  • 1. Data: 2007-10-27 06:25:02
    Temat: Prawa autorskie?
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    Witam,
    Czy to jest zgodne z prawem:
    pisze sobie programik, ktory mi zczytuje oferty z jakiegos portalu
    ogloszeniowego,
    zapisuje sobie je do wlasnej bazy danych, a potem udostepniam te dane
    na innym
    (czyt. swoim) serwisie.

    pozdrawiam.
    L.

  • 2. Data: 2007-10-27 07:32:30
    Temat: Re: Prawa autorskie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Oct 2007, l...@g...com wrote:

> [...]
    > ogloszeniowego,
    > zapisuje sobie je do wlasnej bazy danych, a potem udostepniam te dane

    IMO w powyższym nijak nie chodzi o prawo autorskie.
    Chodzi o ustawę o ochronie baz danych :), są chronione wlaśnie ze względu
    na koszt ich stworzenia, żadnych praw autorskich do tego nie trzeba.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-27 07:45:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 27 Oct 2007 09:32:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Chodzi o ustawę o ochronie baz danych , są chronione wlaśnie ze
    > względu
    > na koszt ich stworzenia, żadnych praw autorskich do tego nie trzeba.

    Aczkolwiek jeśli wykorzystanie wtórne dotyczy nieistotnej części bazy
    danych, to oczywiście będzie to niezbędne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-10-27 07:47:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    A jak ktoś napisze kwieciste ogłoszenie? :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-10-27 09:02:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Oct 2007, Marcin Debowski wrote:

    > A jak ktoś napisze kwieciste ogłoszenie? :)

    Hm... toś zabił ćwieka :)
    IMO z tej strony "atak" jednak nie grozi - ogłaszający ma interes
    w publikacji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-27 09:19:02
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    > Hm... to zabi wieka :)
    > IMO z tej strony "atak" jednak nie grozi - og aszaj cy ma interes
    > w publikacji :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    ok czyli podsumowujac, musze miec zgode tego serwisu ogloszeniowego
    czy nie? ;)

    pozdr.
    L.

  • 7. Data: 2007-10-27 11:47:38
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    l...@g...com wrote:

    > ok czyli podsumowujac, musze miec zgode tego serwisu ogloszeniowego
    > czy nie? ;)
    Zakładając, że ów serwis nie udostępnia nowości w formie np. RSS, to musisz
    mieć zgodę.

    --
    Maciek

  • 8. Data: 2007-10-27 15:16:08
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On 27 Pa , 13:47, Maciek <f...@e...one.nospam.pl> wrote:

    > Zak adaj c, e ów serwis nie udost pnia nowo ci w formie np. RSS, to musisz
    > mie zgod .

    hmm on udostepnia rss, wlasnie biore sobie z niego czesc danych