    From: "Maciej Perznowski" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: P.adhezyjne w ramach p.karnego art.62 kpk
    Date: Mon, 22 Nov 2004 21:23:55 +0100

    Rozumiem że jesli chodzi o art.75 paragraf 2 kk to nie ma
    automatyzmu (w przeciwieństwie do paragrafu 1)-wyraznie
    jest napisane że "sąd może odwiesić karę".Czyli powiedzmy
    jeśli bym zgłosił wniosek o odwieszenie ,to uchylanie się
    od wykonania częsci finansowej wyroku może być ale
    nie musi być dla sądu powodem rozpoczęcia procedury
    odwieszenia wyroku,a po drugie odwieszenie za niezapłacenie
    kary nie będzie jednak wykonane gwałtownie,po pierwsze
    będzie kilka monitów od sądu o zapłatę,a dopiero jeśli i to
    będzie nieskuteczne to już na poważnie może nastąpić
    odwieszenie.Nie jestem tu raczej gospodarzem sprawy na
    zasadzie -jeśli chcę pieniądze to idę do komornika,a
    jeśli zależy mi na tym aby skazani trafili do więzienia to
    idę z wnioskiem do sądu.A może gospodarzami tak naprawdę są skazani ,jeśli
    nie chcą odwieszenia wyroku to muszą
    go ściśle wykonywać,tymczasem mija miesiąc od uprawomocnienia a z ich strony
    nie ma odzewu,chociaż
    przez ostatnie 3 lata doskonale wiedzieli gdzie są moje dzwi,
    co przydawało im się np. do namalowania gwiazdy dawida
    na szubienicy w odpowiednim miejscu.(Nie ukrywam
    że ze względu na nasze wspólne "pożycie "przez ostatnich
    kilka lat ,to gdyby to choćby w niewielkim stopniu zależało
    odemnie to zrezygnowałbym z pieniędzy i wpakowałbym ich
    do więzienia.)