  • 11. Data: 2005-09-25 12:19:08
    Temat: Re: Oszust na allegro
    Od: poreba <d...@p...com>

    Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> niebacznie
    popelnil news:4335d888$1@news.home.net.pl:

    > Niestety art. 313 § 1 kpk nakazuje przedstawiać
    > zarzuty dopiero wtedy, kiedy istnieje dostatecznie uzasadnione
    > podejrzenie, że czynu popełniła określona osoba.

    Jeżeli w miarę skutecznie przed poszkodowanym ukryję
    swoje prawdziwe dane osobowe to nawet podając nr
    swojego ROR mogę pozostać bezkarnym?

    Toż nad takim rozwiązaniem powinien się rozlegać głośny kwakliwy
    /ci-szaaa wyborcza/ protest i szybka propozycja zmian.
    Innych patentów naprawdę nie ma?
    A firmy krzaki i dzialania UKS?
    Nie zawsze przecież onto zakładane jest na lewe dane.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2005-09-25 14:42:46
    Od: "yark" <d...@o...pl>

    > Bank ma prawo odmówić. Art. 105 ust. 1 pkt 2 lit. b tiret pierwsze prawa
    > bankowego nakłada na bank obowiązek udzielenia informacji wyłącznie jeśli
    > postępowanie jest prowadzone przeciwko osobie.
    > Inaczej, żeby uzyskać taką informację, trzeba znać dane człowieka który
    > zrobił to oszustwo (wydać postanowienie o przedstawienie zarzutów). No ale
    > właśnie po to się pyta bank, żeby ustalić kto dane oszustwo popełnił, więc
    > mamy tu błędne koło...

    jest wyjscie z tego blednego kola, bo tak naprawde blednym nie jest. to co
    napisales, jest prawda, jest jednak mozliwosc uzyskania informacji, ktore
    objete sa tajemnica bankowa. mozliwosc taka daje art. 20 ust 3 ustawy o
    policji. jest pewna procedura, ktora jest opisana w art 20 ust 5 i 6. tak
    wiec, jesli policja bezposrednio zwrocila sie do banku o dane dotyczace
    konta oszusta/przed przedstawieniem zarzutow/ - bank zaslonil sie tajemnica
    bankowa, gdyby zastosowano wyzej podana procedure - takie dane zapewne
    uzyskanoby. nawet jesli nie wydane zostalo postanowienie o przedstawieniu
    zarzutow.
    pozdr

  • 13. Data: 2005-09-28 16:51:18
    Od: "yark" <d...@o...pl>

    i jeszcze moze wazne DLA OSZUKANYCH, jesli trwa postepowanie przygotowawcze
    MOZNA takze ustalic dane personalne osoby, ktora nie ma postawionych
    zarzutow, a wiec gdy postepowanie jest prowadzone ad rem, a nie ad personam.
    Tak wiec Przemek nie do konca ma prawde. ma racje co do zasady, ale sa
    wyjatki.

    pozdr

  • 14. Data: 2005-09-30 17:55:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    poreba napisał(a):

    > Jeżeli w miarę skutecznie przed poszkodowanym ukryję
    > swoje prawdziwe dane osobowe to nawet podając nr
    > swojego ROR mogę pozostać bezkarnym?

    Wlasnie tak jest.

    > Toż nad takim rozwiązaniem powinien się rozlegać głośny kwakliwy
    > /ci-szaaa wyborcza/ protest i szybka propozycja zmian.

    Ale na razie ich nie ma.

    > Innych patentów naprawdę nie ma?

    Postepowanie karne utknie w miejscu, a pozwu nie zlozysz bo nie
    oznaczysz pozwanego.

    Nawet jak konto zostanie zalozone na prawdziwe dane (ktorych jako
    pokrzywdzony nie masz ani Ty, ani organa scigania, bo ma je tylko bank,
    a oszust ich nie wyjawi) to tak jak pisano wczesniej, postepowanie musi
    sie toczyc wobec OSOBY, aby wystapiono u ujawnienie danych, a tej
    przeciez nie znamy. Dodajmy, ze taka sprawa ciagnie sie bardzo dlugo
    (zwlaszcza, jesli kwoty sa niewielkie to nikt sie tym zajmowac nie chce,
    bo suma niewielka, a roboty bardzo duzo), a jesli osob pokrzywdzonych
    jest kilkadziesiat i to z roznych czesci Polski to oszust zdarzy dawno
    zniknac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2005-10-01 04:47:38
    Od: "yark" <d...@o...pl>

> [...]
    > toczyc wobec OSOBY, aby wystapiono u ujawnienie danych, a tej przeciez nie

    nie musi toczyc sie przeciwko osobie, moze rowniez "w sprawie", by bank
    ujawnil dane osobowe wlasciciela rachunku.

    pozdr

  • 16. Data: 2005-10-01 13:41:00
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 01/10/2005 06:47, yark wrote :

    > nie musi toczyc sie przeciwko osobie, moze rowniez "w sprawie", by bank
    > ujawnil dane osobowe wlasciciela rachunku.

    Możesz podać podstawę prawną?

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 17. Data: 2005-10-02 12:09:37
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Możesz podać podstawę prawną?

    ponizej w moich postach podawalem podstawe prawna.wynika ona z ustawy o
    policji /art20 ust 3,4,5 i nast/.podstawa prawna jest rowniez prawo bankowe.
    a wiec - jesli jest oszust na aukcji, to nie ma on mozliwosci ukrycia swoich
    danych za zaslona tajemnicy bankowej, bo ta mozna ujawnic, nawet, gdy
    postepowanie toczy sie w sprawie.

  • 18. Data: 2005-10-03 14:55:20
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/09/2005 18:51, yark wrote :

> [...]
    > Tak wiec Przemek nie do konca ma prawde. ma racje co do zasady, ale sa

    Zgoda. Uzupełnię że, wymaga to zgody Sądu Okręgowego (niezależnie czy
    korzystamy z trybu ustawy o Policji czy z prawa bankowego).
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 19. Data: 2005-10-09 20:48:26
    Od: <@neostrada.pl>

    I co z tego że znamy dane osoby która oszukuje !
    Osobiście zostałem obrobiony na 150 PLN w ebaY-u. Znam telefon, adres i są
    to dane zgodne z prawdą.
    Dzwonię tam a osoba która odebrałe mówi mi że na ten temat nie będzie ze mną
    rozmawiać.
    I co zrobić ???
    Nic, tylko głową w ściane za swoją naiwność !!!

  • 20. Data: 2005-10-09 21:25:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    @neostrada.pl wrote:

> [...]
    > rozmawiać.
    > I co zrobić ???
    > Nic, tylko głową w ściane za swoją naiwność !!!

    Idz na policje.

    --
    Kodeks 46 (Code 46) ............................ http://tiny.pl/qsr7
    Appleseed - anime science-fiction .............. http://tiny.pl/hxsx