  • 1. Data: 2005-09-23 09:55:07
    Temat: Oszust na allegro
    Od: "Jasiu" <j...@o...pl>

    Witam

    Trafiłem na oszusta na allegro który wyłudził odemnie 20PLN. Wiem, że to nie
    jest dużo ale nie jestem jedyny - co najmniej jeszcze jeden alegrowicz jest
    stratny na taką kwotę. Co można zrobić z takim typkiem? Z tego co wiem kwota
    przestępstwa jest powyżej 250PLN a tutaj są to mniejsze kwoty - ale chyba dobrze
    byłoby ukrócić takie praktyki?

    Pzdr
    Janek

  • 2. Data: 2005-09-23 10:15:06
    Temat: Re: Oszust na allegro
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jasiu napisał(a):

> [...]
    > Z tego co wiem kwota przestępstwa jest powyżej 250PLN a tutaj są to
    > mniejsze kwoty - ale chyba dobrze byłoby ukrócić takie praktyki?

    Zglosic na policje/prokurature. Przy oszustwie nie ma znaczenia kwota.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-23 13:28:00
    Od: "Piotr Benesz" <b...@a...pl>

    > Trafiłem na oszusta na allegro który wyłudził odemnie 20PLN. Wiem, że to
    nie
    [ciach]

    mozesz opisac na czym polegalo to oszustwo? moze ustrzezesz innych...

    Piotrek

  • 4. Data: 2005-09-23 14:45:49
    Od: "brobesna" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jasiu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Trafiłem na oszusta na allegro który wyłudził odemnie 20PLN.

    Podaj nazwe tego oszusta z allegro....
    Ostrzezesz innych

  • 5. Data: 2005-09-23 15:28:34
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    Jasiu napisał(a):
> [...]
    > Z tego co wiem kwota przestępstwa jest powyżej 250PLN a tutaj są to
    > mniejsze kwoty - ale chyba dobrze byłoby ukrócić takie praktyki?

    Najpierw napisz do allegro. Oni wysylaja jakies pismo, ktore jest b.
    skuteczne (kilka razy udalo mi sie odzyskac kase) a jak nie pomoze to na
    policje.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 6. Data: 2005-09-24 15:39:25
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Ja zostalem oszukany na 450zl.
    Sprawe zglosilem na policji, po 5 mieiacach przyszlo pismo ze umozono z
    powodu braku dowodow.
    Adres z rejestracji byl falszywy i nie bylo innych tropow.
    Jak sie dowiedzialem od policjanta, to bank w ktorym bylo zalozone konto
    oszusta odmowil udzielenia policji danych.
    Maja takie prawo w mysl ustawy o ochronie danych osobowych.
    GOWNO nie policja.
    I takie jest prawo w Polsce!!
    Bert

  • 7. Data: 2005-09-24 15:42:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > oszusta odmowil udzielenia policji danych.
    > Maja takie prawo w mysl ustawy o ochronie danych osobowych.

    Niezły frajer z Ciebie, a takich zawsze będą ruchać. Bank nie ma prawa
    odmówić Policji udostępnienia informacji o posiadaczu rachunku. Dałeś
    się wyruchać i tylko do siebie miej pretensje (no, nieco też do Policji,
    ale u nas jest taki ustrój, że Policja nie musi się znać na prawie i
    wolno jej się dać również wyruchać).
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-09-24 16:19:41
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 24/09/2005 17:42, Samotnik wrote :

> [...]
    > się wyruchać i tylko do siebie miej pretensje (no, nieco też do Policji,
    > ale u nas jest taki ustrój, że Policja nie musi się znać na prawie i

    Bank ma prawo odmówić. Art. 105 ust. 1 pkt 2 lit. b tiret pierwsze prawa
    bankowego nakłada na bank obowiązek udzielenia informacji wyłącznie
    jeśli postępowanie jest prowadzone przeciwko osobie.
    Inaczej, żeby uzyskać taką informację, trzeba znać dane człowieka który
    zrobił to oszustwo (wydać postanowienie o przedstawienie zarzutów). No
    ale właśnie po to się pyta bank, żeby ustalić kto dane oszustwo
    popełnił, więc mamy tu błędne koło...

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 9. Data: 2005-09-24 21:19:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Bank ma prawo odmówić. Art. 105 ust. 1 pkt 2 lit. b tiret pierwsze prawa
    > bankowego nakłada na bank obowiązek udzielenia informacji wyłącznie
    > jeśli postępowanie jest prowadzone przeciwko osobie.

    No to jest wobec osoby... tej co dane sa podane jako falszywe.

    Ano niestety.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-09-24 22:51:51
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 24/09/2005 23:19, Mithos wrote :

    > No to jest wobec osoby... tej co dane sa podane jako falszywe.

    Niestety art. 313 § 1 kpk nakazuje przedstawiać
    zarzuty dopiero wtedy, kiedy istnieje dostatecznie uzasadnione
    podejrzenie, że czynu popełniła określona osoba.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)