub mało)"
    IMO może być trudno się wytłumaczyć :(

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-10-29 07:11:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2007, Olgierd wrote:

    > Sądzę, że na dziś niczym się to nie różni od sprzedaży takiego samego
    > telefonu za 1 zł lub za 699 zł.

    Różni się o tyle, że przy 1 zł jest uzasadnienie "w celu osiągnięcia
    innych przychodów"!
    Przecież telefonu "za 1 zł" nie kupisz luzem, prawda?

    pzdr, Gotfryd