  • 11. Data: 2023-05-01 15:27:12
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dokładnie masz rację.

    A zakładasz się, że prokuratura jednak "weszczne" sprawę, zamieszane
    będzie w to BSW a nie powiedza po prostu - "drogie kulsony, koledzy was
    ojebali, ale to będzie umorzonko idzcie do cywilnego"

    > Dokładnie o to chodzi.

    To jak zakład o twoją wiarygodność, czy znów się będziesz ustawą o
    hazardzie wymigiwał?:P

    > O ile w wypadku oszustwa krytycznym jest zamiar (co zresztą jest
    > idiotyzmem i już dawno powinno zostać zmienione), to w wypadku
    > pozostałych przestępstw wchodzących w rachubę już nie.

    Jak nie jak tak - to są przestępstwa umyślne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-05-01 15:34:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2023 o 15:27, Shrek pisze:

    > A zakładasz się, że prokuratura jednak "weszczne" sprawę, zamieszane
    > będzie w to BSW a nie powiedza po prostu - "drogie kulsony, koledzy
    > was ojebali, ale to będzie umorzonko idzcie do cywilnego"

    Ale czy o oszustwo?

    > To jak zakład o twoją wiarygodność, czy znów się będziesz ustawą o
    > hazardzie wymigiwał?:P

    Ale w czym Ty widzisz problem, skoro mamy takie same stanowisko?

    > Jak nie jak tak - to są przestępstwa umyślne.

    Czy ja twierdzę, że nie? Rzecz w tym, że włamywać się na konto bankowe
    nie wolno niezależnie od zamiaru, zaś uzyskać wypłacone pieniądze
    możesz, o ile nei zamierzasz oszukać. Samo w sobie uzyskanie pieniędzy
    przestępstwem nie jest, bo inaczej by kasjerki trzeba masowo zamykać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-05-01 15:39:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale czy o oszustwo?

    O coś będzie. Jakby przyszedł obywatel to byłby spuszczony na drzewo.

    > Ale w czym Ty widzisz problem, skoro mamy takie same stanowisko?

    A skąd - jak rozumiem ty masz stanowisko że sprawa powinna zostać
    umorzona - jak zwykłemu obywatelowi.

    > Czy ja twierdzę, że nie? Rzecz w tym, że włamywać się na konto bankowe
    > nie wolno niezależnie od zamiaru, zaś uzyskać wypłacone pieniądze
    > możesz, o ile nei zamierzasz oszukać.

    Na razie było o kradziezy.

    > Samo w sobie uzyskanie pieniędzy
    > przestępstwem nie jest, bo inaczej by kasjerki trzeba masowo zamykać.

    Genialne;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-05-01 17:39:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2023 o 15:39, Shrek pisze:
    > Na razie było o kradziezy.

    Kraść nie wolno niezależnie od zamiaru i w tym rzecz.

    > Genialne;)

    Geniusz tkwi w prostocie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-05-01 18:22:27
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Kraść nie wolno niezależnie od zamiaru i w tym rzecz.

    Problem w idiotach którzy ustalają definicję kradzieży.
    Pamiętasz jeszcze zrzutkę na nowe auto dla pechowca rozjechanego
    przez rządowe pancerna auto z panią premier w środku?
    Zdarzenie było nie po linii partii więc kradzież środków uznano
    za coś innego niż kradzież czy zawłaszczenie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2023-05-01 18:52:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kraść nie wolno niezależnie od zamiaru i w tym rzecz.

    Tak samo wolno albo nie wolno kraść jak i oszukiwać bez zamiaru.

    Albo prostactwie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-05-01 20:25:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2023 o 18:22, RadosławF pisze:
> [...]
    > Zdarzenie było nie po linii partii więc kradzież środków uznano
    > za coś innego niż kradzież czy zawłaszczenie.

    Bo prawda jest taka, że większość tych wszystkich zrzutek jest
    niekontrolowalna. Uczestniczyłem w kilku różnych "akcjach" humanitarnych
    i uważam, że jak ma to komuś pomóc, to należy pieniądze do ręki
    potrzebującemu po prostu wysłać, a ten sobie kupi to, co mu będzie
    najbardziej potrzebne. Każde inne rozwiązanie powoduje, że znaczna część
    środków się marnuje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-05-01 21:13:23
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

> [...]
    > potrzebującemu po prostu wysłać, a ten sobie kupi to, co mu będzie
    > najbardziej potrzebne. Każde inne rozwiązanie powoduje, że znaczna część

    Wiadomo kto środki zawłaszczył, wiadomo komu zarzuty postawić.
    Jeśli tego nie zrobiono to można traktować prokuraturę i policję
    jak mafie. Nawet trzeba.
    Była spora dyskusja o przypadku kiedy mundurowy bandyta
    postrzelił młodego chłopaka, broniłeś jak mogłeś że nie wiemy
    co zaszło, przekonywałeś że dzieciak zagroził pilniczkiem do
    paznokci rosłemu bandycie w mundurze. A teraz prawda wyszła
    na jaw, chłopak dostał postrzał w plecy. Prokurator powołał
    drugiego biegłego patologa który mu napisał co było trzeba
    bo pierwszy napisał prawdę że postrzał był w plecy.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2023-05-01 21:18:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2023 o 21:13, RadosławF pisze:

> [...]
    > drugiego biegłego patologa który mu napisał co było trzeba
    > bo pierwszy napisał prawdę że postrzał był w plecy.

    Ten biegły to jarosław b. z łodzi. Występuje w każdej głośnej sprawie ze
    śmiarcimi spowodowanymi przez funkcjonariuszy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-05-01 22:02:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wiadomo kto środki zawłaszczył, wiadomo komu zarzuty postawić.
    > Jeśli tego nie zrobiono to można traktować prokuraturę i policję
    > jak mafie. Nawet trzeba.

    Napisałem, że marnuje, a nie, że kradną. To nie jest synonim. Marnuje,
    bo jest to źle koordynowane. Przykładowo jedna wieś dostaje wodę
    mineralną w zgrzewkach, zaś inna tony proszku, ale nie ma wody. Gdzie
    indziej trafia samochód z kocami, ale wody i proszku nie mają. Przy
    czym, jak jest taka katastrofa humanitarna, to nie zawsze da się to
    lepiej rodystrybuować.

    JAk wybuchła wojna, to przykładowo składano się na latarki, buty itp.
    Tylko nikt się nie zastanawiał głębiej, jak ustalić, gdzie bardziej
    butów potrzebują, a gdzie latarek.

    --
    (~) Robert Tomasik