  • 11. Data: 2004-06-25 11:29:56
    Temat: Re: Osoba publiczna
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Piotr Jachowicz wrote:

> [...]
    > rozpowszechnianie jej wizerunku (art 81. Ustawy o prawach autorskich i
    > prawach pokrewnych)
    >
    > Ustawa wymienia wyjątki od tej zasady: i) model dostał zapłatę za
    > pozowanie i nie zgłosił wyraźnego zastrzeżenia do publikacji, ii)
    > model jest osobą publicznie znaną i zdjęcie zostało wykonane w
    > związku z pełnieniem przez niego funkcji publicznych (w szczególności
    > politycznych,
    > społecznych, zawodowych), iii) model stanowi jedynie szczegół całości
    > takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

    A zgromadzenie to zdaje się powyżej 3 osób...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 12. Data: 2004-06-25 12:25:58
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    On 2004-06-25, Ewa <e...@s...pl> wrote:
    > A jak zrobię zdjęcie osobie PUBLICZNEJ i przerobie graficznie na plakat to
    > co w tym wypadku musi być zgoda danej osoby ?
    > Coś tu nie łapię przecież a gazetach i czasopismach publikują takie zdjęcie
    > nawet karykatury i nie chce mi się wierzyć ze mają zgodę.

    Musi zostać zachowany kontekst publicznej funkcji pełnionej przez tą
    osobę. Na plakacie powinno byc widac, że np. Kwasniewski jest prezydentem
    albo politykiem ale np. seria plakatów erotycznych z Kwasniewskim była
    by już naruszeniem jego prawa do prywatności.

  • 14. Data: 2004-06-25 12:29:24
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Massai napisał:

    > A zgromadzenie to zdaje się powyżej 3 osób...

    to istny tłum :P

    --
    Tofik

  • 15. Data: 2004-06-25 13:37:59
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.

  • 16. Data: 2004-06-25 13:38:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tofik wrote:

    > to istny tłum :P

    jak mawiał Pietrzak w kabarecie "Pod Egidą":
    "3 osoby to zgromadzenie, 10 - manifestacja, 10 milionów -
    eksterema..." ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2004-06-26 20:16:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 25. czerwca 2004 14:25 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane qmj137:

> [...]
    > albo politykiem ale np. seria plakatów erotycznych z Kwasniewskim była
    > by już naruszeniem jego prawa do prywatności.

    A seria zdjęć w brukowcu, gdzie aktorka nie jest aktorką, a cycoliną na
    prywatnej łodzi? zastanawiam się, jak to funkcjonuje

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 18. Data: 2004-06-28 12:57:27
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    > A seria zdjęć w brukowcu, gdzie aktorka nie jest aktorką, a cycoliną na
    > prywatnej łodzi? zastanawiam się, jak to funkcjonuje

    Redakcje bulwarowe maja specjalne budzety na odszkodowania i decyduja sie na
    bezprawne publikacje. To ruletka, szczegolnie ze nie wszystkie znane osoby
    chca walczyc kilka lat o swoje prawa....

    F.

  • 19. Data: 2004-06-28 21:51:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 28. czerwca 2004 14:57 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Fanatyk:

> [...]
    > na bezprawne publikacje. To ruletka, szczegolnie ze nie wszystkie znane
    > osoby chca walczyc kilka lat o swoje prawa....

    Ale przecie, gdyby wszystkie wniosły pozew, to te pisma by ciągle w sądach
    siedziały.

  • 20. Data: 2004-06-29 11:43:00
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > pl.soc.prawo podpisane Fanatyk:

    > Ale przecie, gdyby wszystkie wniosły pozew, to te pisma by ciągle w sądach

    A wiesz ile artykułow i legalnych juz zdjec, by wtedy powstało? Gwiazdy o
    tym wiedza, dlatego wiele z nich rezygnuje.

    F.