  • 11. Data: 2010-07-30 08:19:54
    Temat: Re: Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą
    Od: gr <j...@w...pl>

    qj.googlegroups.com>:

    > Nazwisko rodowe, stan cywilny, data i miejsce urodzenia, miejsce zgonu,
    > dane dotyczące małżonka osoby zmarłej, dane dotyczące rodziców osoby
    > zmarłej.
    > Naprawdę uważasz, że są to dane, które masz przekazać każdej firmie, która
    > sobie tego zażyczy?

    Datę urodzenia to podajesz w umowie.
    A resztę to masz rację.
    Najlepiej zrobić tak jak telesfor poradził pokazać i koniec.

  • 12. Data: 2010-07-30 08:23:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gr pisze:

    > Datę urodzenia to podajesz w umowie.
    > A resztę to masz rację.
    > Najlepiej zrobić tak jak telesfor poradził pokazać i koniec.

    Te fobie gdzieś się leczy? ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-07-30 12:57:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sensor wrote:
    > Jestem jedynym spadkobiercą po osobie zmarłej. Wysłałem do tepsy pismo z
    > zawiadomieniem o zgonie i prośbą o odłączenie telefonu. Tepsa żąda
    > przesłania im kopii aktu zgonu. Uważam, że nie mają prawa przetwarzać
    > niektórych zawartych tam danych, stąd moje pytania:
    > 1. Czy mają prawo żądać aktu zgonu?
    > 2. Co się stanie, jeśli go nie wyślę? Nie odłączą telefonu i będą
    > windykować spadkobiercę?

    Kopii nie, ale pokazania tak.
    Jakoś muszą zweryfikować fakt, że ktoś zmarł.
    Możesz się pofatygować i pokazać.
    Możesz się nie pofatygować i... wysłać.
    Formalnie, po obejrzeniu tego co wysłałes powinni go zniszczyć.

    Ewentualnie wyślij im ksero z usuniętymi informacjami, które sa ponad to
    co jest potrzebne do stwierdzenia, że to akt zgonu "właściwej" osoby.

  • 14. Data: 2010-07-30 13:04:59
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 07:57:06 -0500, witek napisał(a) w wiadomości

    A jeżeli regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych stanowi, że umowa
    wygasa z chwilą śmierci, to potwierdzenie faktu zgonu jest bardziej moim
    problemem, czy bardziej problemem Tepsy? Nie zamierzam się pieniaczo z nimi
    droczyć, ale chcę ustawić sobie odpowiednią perspektywę.

  • 15. Data: 2010-07-30 13:21:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-07-2010 15:04, sensor pisze:
> [...]
    > problemem, czy bardziej problemem Tepsy? Nie zamierzam się pieniaczo z nimi
    > droczyć, ale chcę ustawić sobie odpowiednią perspektywę.

    Jest o tyle problemem Tepsy, że im dłużej nie wiedza, tym więcej faktur
    wystawią (i VAT i dochodowego odprowadzą - nawet jeżeli to w skali całej
    firmy fistaszki), a potem to trzeba korygować.

    A Twoim o tle, że jak tak sobie będziesz bimbał, to potem będziesz miał
    więcej użerania się z Tepsą (oni są gorsi niż ZUS) niż to warte.

    Taki przypadek autentyczny - rodzinka sobie bimbała na tepse właśnie,
    ignorowali rachunki i wezwania "bo dziadek nie żyje". Tepsa odłączyła
    numer.
    Po czasie uregulowano sprawy spadkowe i jeden krewniak się tam
    wprowadził - Tepsa nie chciał mu podłączyć linii dopóki nie zapłaci
    zaległych rachunków.
    Bezprawne - fakt. Odczepili się w końcu i anulowali faktury - fakt.
    Ale utrudnili chłopakowi życie na parę miesięcy i musiał się nabiegać i
    naużerać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2010-07-30 13:26:49
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:21:46 +0200, Maddy napisał(a) w wiadomości

    > Po czasie uregulowano sprawy spadkowe i jeden krewniak się tam
    > wprowadził - Tepsa nie chciał mu podłączyć linii dopóki nie zapłaci
    > zaległych rachunków.

    A to mi nie grozi. Nie zamierzam korzystać z ich usług. :)
    Dzięki.

    Ale jeszcze pytanie analogiczne mi się nasunęło: jak z bankiem? Nie
    zgłosiłem śmierci osoby do banku, czy tam umowa rozwiązuje się w chwili
    śmierci, czy w chwili zgłoszenia? Czy mogą dalej prowadzić ten rachunek i
    naliczać opłaty?

  • 17. Data: 2010-07-30 15:26:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sensor wrote:
> [...]
    > zgłosiłem śmierci osoby do banku, czy tam umowa rozwiązuje się w chwili
    > śmierci, czy w chwili zgłoszenia? Czy mogą dalej prowadzić ten rachunek i

    W chwili smierci.
    ale wrozek nie maja, wiec dopoki nie wiedza to beda naliczac.
    Potem trzeba odkrecac jak w tepsie.
    To jest miecz obosieczny. Odsetki tez skoryguja.

  • 18. Data: 2010-07-30 18:44:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Telesfor" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi
    > powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A.
    >
    > § 24
    > Umowa wygasa wskutek:
    > 2) śmierci Abonenta,
    >

    > Skąd TP ma się dowiedzieć o śmierci abonenta to już nie wiem, ale z
    > dniem śmierci umowa o świadczenie usług nie istnieje, a więc moim
    > zdaniem nie ma podstawy do płacenia.

    Przy czym rzecz cała nie jest taka prosta. Oczywiście umowa o swiadczenie
    usług z chwilą śmierci abonenta wygasa. Bo niby kto byłby jej stroną? Ale
    chciałbym zwrócić uwagę, że jeśli po śmierci abonenta ktoś inny korzysta z
    tego łącza, to dochodzi do zawarcia w sposób dorozumiany nowej umowy. Nie
    ma jej pisemnej, ale zobowiazania za korzystanie spoczywają na
    korzystającym.

  • 19. Data: 2010-08-05 10:24:34
    Od: sensor <n...@p...pl>

> [...]

    > wystawią (i VAT i dochodowego odprowadzą - nawet jeżeli to w skali całej
    > firmy fistaszki), a potem to trzeba korygować.

    Napisali mi coś takiego:
    "informuję, że umowa o usługi telefoniczne wygasa z chwilą zgonu Abonenta
    po skutecznym zawiadomieniu operatora świadczącego usługi, o śmierci
    Klienta dokumentem potwierdzającym zgon czyli aktem zgonu. Niestety do dziś
    taki dokument nie został dostarczany lub okazany w palcówce TP w związku z
    czym umowa nie uległa wygaszeniu."

  • 20. Data: 2010-08-05 10:32:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sensor wrote:
> [...]
    > taki dokument nie został dostarczany lub okazany w palcówce TP w związku z

    no to przy okazji okaż ten dokument i beda sobie faktury odkręcać.