  • 1. Data: 2023-04-20 22:39:19
    Temat: Adres do korespondencji w sprawie podatku od nieruchomości
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Macie może pojęcie, gdzie i jak się zgłasza adres, na który chce się
    mieć doręczaną korespondencję w sprawie podatku? Te doroczne decyzje z
    kwotą? Nie, to nie jest wysyłane na adres zameldowania...

    MJ

  • 2. Data: 2023-04-21 00:21:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.04.2023 o 22:39, Michał Jankowski pisze:
    > Macie może pojęcie, gdzie i jak się zgłasza adres, na który chce się
    > mieć doręczaną korespondencję w sprawie podatku? Te doroczne decyzje z
    > kwotą? Nie, to nie jest wysyłane na adres zameldowania...

    W mojej gminie jest tak, że trzeba powiadomić *ODPOWIEDNI* wydział do
    odpowiedniej sprawy. A że zajmują się tym po trochu dwa wydziały;
    finansów i nieruchomości, to musiałem powiadomić oba.
    Ja to robiłem akurat na gębę w samym urzędzie, panie coś tam w
    komputerach poklikały i decyzje przychodzą tam gdzie powinny.
    Myślę, że w dobie ePUAP-u pismo ogólne do urzędu powinno załatwić
    sprawę. Chyba że akurat w Twojej gminie mają już odpowiedni formularz?

  • 3. Data: 2023-04-21 15:49:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > mieć doręczaną korespondencję w sprawie podatku? Te doroczne decyzje z
    > kwotą? Nie, to nie jest wysyłane na adres zameldowania...

    Masz obowiązek złożyć deklaracje podatkową i tam chyba jest adres. Ja
    próbuję od pewnego czasu namówić Urząd na wysyłanie tych decyzji ePUAP,
    ale opornie to idzie :-) W tym roku podobno jakiś system zmieniają i w
    ogóle do dziś nei wysłali nikomu.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-04-21 22:43:01
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > próbuję od pewnego czasu namówić Urząd na wysyłanie tych decyzji ePUAP,
    > ale opornie to idzie :-) W tym roku podobno jakiś system zmieniają i w

    https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
    Już działa! Tylko jeszcze się instytucje do tego nie podpięły, tj nie
    uzyskały adresu dla siebie.

  • 5. Data: 2023-04-22 17:11:59
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > próbuję od pewnego czasu namówić Urząd na wysyłanie tych decyzji ePUAP,
    > ale opornie to idzie :-) W tym roku podobno jakiś system zmieniają i w

    Ciekawe czy mają ten system jakiś zcentralizowany w kraju
    (jak debilny podatkowy), bo w tym znanym
    mi (w mojej gminie) wszystko działa nie tak z wysyłaniem - szczególnie
    jak są zmiany.
    Bo zmiany dokonane w UM nie docierają do wydziału nieruchomości
    a do wydziału rachunkowości tym bardziej.
    W poniedziałek pewnie mnie zaskoczą decyzją o zwrocie nadpłaty
    podatku zmarłemu a i nowym właścicielom system nie potrafi naliczyć
    poprawnie

  • 6. Data: 2023-04-22 17:36:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.04.2023 o 17:11, cef pisze:
> [...]
    > W poniedziałek pewnie mnie zaskoczą decyzją o zwrocie nadpłaty
    > podatku zmarłemu a i nowym właścicielom system nie potrafi naliczyć
    Biuro Ewidencji Ludności pracuje w oparciu o dostęp o PESEL. To tam
    wprowadzają zmianę miejsca ZAMELDOWANIA. Nie ma to wiele wspólnego z
    deklarowanym miejscem pobytu czy adresem doręczenia w postępowaniu
    podatkowym. Nadpłaty przeznaczonej dla zmarłego bym raczej nie odbierał,
    bo za kilka złotych można mieć kłopoty.
    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-04-22 17:40:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 22 kwietnia 2023 o 17:36:26 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Nadpłaty przeznaczonej dla zmarłego bym raczej nie odbierał,
    > bo za kilka złotych można mieć kłopoty.

    Żeś wymyślił. Nie wchodzi do masy spadkowej?

  • 8. Data: 2023-04-22 18:22:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Żeś wymyślił. Nie wchodzi do masy spadkowej?
    Tego nie wiem. Trzeba by było w ordynacji podatkowej sprawdzić. Ale
    odbieranie tego w imieniu zmarłego "śmierdzi" kłopotami i o to mi chodzi.
    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-04-23 09:40:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Tego nie wiem. Trzeba by było w ordynacji podatkowej sprawdzić. Ale
    > odbieranie tego w imieniu zmarłego "śmierdzi" kłopotami i o to mi chodzi.

    Nikt nie chce mieć kłopotu (urzędowej procedury na głowie)
    z powodu kilkunastu złotych, ale mnie np intryguje dlaczego
    skoro dotychczasowy płatnik zapłacił w marcu za cały rok 2022
    a potem sobie zmarł, to dlaczego urząd nalicza nowym właścicielom
    (spadkobiercom) opłaty od dnia śmierci poprzedniego właściciela?
    Przecież mają ten podatek zapłacony za 2022 rok. Ja nie sądzę, że
    urzędnicy widzą okazje,
    żeby złupić obywateli zarówno tych żyjących i tych zmarłych, tylko
    takie są procedury, bo jest prawo i tego się trzymają.
    Ostatnio mam sprawę proceduralną w skarbówce gdzie
    nie potrafią przełknąć daty spłaty zobowiązania i złożenia deklaracji
    w tym samym dniu. Nawet jeśli system tego nie może rozliczyć, to powinna
    to załatwić decyzja urzędnika. Ale urzędnicy boją się odpowiedzialności
    (to akurat wiem bezpośrednio od nich a nie się domyślam) i dlatego
    zamiast decyzji zwrotu trzeba składać korekty a potem wnioski o stwierdzenie
    nadpłaty. Podobnie jest pewnie w nieruchomościach - ktoś mógłby przyklepać
    nadpłatę zmarłego dziedziczącym spadkobiercom a dopiero od ustanowienia
    nowych
    właścicieli naliczyć bieżąca opłatę, ale gdyby wpadła jakaś kontrola, to
    zaraz
    przypisali by im kumoterstwo i zaniżanie dochodów gminy.
    Tutaj jest kwestia kilkunastu złotych (najlepiej zapłacić i zapomnieć)
    ale są nieruchomosci gdzie podatki są na innym poziomie
    i wtedy taka decyzja jest istotna i dlatego jest jak jest.

  • 10. Data: 2023-04-23 09:41:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nadpłaty przeznaczonej dla zmarłego bym raczej nie odbierał,
    > bo za kilka złotych można mieć kłopoty.

    Jak sobie wyobrażasz przeznaczenie urzędowe nadpłaty zmarłemu?