  • 1. Data: 2010-07-30 05:43:11
    Temat: Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Jestem jedynym spadkobiercą po osobie zmarłej. Wysłałem do tepsy pismo z
    zawiadomieniem o zgonie i prośbą o odłączenie telefonu. Tepsa żąda
    przesłania im kopii aktu zgonu. Uważam, że nie mają prawa przetwarzać
    niektórych zawartych tam danych, stąd moje pytania:
    1. Czy mają prawo żądać aktu zgonu?
    2. Co się stanie, jeśli go nie wyślę? Nie odłączą telefonu i będą
    windykować spadkobiercę?

  • 2. Data: 2010-07-30 07:28:29
    Temat: Re: Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    :
    > 1. Czy mają prawo żądać aktu zgonu?

    Uwazasz, ze maja Ci wierzyc na slowo, ze ta osoba zmarla?
    Kim jestes, ze wymagasz od innych tak ogromnego zaufania do wlasnej osoby?

    >2. Co się stanie, jeśli go nie wyślę? Nie odłączą telefonu i będą
    >windykować spadkobiercę?

    No dokladnie.
    Chyba, ze spadkobierca odrzuci spadek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-07-30 07:31:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:

    > No dokladnie.
    > Chyba, ze spadkobierca odrzuci spadek.

    Przy czym należności po zgonie powinny być anulowane, w szczególności
    opłaty abonamentowe.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-07-30 07:33:10
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 09:31:10 +0200, Liwiusz napisał(a) w wiadomości

    > Przy czym należności po zgonie powinny być anulowane, w szczególności
    > opłaty abonamentowe.

    Podrzucisz mi podstawę prawną?

  • 5. Data: 2010-07-30 07:48:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-07-2010 09:31, Liwiusz pisze:

    > Przy czym należności po zgonie powinny być anulowane, w szczególności
    > opłaty abonamentowe.

    W szczególności? Czyli np. opłaty za wykonane połączenia też?
    A masz jakieś wsparcie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-07-30 07:48:40
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    > Dnia Fri, 30 Jul 2010 09:31:10 +0200, Liwiusz napisał(a) w
    > wiadomości

    > Podrzucisz mi podstawę prawną?

    Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi
    powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A.

    § 24
    Umowa wygasa wskutek:
    2) śmierci Abonenta,

    Skąd TP ma się dowiedzieć o śmierci abonenta to już nie wiem, ale z
    dniem śmierci umowa o świadczenie usług nie istnieje, a więc moim
    zdaniem nie ma podstawy do płacenia.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 7. Data: 2010-07-30 07:50:02
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 30 Lip, 07:43, sensor <n...@p...pl> wrote:
    > Tepsa żąda przesłania im kopii aktu zgonu. Uważam, że nie mają prawa przetwarzać
    > niektórych zawartych tam danych

    A co takiego tajnego jest w akcie zgonu?

    > 1. Czy mają prawo żądać aktu zgonu?

    Możesz w inny sposób udowodnic, że ta osoba zmarła wtedy i wtedy ale
    sam przyznasz, że pokazanie aktu zgonu jest najłatwiejsze.

  • 8. Data: 2010-07-30 07:52:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > W szczególności? Czyli np. opłaty za wykonane połączenia też?
    > A masz jakieś wsparcie?

    "W szczególności" oznaczało, że jak ktoś korzystał z telefonu po
    śmierci, to być może teoretycznie miałby obowiązek zapłacić za to, co
    wydzwonił, przy czym byłby problem dowodowy "kto to". Oczywiście te
    długi do spadku by nie wchodziły.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-07-30 08:07:17
    Temat: Re: Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą - OT
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > przesłania im kopii aktu zgonu. Uważam, że nie mają prawa
    > przetwarzać
    > niektórych zawartych tam danych, stąd moje pytania:

    Warto chyba nauczyć wszystkie urzędy/urzędników tudzież prywatne firmy
    (jak np. TP), że żądać jakiegoś dokumentu mogą jeżeli istnieje ku temu
    podstawa prawna w ustawie lub rozporządzeniu.
    W innych przypadkach możemy dokument co najwyżej OKAZAĆ, ale tylko po
    to żeby SOBIE życie ułatwić, jeżeli to jest najłatwiejsza metoda
    wykazania/ udowodnienia jakiegoś faktu.

    Przykładem nadużywania prawa jest kserowanie DO u operatorów
    komórkowych czy bankach przy zawieraniu umów. Prawo Telekomunikacyjne
    zawiera wyliczone dokładnie dane jakie operator może gromadzić i
    przetwarzać w celu zawarcia umowy. Nie ma na tej liście: wzrostu,
    koloru oczu, wizerunku (zdjęcia), a takie dane są w DO.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 10. Data: 2010-07-30 08:16:38
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 00:50:02 -0700 (PDT), gr napisał(a) w wiadomości
    qj.googlegroups.com>:

    > A co takiego tajnego jest w akcie zgonu?

    Nazwisko rodowe, stan cywilny, data i miejsce urodzenia, miejsce zgonu,
    dane dotyczące małżonka osoby zmarłej, dane dotyczące rodziców osoby
    zmarłej.
    Naprawdę uważasz, że są to dane, które masz przekazać każdej firmie, która
    sobie tego zażyczy?