  • 21. Data: 2023-05-02 09:41:50
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Napisałem, że marnuje, a nie, że kradną. To nie jest synonim. Marnuje,
    > bo jest to źle koordynowane. Przykładowo jedna wieś dostaje wodę
    > mineralną w zgrzewkach, zaś inna tony proszku, ale nie ma wody. Gdzie
    > indziej trafia samochód z kocami, ale wody i proszku nie mają. Przy
    > czym, jak jest taka katastrofa humanitarna, to nie zawsze da się to
    > lepiej rodystrybuować.
    >
    > JAk wybuchła wojna, to przykładowo składano się na latarki, buty itp.
    > Tylko nikt się nie zastanawiał głębiej, jak ustalić, gdzie bardziej
    > butów potrzebują, a gdzie latarek.

    Czy mi się wydaje czy świadomie zmienisz temat z kradzieży gotówki na
    niegospodarność czy burdel w rozdawnictwie?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2023-05-02 13:09:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.05.2023 o 09:41, RadosławF pisze:
    > Czy mi się wydaje czy świadomie zmienisz temat z kradzieży gotówki na
    > niegospodarność czy burdel w rozdawnictwie?

    To musisz jaśniej precyzować, co masz na myśli. Wątek był o rzekomym
    oszustwie, które być może jest kradzieżą / przywłaszczeniem. Tam Chyba
    już wątek wyczerpaliśmy. Oszustwo to raczej nie jest. Co w tej gałęzi
    próbujemy rozważać?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-05-02 20:31:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Apr 2023 07:41:41 +0200, Shrek wrote:

    > No nie wiem - wpłacono i usługi nie ma...

    Ale zeby to bylo oszustwo, to bys musial udowodnic, ze założyciele
    tą Kasą namawiali na płacenie składek mając juz wtedy zamiar zabrania
    pieniedzy. Kasa chyba stara, więc nie założyciele, tylko jakis
    niedawny zarząd.

    Ja tam myslę, że to przekroczenie uprawnień.
    Zarząd/skarbnik/ksiegowa/kasjerka czy kto tam ma uprawnienia do
    decyzji finansowcych, zadecydował, i dał sobie, biednemu :-P

    A swoją drogą - jakby tam kasjerka czy inny niższy personel, troche
    pofałszował i podsunąl do podpisu skarbnikowi, czy kto tam jest
    wyższym personelem, jakies papiery uzasadniające, po czym zgarnął
    pieniądze z tego wynikłe ... to jakie to przestępstwo?

    J.

  • 24. Data: 2023-05-02 20:36:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 May 2023 07:52:44 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie - a nie ma dowodów że tak było, a nawet jak to powie że nie,
    > umorzenie.

    > No właśnie - proszę sobie cywilinie dochodzić.

    Wychodzi na to, ze to wina tej niedobrej prokuratury, która
    uparła sie sledztwo prowadzic, zamiast spuscic policjantow na drze...
    tzn do sądu cywilnego :-)

    > W sumie bez znaczenia - jak jest umyślne to nie da się udowodnić, bo
    > przestępca powie że niechcący.

    Zalezy co zrobił ... ale istotnie - Robert dowiedziec sie nie chciał.

    >Umorzenie i niech sobie kulsony prywatnie dochodzą:P

    J.

  • 25. Data: 2023-05-02 20:42:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 May 2023 18:22:27 +0200, RadosławF wrote:

    > Problem w idiotach którzy ustalają definicję kradzieży.
    > Pamiętasz jeszcze zrzutkę na nowe auto dla pechowca rozjechanego
    > przez rządowe pancerna auto z panią premier w środku?
    > Zdarzenie było nie po linii partii więc kradzież środków uznano
    > za coś innego niż kradzież czy zawłaszczenie.

    No ale tam sprawa byla jakas bardziej skomplikowana.

    Regulamin mówił, ze pieniądze sa własnoscią, czy tez we władaniu
    organizatora/pomysłodawcy, a nie docelowego obdarowanego,
    tenze pomysłodawca oszukac darczyncow początkowo nie mial zamiaru,
    a potem nastąpiły jakies cuda, w wyniku których jego żona zabrała...

    J.

  • 26. Data: 2023-05-02 20:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 May 2023 20:25:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > potrzebującemu po prostu wysłać, a ten sobie kupi to, co mu będzie
    > najbardziej potrzebne. Każde inne rozwiązanie powoduje, że znaczna część

    Nie wiem jak to statytystycznie wygląda, ale znam jeden przypadek ze
    strony siepomaga.pl, i jak telewizja o problemie powiedziała,
    to kilkaset tys zl uzbierało sie w dwa dni ...
    Inaczej, to nie wiem jakbys to zebral ... a w sumie, to minister
    zdrowia powinien dawać.

    J.

  • 27. Data: 2023-05-02 20:56:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2023 o 20:36, J.F pisze:

    > Wychodzi na to, ze to wina tej niedobrej prokuratury, która
    > uparła sie sledztwo prowadzic, zamiast spuscic policjantow na drze...
    > tzn do sądu cywilnego :-)

    Bo to rozumiesz, jest wyjątkowa sytuacja!;)

    > Zalezy co zrobił ... ale istotnie - Robert dowiedziec sie nie chciał.

    To było jak ze stirlitzem i pomarańczami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-05-02 21:43:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 May 2023 20:56:27 +0200, Shrek wrote:

    > Bo to rozumiesz, jest wyjątkowa sytuacja!;)

    Ale co to prokurature obchodzi?

    Skoro sa watpliwosci i nawet nie wiadomo co sie stało,
    to moze nie ma zadnego przestepstwa, niech sobie kulsony po godzinach
    sami wyjasnia :-P

  • 29. Data: 2023-05-02 21:51:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2023 o 21:43, J.F pisze:

    > Ale co to prokurature obchodzi?

    No jak widać obchodzi. Bo to jest wyjątkowa sytuacja!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-05-02 22:01:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 May 2023 09:41:50 +0200, RadosławF wrote:

    > Czy mi się wydaje czy świadomie zmienisz temat z kradzieży gotówki na
    > niegospodarność czy burdel w rozdawnictwie?

    Ale nic nie wiemy, aby to była kradzież gótówki.
    A jeśli nie gotówki, to czy formalnie kradzież ?

    J.